Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LL10031-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2025 - 30.04.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 25.08.2025 - 10.10.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 40 - 90
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Lotta Lilja
- Vastuuopettaja
- Lotta Lilja
- Ryhmät
-
LLNS23Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2023
- Opintojakso
- LL10031
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojaksolla tutustutaan Karelia Store -verkkokauppaan harjoitellaan verkkokauppiaana toimimista alustalla. Verkkokaupalle laaditaan markkinointisuunnitelma. Suunnitelman mukainen digitaalinen markkinointikampanja toteutetaan rinnakkaisopintojaksolla.
Tavoitteet
Opintojakson jälkeen ymmärrät mitä verkkokaupan perustamiseen ja markkinointiin tarvitaan ja osaat soveltaa taitoja myös käytännössä.
Lähtötasovaatimuksena on opintojaksolle on digimarkkinoinnin perusteiden tunteminen. (Digitaalisen markkinoinnin perusteet -opintojakso tai vastaava osaaminen.)
Sisältö
Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan ryhmätyönä verkkokauppa työelämäyhteistyössä. Voit toteuttaa opintojaksolla myös oman verkkokaupan.
Opintojaksolla käsitellään seuraavia aiheita:
- Minkälainen on hyvä verkkokauppa
- Verkon sähköiset kauppapaikat ja erilaiset verkkokauppa-alustat
- Verkkokaupan markkinointi
- Hyvä asiakaskokemus verkkokaupassa
- Verkkokauppaan liittyvä lainsäädäntö
- Maksunvälittäjät ja toimitustavat
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan yhdistettynä lähi- ja verkkototeutuksena, johon kuuluu viikottaisia verkkoluentoja, lähiohjausta sekä omalla ajalla työstettävä ryhmätyö. Opintojakso suositellaan suoritettavaksi yhdessä Digimarkkinoinnin kanavat -opintojakson.
Opetusmenetelmät
Opintojakson jälkeen ymmärrät mitä verkkokaupan perustamiseen ja markkinointiin tarvitaan ja harjoittelet toimia käytännössä.
Opintojaksolla käsitellään seuraavia aiheita:
Minkälainen on hyvä verkkokauppa
Verkon sähköiset kauppapaikat ja erilaiset verkkokauppa-alustat
Verkkokauppaan liittyvä lainsäädäntö
Maksunvälittäjät ja toimitustavat
Hyvä asiakaskokemus verkkokaupassa
Verkkokaupan markkinointi
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan verkkokauppa toimeksiantajayrityksille ryhmätöinä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op vastaa n 133 h opiskelijan työtä.
Tämä koostuu luennoista, itseopiskeltavista materiaaleista sekä ryhmätyöstä.
Opintojakso kulkee rinnakkain Digimarkkinnin kanavat -opintojakson kanssa. On suositeltavaa, että valitset nämä molemmat opintojaksot, jolloin kokonaisuus luo sinulle laajan ymmärryksen digimarkkinoinnista ja verkkokaupasta. Opintojaksot on kuitenkin mahdollista suorittaa myös erikseen.
Lisätiedot
Lähtötasovaatimus: Digitaalisen markkinoinnin perusteet (Karelia) tai vastaava.