Marketing Communication in English (3op)
Toteutuksen tunnus: LL10041-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.10.2025 - 31.10.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 07.01.2026 - 31.05.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Kielten ja viestinnän opetus (KVO)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Hanna Ronkainen
- Vastuuopettaja
- Hanna Ronkainen
- Ryhmät
-
LLNS24Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2024
- Opintojakso
- LL10041
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuasi osaat esitellä yritystä ja sen tuotteita ja palveluita englanniksi kansainvälisillä messuilla. Esiintymisesi on luontevaa ja viestintäsi asiakaslähtöistä. Tunnistat keskeisiä kulttuurisia piirteitä, jotka vaikuttavat myyntineuvottelujen kulkuun ja osaat ottaa ne huomioon neuvottelustrategian ja sopivan viestintätyylin valinnassa. Pystyt viestimään asiakkaiden kanssa englanniksi sosiaalisen median kanavissa ja kirjoittamaan kiinnostavan blogitekstin. Pystyt hoitamaan jälkimarkkinointia ja vastaamaan asiakaspalautteeseen ja reklamaatioihin tahdikkaasti.
Sisältö
Myyntipuhe ja esiintyminen kansainvälisillä messuilla tai muissa tapahtumissa
Viestintä sosiaalisen median kanavissa ja blogitekstin tuottaminen
Kansainväliset ja monikulttuuriset neuvottelutilanteet
Jälkimarkkinointi ja reklamaatioiden hoito
Oppimateriaalit
Niskanen, T., Vetter, J. & Urbom, R. 2015 (tai uudempi). Business Express. Helsinki: Sanoma Pro.
Opetusmenetelmät
Opintojakson suoritettuasi osaat esitellä yritystä ja sen tuotteita ja palveluita englanniksi kansainvälisillä messuilla. Esiintymisesi on luontevaa ja viestintäsi asiakaslähtöistä. Tunnistat keskeisiä kulttuurisia piirteitä, jotka vaikuttavat myyntineuvottelujen kulkuun ja osaat ottaa ne huomioon neuvottelustrategian ja sopivan viestintätyylin valinnassa. Pystyt viestimään asiakkaiden kanssa englanniksi sosiaalisen median kanavissa ja kirjoittamaan kiinnostavan blogitekstin. Pystyt hoitamaan jälkimarkkinointia ja vastaamaan asiakaspalautteeseen ja reklamaatioihin tahdikkaasti.
Keskinen sisältö:
Myyntipuhe ja esiintyminen kansainvälisillä messuilla tai muissa tapahtumissa
Viestintä sosiaalisen median kanavissa ja blogitekstin tuottaminen
Kansainväliset ja monikulttuuriset neuvottelutilanteet
Jälkimarkkinointi ja reklamaatioiden hoito
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opiskelija, jolla on työssä hankittua osaamista englanninkielisessä yritysviestinnässä, voi suorittaa opintojakson ns. AHOT osaamisen näytön kautta. Näyttömahdollisuudesta ja -tavoista tulee sopia opettajan kanssa ennen opintojakson alkua. Näyttö sisältää aina sekä kirjallisen että suullisen kieli- ja viestintätaidon osiot.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojaksolla on noin 28 tuntia kontaktiopetusta. Viikottaisten tapaamisten lisäksi opiskelu edellyttää itseopiskelutehtävien tekemistä ja aktiivista osallistumista pari- ja ryhmätöihin.