Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta 2 (4 op)

Toteutuksen tunnus: SY10009-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.04.2024 - 30.04.2024

Ajoitus

26.08.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

4 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Sosionomikoulutus (SS)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 40

Koulutus

  • Geronomikoulutus

Opettaja

  • Terhi Myller

Vastuuopettaja

Anne Ryhänen

Ryhmät

  • SGAK23
    Geronomi (AMK), monimuoto, kevät, 2023

Tavoitteet

Tavoitteena on, että:
- osaat soveltaa tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä
- saat valmiuksia opinnäytetyö prosessiin
- ymmärrät keskeiset innovaatiomenetelmät ja niiden merkityksen sote- ja kasvatusalalla (esim. kokeileva kehittäminen ja palvelumuotoilu)
- osaat soveltaa innovaatiomenetelmiä
- perehdyt tulevaisuuden tutkimuksen menetelmiin

Sisältö

Monialainen, moniammatillinen ja monitieteinen lähestymistapa
Opintojakso jakautuu kahteen 2 op + 2 op kokonaisuuteen
- A-osio: 2 op monialainen kehittämis- ja innovaatio osuus
- B-osio: 2 op koulutusalakohtainen osuus; opinnäytetyön tutkimukselliset menetelmät

Aika ja paikka

Etänä.

Oppimateriaalit

Opintojakson Moodleympäristöissä esitetty materiaali.

Opetusmenetelmät

Opintojakso koostuu kahdesta osasta, A ja B.

A-osa suoritetaan kokonaan verkossa TKI 2 A-osan Moodlessa.
B-osa liittyy geronomiopinnäytetyön ideointiin ja tutkimusmenetelmiin. Tämä osio suoritetaan geronomiopinnäytetyömoodlessa ja myös tämä osio suoritetaan kokonaan verkossa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

B-osiossa alkaa opinnäytetyön ideointi ja opinnäytetyön toimeksiantajan etsintä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

A-osan voi ahotoida aiemmilla, alle 10 vuotta vanhoilla, opintojakson tavoitteiden ja sisällön mukaisilla korkeakoulutasoisilla opinnoilla.

Lisätietoja opiskelijoille

A-osan hyväksytty suorittaminen edellyttää opintojakson sisältöjen opiskelua ja tiimireflektiotehtävän tekemistä.
B-osan suorittamiseksi opiskelija osallistuu ohjaustunneille ja laatii opinnäytetyötä koskevan aihe-ehdotuksen. Opinnäytetyöprosessi käynnistyy.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Sekä A- että B-osio arivoidaan hyv-hyl-täyd.