Skip to main content

Effective Case Management (2 cr)

Code: SS10035-3002

General information


Enrollment
01.10.2024 - 31.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2025 - 02.03.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Sosionomikoulutus (SS)
Campus
Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Katja Sorjonen
Kirsi Lindlöf
Irmeli Stenberg-Louko
Teacher in charge
Katja Sorjonen
Groups
SSAS22LA
Bachelor of Social Services, Blended learning, Fall, 2022, Group From Childcarer to Bachelor of Social Services in Early Childhood Education
SSAS22A
Bachelor of Social Services, Blended learning, Fall, 2022, group A
Course
SS10035

Evaluation scale

Approved/Rejected

Objective

You understand the structural approach to case management and you can strengthen clients participation in planning, implementing and developing case management. You understand the big picture of social and health services and service chains and can put into practice case management based on segment.

Content

- The structural approach to case management
- Clients participation in planning, implementing and developing case management
- The big picture of social and health services and service chains
- Client segments
- Different kind of environmets in case management.

Location and time

Opintojakso toteutuu lähi/verkko-opetuksena viikkojen 3-9 välillä.

Materials

Tarkemmin opintojakson Moodlessa.

Teaching methods

Opintojaksolla tarkastellaan asiakas- ja palveluohjausta kehittämisen ja rakenteiden sekä asiakkaiden osallisuuden näkökulmasta.
Opintojakson sisällöt ovat
1. Asiakkuussegmentointi ja palvelujen vaikuttavuus
2. Palveluohjauksen erilaiset toimintaympäristöt
3. Asiakkaiden osallisuus

Toteutus sisältää lähialoituksen viikolla 3, verkko-opetusta viikoilla 5 ja 7, itsenäistä tutustumista opintojakson materiaaliin sekä päätöstunnit viikolla 9.

Employer connections

Opintojakso toteutetaan yhteistyössä työelämän kanssa. Opintojakson oppimateriaalit ja aiheet valitaan ajankohtaisista työelämän konteksteista opintojaksolle. Opintojakso on mahdollista suorittaa myös hankkeessa, joka liittyy asiakas- ja palveluohjauksen kehittämiseen.

Completion alternatives

Opintojakso on mahdollista suorittaa hankkeissa, jotka liittyvät asiakas- ja palveluohjauksen kehittämiseen.

Student workload

Opintojakson työmäärän on 2 op x 27 tuntia, yhteensä 54 tuntia jakautuen opetukseen sekä itsenäiseen työskentelyyn.

Go back to top of page