Markkinointitutkimus pähkinänkuoressa - Mitä? Miksi? Miten? (1 op)
Toteutuksen tunnus: HM10106-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 12.04.2024 - 30.04.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 15.08.2024 - 31.07.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 1 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
- Toimipiste
- Verkossa
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Olli Hatakka
- Vastuuopettaja
- Olli Hatakka
- Ajoitusryhmät
- Pienryhmä (schedulingGroup) 1 (Koko: 65 . Avoin AMK : 65.)
- Pienryhmä (schedulingGroup) 2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Ryhmät
-
KAKK25KEKarelia, avoin, kaikki, kesä, 2025
-
TOP24_25Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2024-2025
- Pienryhmät
- Pienryhmä (schedulingGroup) 1
- Pienryhmä (schedulingGroup) 2
- Opintojakso
- HM10106
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Erillisen toteutussuunnitelman mukaan, joka löytyy opintojakson Moodle-oppimisympäristöstä
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuasi:
- ymmärrät mitä markkinointitutkimus on,
- miksi sitä tehdään,
- miten sitä voidaan hyödyntää liiketoiminnan kehittämisessä.
Sisältö
Saat tiiviin ja käytännönläheisen johdannon markkinointitutkimuksen maailmaan. Perehdyt markkinointitutkimuksen peruskäsitteisiin, menetelmiin ja sovelluksiin sekä siihen, miten voit hyödyntää sitä liiketoiminnan kehittämisessä:
1. Mikä on markkinointitutkimus?
- Markkinointitutkimuksen määritelmä ja tavoitteet
- Markkinointitutkimuksen tyypit ja käyttötarkoitukset
2. Miksi markkinointitutkimusta tehdään?
- Liiketoimintapäätösten tukena
- Asiakaskäyttäytymisen ymmärtäminen
- Markkinointistrategian kehittäminen
3. Miten markkinointitutkimusta tehdään?
- Tutkimusongelman määrittely
- Tutkimussuunnitelman laatiminen
- Aineistonkeruu ja analyysi
- Tutkimustulosten tulkinta ja raportointi
Opintojakso on suunnattu yrittäjyyttä suunnitteleville tai yrittäjänä jo toimiville.
Aika ja paikka
Online-verkko-opinnot, Moodle-oppimisympäristössä.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan erikseen Moodle-oppimisympäristössä
Opetusmenetelmät
Kurssi tarjoaa tiiviin ja käytännönläheisen johdannon markkinointitutkimuksen maailmaan. Kurssilla perehdytään markkinointitutkimuksen peruskäsitteisiin, menetelmiin ja sovelluksiin.
Verkko-opinnot itsenäisesti opiskellen hyödyntäen materiaaleina olevia tallenteita ja tiedostoja sekä tekemällä harjoitustehtäviä annettujen ohjeiden mukaisesti. Lopuksi on verkkotentti.
HUOM! Opintojakso on räätälöity yrittäjyyttä suunnitteleville tai yrittäjänä jo toimiville!
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27h. Luennot, harjoitukset ja tentti
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Tehtävien hyväksytty suorittaminen ja arviointi, hyväksytty Moodletenttisuoritus (väh 50% oikein maximipisteistä).
Kurssin suorittaminen edellyttää seuraavia:
• Online-luentoihin, muuhun mahdolliseen toimintaan ja (mahd. seminaareihin) osallistuminen
• Ryhmätöiden (tai vastaavien online-tehtävien) tekeminen
• Itsenäistä opiskelua (kirjallisuuteen perustuen)
• Tentin/diagnostisen automaattisen online-kokeen suorittaminen
Kurssin arviointi:
Kurssin arviointi perustuu seuraaviin:
• Aktiivinen osallistuminen (20%)
• Ryhmätöiden suoritukset (50%)
• Lopputentti (30%)
Lisätiedot
Opintojakso on toteutettu Euroopan unionin osarahoittamassa Ammatiksi yrittäjä – oppia yrittäjätaitoihin -hankkeessa.