Effective Case Management (2 cr)
Code: SS10035-3002
General information
- Enrollment
- 01.10.2024 - 31.10.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.01.2025 - 02.03.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Sosionomikoulutus (SS)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 40 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Katja Sorjonen
- Kirsi Lindlöf
- Irmeli Stenberg-Louko
- Teacher in charge
- Katja Sorjonen
- Groups
-
SSAS22LABachelor of Social Services, Blended learning, Fall, 2022, Group From Childcarer to Bachelor of Social Services in Early Childhood Education
-
SSAS22ABachelor of Social Services, Blended learning, Fall, 2022, group A
- Course
- SS10035
Evaluation scale
Approved/Rejected
Objective
You understand the structural approach to case management and you can strengthen clients participation in planning, implementing and developing case management. You understand the big picture of social and health services and service chains and can put into practice case management based on segment.
Content
- The structural approach to case management
- Clients participation in planning, implementing and developing case management
- The big picture of social and health services and service chains
- Client segments
- Different kind of environmets in case management.
Location and time
Opintojakso toteutuu lähi/verkko-opetuksena viikkojen 3-9 välillä.
Materials
Tarkemmin opintojakson Moodlessa.
Teaching methods
Opintojaksolla tarkastellaan asiakas- ja palveluohjausta kehittämisen ja rakenteiden sekä asiakkaiden osallisuuden näkökulmasta.
Opintojakson sisällöt ovat
1. Asiakkuussegmentointi ja palvelujen vaikuttavuus
2. Palveluohjauksen erilaiset toimintaympäristöt
3. Asiakkaiden osallisuus
Toteutus sisältää lähialoituksen viikolla 3, verkko-opetusta viikoilla 5 ja 7, itsenäistä tutustumista opintojakson materiaaliin sekä päätöstunnit viikolla 9.
Employer connections
Opintojakso toteutetaan yhteistyössä työelämän kanssa. Opintojakson oppimateriaalit ja aiheet valitaan ajankohtaisista työelämän konteksteista opintojaksolle. Opintojakso on mahdollista suorittaa myös hankkeessa, joka liittyy asiakas- ja palveluohjauksen kehittämiseen.
Completion alternatives
Opintojakso on mahdollista suorittaa hankkeissa, jotka liittyvät asiakas- ja palveluohjauksen kehittämiseen.
Student workload
Opintojakson työmäärän on 2 op x 27 tuntia, yhteensä 54 tuntia jakautuen opetukseen sekä itsenäiseen työskentelyyn.