Research, Development and Innovation Activities 2 (4cr)
Code: SY10009-3019
General information
- Enrollment
- 01.10.2025 - 31.10.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.01.2026 - 31.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Fysioterapeuttikoulutus (SF)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Anne Ryhänen
- Tuula Martiskainen
- Teacher in charge
- Anne Ryhänen
- Groups
-
SFNS24Physiotherapist, Full-time Studies, Fall, 2024
- Course
- SY10009
Evaluation scale
Approved/Rejected
Objective
The aim is that you
- can apply research and development methods
- acquire skills needed in the thesis process
- understand the purpose and use of various innovative methods in the fields of health and social care and education (e.g. experimental development and service design)
- can apply various innovation methods
- become familiar with the methods for futures research
Content
A multidisciplinary and multi-professional approach
The study unit / the course is divided into two sections:
- A: multidisciplinary development and innovation, 2cr
- B: field-specific section; basics of the thesis, 2 cr
Location and time
A-osa verkossa itsenäisesti + tiimissä tehtävä videoreflektio
B-osa (fykon oma osio) monimuotopetuskena
Materials
Moodlessa ja oppitunneilla esitettävä kirjallisuus, mm.
Tuomi, J & Sarajärvi A. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi 2017.
Vilkka, H. Tutki ja kehitä. 2025.
Vilkka, H. Kirjallisuuskatsaus metodina, opinnäytetyön osana ja tekstilajina. 2023
Teaching methods
Opintojakso koostuu kahdesta osasta. A-osiossa perehdyt itsenäisesti materiaalien ja tehtävien avulla erilaisiin kehittämistyön ja innovaatiomenetelmiin. Lopuksi reflektoit tiimissä oppimaasi ja menetelmien sovellettavuutta työelämässä.
Toisessa osiossa (B) valmistaudut opinnäytetyöprosessiin lisäämällä tutkimusmenetelmien osaamistasi ja opintojakson lopuksi esittelet oman opinnäytetyön aiheesi opinnäytetyön ideaseminaarissa.
Opintojakson sisältö:
- kehittämistyön menetelmät (mm. lean, palvelumuotoilu ja projektityön menetelmät) A-osassa
- innovaatiomenetelmät A-osassa
- case-tutkimus ja kirjallisuuskatsaukset B-osassa
- laadullisen ja määrällisen aineiston analyysi B-osassa
- oman opinnäytetyön ideapaperin tuottaminen B-osassa
Tarkemmat kuvaukset eri osioiden moodleissa.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
4 x 27 h = 108 h
Further information
AHOT-käytäntö, mikäli opiskelijalla on alle 10 vuotta vanhat korkeakoulutasoiset sisältöä ja laajuutta vastaavat opinnot tehtyinä.