Recognise and productise your skills (1cr)
Code: LL10111-3001
General information
- Enrollment
- 11.08.2025 - 12.11.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 22.09.2025 - 12.12.2025
- Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Open UAS
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
- Teachers
- Ulla Kärnä
- Teacher in charge
- Ulla Kärnä
- Scheduling groups
- Avoimen AMK:n opiskelijat (Size: 20 . Open UAS : 20.)
- Tutkinto-opiskelijat (myös Ripa) (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Groups
-
KAKS25Karelia, Open UAS, All, Fall, 2025
-
TOP25_26Other Complimentary Studies Group Semester 2025-2026
- Small groups
- Pienryhmä (schedulingGroup) 1
- Pienryhmä (schedulingGroup) 2
- Course
- LL10111
Evaluation scale
Approved/Rejected
Objective
Tällä opintojaksolla opiskelet tuotteistamiseen liittyviä asioita pähkinänkuoressa. Tuotteistamalla kehität liikeideasi asiakkaita kiinnostavaksi tavaraksi tai palveluksi ja pohdit, miten viedä se markkinoille.
Opintojakson suoritettuasi:
• ymmärrät tuotteistamisen vaiheet ja niiden keskinäiset yhteydet
• tiedät tuotekehityksen ja kaupallistamisen työkaluja käytännössä
• pystyt suunnittelemaan ja kuvaamaan tuotteistamisprosessin ideasta markkinoille
Content
Miten ideasta syntyy tuote, joka kiinnostaa asiakkaita ja menestyy markkinoilla? Tällä opintojaksolla tutustutaan tuotteistamisen koko kaareen – ideoinnista ja kehittämisestä aina kaupallistamiseen saakka. Opit tunnistamaan asiakastarpeita, pohtimaan ratkaisuja niihin ja miettimään, miten viedä ne markkinoille ja viestiä niistä asiakkaille.
Keskeiset sisällöt:
1. Tuotteistaminen: Tuotteistamisen merkitys ja tavoitteet, Asiakaslähtöinen ajattelu ja arvolupauksen määrittely
2. Tuotekehitys: Ideointi ja konseptointi, Prototyyppien suunnittelu ja käyttäjätestaus, Iteratiivinen kehitys ja palautteen hyödyntäminen
3. Kaupallistaminen: Markkinointistrategiat ja lanseeraus, Hinnoittelu ja jakelukanavat, Tuotteen elinkaaren hallinta
Opintojakso soveltuu yrittäjille ja opiskelijoille, jotka haluavat kehittää osaamistaan tuoteideoiden jalostamisesta kaupallisiksi menestystarinoiksi.
Location and time
Opintojakso on toteutetaan täysin itsenäisinä verkko-opintoina. Opintojakso toteutuu aikavälillä: 22.9.2025-12.12.2025.
Oppimistehtävä tulee olla tehtynä 12.12.2025.
Materials
Opintojaksolla tarvittava materiaali on löydettävissä Moodle-- oppimisympäristössä.
Teaching methods
Tällä opintojaksolla opiskelet itsenäisesti verkko-opintoina tuotteistamiseen liittyviä asioita pähkinänkuoressa. Tuotteistamalla kehität liikeideasi asiakkaita kiinnostavaksi tavaraksi tai palveluksi ja pohdit, miten viedä se markkinoille.
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Student workload
Opintojakso on yhden opintopisteen laajuinen eli se tarkoittaa opiskelijan työtä keskimäärin 27 tuntia.
Further information
Opintojakso on toteutettu Euroopan unionin osarahoittamassa Ammatiksi yrittäjä – oppia yrittäjätaitoihin -hankkeessa.