Vaikuttava asiakas- ja palveluohjaus (2 op)
Toteutuksen tunnus: SS10035-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2025 - 30.04.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 18.08.2025 - 10.10.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Sosionomikoulutus (SS)
- Toimipiste
- Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Katja Sorjonen
- Irmeli Stenberg-Louko
- Vastuuopettaja
- Katja Sorjonen
- Ryhmät
-
SSAK23Sosionomi (AMK), monimuoto, kevät, 2023
- Opintojakso
- SS10035
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
Opintojakson jälkeen ymmärrät palveluohjauksen rakenteellisen ulottuvuuden ja osaat vahvistaa asiakkaan osallisuutta palveluohjauksen suunnittelussa, toteutuksessa ja kehittämisessä. Ymmärrät palvelukokonaisuuksien ja palveluketjujen merkityksen ja osaat toteuttaa segmentoinnista lähtevää palveluohjausta.
Sisältö
- Rakenteellinen ulottuvuus palveluohjauksessa
- Asiakkaan osallisuus palveluohjauksen suunnittelussa, toteutuksessa ja kehittämisessä
- Palvelukokonaisuudet ja palveluketjut palveluohjauksessa
- Asiakkuussegmentit
- Palveluohjauksen erilaiset toimintaympäristöt
Aika ja paikka
Opintojakso toteutuu 1. jaksolla (lähiopetustunnit 20.-21.8.2025 lähipäivien aikana, etäopetustunnit 4.9., 18.9. ja 2.10.)
Oppimateriaalit
Tarkemmin opintojakson Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla asiakas- ja palveluohjausta tarkastellaan kehittämisen ja rakenteiden sekä asiakkaiden osallisuuden näkökulmasta.
Opintojakson sisällöt ovat
1. Asiakkuussegmentointi ja palvelujen vaikuttavuus
2. Palveluohjauksen erilaiset toimintaympäristöt
3. Asiakkaiden osallisuus
Toteutus sisältää lähi/etäopetusta sekä itsenäistä työskentelyä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso toteutetaan tiiviissä yhteistyössä työelämän kanssa. Työelämäyhteistyön muotoina käytetään vierailijaluentoja. Lisäksi opintojakson oppimateriaalit ja aiheet valitaan ajankohtaisista työelämän konteksteista opintojaksolle.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso on mahdollista suorittaa hankkeissa, jotka liittyvät asiakas- ja palveluohjauksen kehittämiseen. Tarkista mahdollisuus opintojakson vastuuopettajalta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson työmäärän on 2 op x 27 tuntia, yhteensä 54 tuntia jakautuen opetukseen sekä itsenäiseen ja parityöskentelyyn.
Lisätiedot
Voit valita joko lähitoteutuksen (SSNK23) tai monimuotototeutuksen (SSAK23).
Voit suorittaa opintojakson joustavasti Asiakastyön harjoittelun jälkeen.