Vaikuttava asiakas- ja palveluohjaus (2 op)
Toteutuksen tunnus: SS10035-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.10.2024 - 31.10.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 13.01.2025 - 02.03.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Sosionomikoulutus (SS)
- Toimipiste
- Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 40 - 60
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Katja Sorjonen
- Kirsi Lindlöf
- Irmeli Stenberg-Louko
- Vastuuopettaja
- Katja Sorjonen
- Ryhmät
-
SSAS22LASosionomi (AMK), monimuoto, syksy, 2022, ryhmä Lastenhoitajasta varhaiskasvatuksen sosionomiksi
-
SSAS22ASosionomi (AMK), monimuoto, syksy, 2022, ryhmä A
- Opintojakso
- SS10035
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
Opintojakson jälkeen ymmärrät palveluohjauksen rakenteellisen ulottuvuuden ja osaat vahvistaa asiakkaan osallisuutta palveluohjauksen suunnittelussa, toteutuksessa ja kehittämisessä. Ymmärrät palvelukokonaisuuksien ja palveluketjujen merkityksen ja osaat toteuttaa segmentoinnista lähtevää palveluohjausta.
Sisältö
- Rakenteellinen ulottuvuus palveluohjauksessa
- Asiakkaan osallisuus palveluohjauksen suunnittelussa, toteutuksessa ja kehittämisessä
- Palvelukokonaisuudet ja palveluketjut palveluohjauksessa
- Asiakkuussegmentit
- Palveluohjauksen erilaiset toimintaympäristöt
Aika ja paikka
Opintojakso toteutuu lähi/verkko-opetuksena viikkojen 3-9 välillä.
Oppimateriaalit
Tarkemmin opintojakson Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla tarkastellaan asiakas- ja palveluohjausta kehittämisen ja rakenteiden sekä asiakkaiden osallisuuden näkökulmasta.
Opintojakson sisällöt ovat
1. Asiakkuussegmentointi ja palvelujen vaikuttavuus
2. Palveluohjauksen erilaiset toimintaympäristöt
3. Asiakkaiden osallisuus
Toteutus sisältää lähialoituksen viikolla 3, verkko-opetusta viikoilla 5 ja 7, itsenäistä tutustumista opintojakson materiaaliin sekä päätöstunnit viikolla 9.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso toteutetaan yhteistyössä työelämän kanssa. Opintojakson oppimateriaalit ja aiheet valitaan ajankohtaisista työelämän konteksteista opintojaksolle. Opintojakso on mahdollista suorittaa myös hankkeessa, joka liittyy asiakas- ja palveluohjauksen kehittämiseen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso on mahdollista suorittaa hankkeissa, jotka liittyvät asiakas- ja palveluohjauksen kehittämiseen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson työmäärän on 2 op x 27 tuntia, yhteensä 54 tuntia jakautuen opetukseen sekä itsenäiseen työskentelyyn.