Effective Case Management (2 cr)
Code: SS10035-3003
General information
- Enrollment
- 01.04.2025 - 30.04.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 18.08.2025 - 10.10.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Sosionomikoulutus (SS)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Katja Sorjonen
- Irmeli Stenberg-Louko
- Teacher in charge
- Katja Sorjonen
- Groups
-
SSAK23Bachelor of Social Services, Blended learning, Spring, 2023
- Course
- SS10035
Evaluation scale
Approved/Rejected
Objective
You understand the structural approach to case management and you can strengthen clients participation in planning, implementing and developing case management. You understand the big picture of social and health services and service chains and can put into practice case management based on segment.
Content
- The structural approach to case management
- Clients participation in planning, implementing and developing case management
- The big picture of social and health services and service chains
- Client segments
- Different kind of environmets in case management.
Location and time
Opintojakso toteutuu 1. jaksolla (lähiopetustunnit 20.-21.8.2025 lähipäivien aikana, etäopetustunnit 4.9., 18.9. ja 2.10.)
Materials
Tarkemmin opintojakson Moodlessa.
Teaching methods
Opintojaksolla asiakas- ja palveluohjausta tarkastellaan kehittämisen ja rakenteiden sekä asiakkaiden osallisuuden näkökulmasta.
Opintojakson sisällöt ovat
1. Asiakkuussegmentointi ja palvelujen vaikuttavuus
2. Palveluohjauksen erilaiset toimintaympäristöt
3. Asiakkaiden osallisuus
Toteutus sisältää lähi/etäopetusta sekä itsenäistä työskentelyä.
Employer connections
Opintojakso toteutetaan tiiviissä yhteistyössä työelämän kanssa. Työelämäyhteistyön muotoina käytetään vierailijaluentoja. Lisäksi opintojakson oppimateriaalit ja aiheet valitaan ajankohtaisista työelämän konteksteista opintojaksolle.
Completion alternatives
Opintojakso on mahdollista suorittaa hankkeissa, jotka liittyvät asiakas- ja palveluohjauksen kehittämiseen. Tarkista mahdollisuus opintojakson vastuuopettajalta.
Student workload
Opintojakson työmäärän on 2 op x 27 tuntia, yhteensä 54 tuntia jakautuen opetukseen sekä itsenäiseen ja parityöskentelyyn.
Further information
Voit valita joko lähitoteutuksen (SSNK23) tai monimuotototeutuksen (SSAK23).
Voit suorittaa opintojakson joustavasti Asiakastyön harjoittelun jälkeen.