Kaupan myynti ja digitaalisuus (5op)
Toteutuksen tunnus: LL10113-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.10.2025 - 31.10.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 07.01.2026 - 31.05.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 5 - 30
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Daniel Bågeberg
- Vastuuopettaja
- Daniel Bågeberg
- Ryhmät
-
TOP25_26Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2025-2026
-
KAKK26Karelia, avoin, kaikki, kevät, 2026
- Opintojakso
- LL10113
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Kevät 2026.
Aika ja paikka
Aikaan ja paikkaan sitomaton etätoteutus.
Oppimateriaalit
Opintojakson oppimateriaalit.
Opetusmenetelmät
Kauppa- ja yrittäjyys -opintokokonaisuus koostuu kolmesta viiden opintopisteen laajuisista verkko-opintojaksoista. Voit suorittaa opintojaksot itsenäisesti ajasta ja paikasta riippumatta. Opintojaksot sisältävät ajankohtaista tietoa kaupan alasta, ja esimerkkinä toimii K-ryhmä. Kokonaisuus on suositeltavaa aloittaa perusopintojen suorittamisen jälkeen. Voit valita myös vain haluamasi opintojakson kolmesta opintokokonaisuudesta. Opintokokonaisuuden tavoitteena on tuoda ajankohtaista kaupan alan tietoa myös yrittäjyyden näkökulmasta tulevaisuuden urapolkua varten.
Näissä opinnoissa opiskelet ja laadit tehtäviä. Tehtävät ovat monipuolisia ja edellyttävät syventymistä käsiteltäviin aiheisiin, joita opiskelemalla saat kattavan käsityksen kaupan toimialasta ja työtehtävistä. Opintojaksolla ei ole luentoja, sillä kaikki tehtävät opiskelet itsenäisesti verkossa. Arvosana muodostuu arvioitavista osa-alueista, kuten tenttikysymyksistä, keskusteluista sekä palautettavista laajemmista tehtävistä. Suoritettuasi Kauppa- ja yrittäjyys -opintokokonaisuuden (15 op) voit hakea 300 € stipendin Vähittäiskaupan Ammattikasvatussäätiöltä.
Kaupan myynti ja digitaalisuus on toinen opintojakso Kauppa ja yrittäjyys -opintokokonaisuudesta. Ymmärrät, miten liikeidean pohjalle rakennetaan kaupan menestystekijät. Tutustut erilaisiin asiakassegmenteihin, valikoimaan, myynnin prosesseihin, monikanavaisuuteen sekä markkinointiin myynnin tukena. Opit kaupan digitaalisuuden sekä asiakaskokemuksen merkityksen.
Opintojaksossa esimerkkinä toimii K-ryhmä, mutta opintojakso tarjoaa paljon tietoa kaupan alasta myös yleisesti.
Opintojakson rakenne:
- Kauppakohtainen liikeidea.
- Erilaiset asiakassegmentit.
- Tuotevalikoimat ja palvelut.
- Myynnin johtaminen.
- Markkinointi.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentit mahdollisia.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
134 tuntia.