Siirry suoraan sisältöön

Kaupan myynti ja digitaalisuus (5op)

Toteutuksen tunnus: LL10113-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2025 - 31.10.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
07.01.2026 - 31.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
5 - 30
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Daniel Bågeberg
Vastuuopettaja
Daniel Bågeberg
Ryhmät
TOP25_26
Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2025-2026
KAKK26
Karelia, avoin, kaikki, kevät, 2026
Opintojakso
LL10113

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Kevät 2026.

Aika ja paikka

Aikaan ja paikkaan sitomaton etätoteutus.

Oppimateriaalit

Opintojakson oppimateriaalit.

Opetusmenetelmät

Kauppa- ja yrittäjyys -opintokokonaisuus koostuu kolmesta viiden opintopisteen laajuisista verkko-opintojaksoista. Voit suorittaa opintojaksot itsenäisesti ajasta ja paikasta riippumatta. Opintojaksot sisältävät ajankohtaista tietoa kaupan alasta, ja esimerkkinä toimii K-ryhmä. Kokonaisuus on suositeltavaa aloittaa perusopintojen suorittamisen jälkeen. Voit valita myös vain haluamasi opintojakson kolmesta opintokokonaisuudesta. Opintokokonaisuuden tavoitteena on tuoda ajankohtaista kaupan alan tietoa myös yrittäjyyden näkökulmasta tulevaisuuden urapolkua varten.

Näissä opinnoissa opiskelet ja laadit tehtäviä. Tehtävät ovat monipuolisia ja edellyttävät syventymistä käsiteltäviin aiheisiin, joita opiskelemalla saat kattavan käsityksen kaupan toimialasta ja työtehtävistä. Opintojaksolla ei ole luentoja, sillä kaikki tehtävät opiskelet itsenäisesti verkossa. Arvosana muodostuu arvioitavista osa-alueista, kuten tenttikysymyksistä, keskusteluista sekä palautettavista laajemmista tehtävistä. Suoritettuasi Kauppa- ja yrittäjyys -opintokokonaisuuden (15 op) voit hakea 300 € stipendin Vähittäiskaupan Ammattikasvatussäätiöltä.

Kaupan myynti ja digitaalisuus on toinen opintojakso Kauppa ja yrittäjyys -opintokokonaisuudesta. Ymmärrät, miten liikeidean pohjalle rakennetaan kaupan menestystekijät. Tutustut erilaisiin asiakassegmenteihin, valikoimaan, myynnin prosesseihin, monikanavaisuuteen sekä markkinointiin myynnin tukena. Opit kaupan digitaalisuuden sekä asiakaskokemuksen merkityksen.
Opintojaksossa esimerkkinä toimii K-ryhmä, mutta opintojakso tarjoaa paljon tietoa kaupan alasta myös yleisesti.

Opintojakson rakenne:

- Kauppakohtainen liikeidea.
- Erilaiset asiakassegmentit.
- Tuotevalikoimat ja palvelut.
- Myynnin johtaminen.
- Markkinointi.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Verkkotentit mahdollisia.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

134 tuntia.

Siirry alkuun