Skip to main content

Effective Case Management (2 cr)

Code: SS10035-3003

General information


Enrollment
01.04.2025 - 30.04.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
18.08.2025 - 10.10.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Sosionomikoulutus (SS)
Campus
Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Katja Sorjonen
Irmeli Stenberg-Louko
Teacher in charge
Katja Sorjonen
Groups
SSAK23
Bachelor of Social Services, Blended learning, Spring, 2023
Course
SS10035

Evaluation scale

Approved/Rejected

Objective

You understand the structural approach to case management and you can strengthen clients participation in planning, implementing and developing case management. You understand the big picture of social and health services and service chains and can put into practice case management based on segment.

Content

- The structural approach to case management
- Clients participation in planning, implementing and developing case management
- The big picture of social and health services and service chains
- Client segments
- Different kind of environmets in case management.

Location and time

Opintojakso toteutuu 1. jaksolla (lähiopetustunnit 20.-21.8.2025 lähipäivien aikana, etäopetustunnit 4.9., 18.9. ja 2.10.)

Materials

Tarkemmin opintojakson Moodlessa.

Teaching methods

Opintojaksolla asiakas- ja palveluohjausta tarkastellaan kehittämisen ja rakenteiden sekä asiakkaiden osallisuuden näkökulmasta.
Opintojakson sisällöt ovat
1. Asiakkuussegmentointi ja palvelujen vaikuttavuus
2. Palveluohjauksen erilaiset toimintaympäristöt
3. Asiakkaiden osallisuus

Toteutus sisältää lähi/etäopetusta sekä itsenäistä työskentelyä.

Employer connections

Opintojakso toteutetaan tiiviissä yhteistyössä työelämän kanssa. Työelämäyhteistyön muotoina käytetään vierailijaluentoja. Lisäksi opintojakson oppimateriaalit ja aiheet valitaan ajankohtaisista työelämän konteksteista opintojaksolle.

Completion alternatives

Opintojakso on mahdollista suorittaa hankkeissa, jotka liittyvät asiakas- ja palveluohjauksen kehittämiseen. Tarkista mahdollisuus opintojakson vastuuopettajalta.

Student workload

Opintojakson työmäärän on 2 op x 27 tuntia, yhteensä 54 tuntia jakautuen opetukseen sekä itsenäiseen ja parityöskentelyyn.

Further information

Voit valita joko lähitoteutuksen (SSNK23) tai monimuotototeutuksen (SSAK23).

Voit suorittaa opintojakson joustavasti Asiakastyön harjoittelun jälkeen.

Go back to top of page