Siirry suoraan sisältöön

Vaikuttava asiakas- ja palveluohjaus (2 op)

Toteutuksen tunnus: SS10035-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 31.10.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 02.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosionomikoulutus (SS)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
suomi
Paikat
40 - 60
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Katja Sorjonen
Kirsi Lindlöf
Irmeli Stenberg-Louko
Vastuuopettaja
Katja Sorjonen
Ryhmät
SSAS22LA
Sosionomi (AMK), monimuoto, syksy, 2022, ryhmä Lastenhoitajasta varhaiskasvatuksen sosionomiksi
SSAS22A
Sosionomi (AMK), monimuoto, syksy, 2022, ryhmä A
Opintojakso
SS10035

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Tavoitteet

Opintojakson jälkeen ymmärrät palveluohjauksen rakenteellisen ulottuvuuden ja osaat vahvistaa asiakkaan osallisuutta palveluohjauksen suunnittelussa, toteutuksessa ja kehittämisessä. Ymmärrät palvelukokonaisuuksien ja palveluketjujen merkityksen ja osaat toteuttaa segmentoinnista lähtevää palveluohjausta.

Sisältö

- Rakenteellinen ulottuvuus palveluohjauksessa
- Asiakkaan osallisuus palveluohjauksen suunnittelussa, toteutuksessa ja kehittämisessä
- Palvelukokonaisuudet ja palveluketjut palveluohjauksessa
- Asiakkuussegmentit
- Palveluohjauksen erilaiset toimintaympäristöt

Aika ja paikka

Opintojakso toteutuu lähi/verkko-opetuksena viikkojen 3-9 välillä.

Oppimateriaalit

Tarkemmin opintojakson Moodlessa.

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla tarkastellaan asiakas- ja palveluohjausta kehittämisen ja rakenteiden sekä asiakkaiden osallisuuden näkökulmasta.
Opintojakson sisällöt ovat
1. Asiakkuussegmentointi ja palvelujen vaikuttavuus
2. Palveluohjauksen erilaiset toimintaympäristöt
3. Asiakkaiden osallisuus

Toteutus sisältää lähialoituksen viikolla 3, verkko-opetusta viikoilla 5 ja 7, itsenäistä tutustumista opintojakson materiaaliin sekä päätöstunnit viikolla 9.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakso toteutetaan yhteistyössä työelämän kanssa. Opintojakson oppimateriaalit ja aiheet valitaan ajankohtaisista työelämän konteksteista opintojaksolle. Opintojakso on mahdollista suorittaa myös hankkeessa, joka liittyy asiakas- ja palveluohjauksen kehittämiseen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso on mahdollista suorittaa hankkeissa, jotka liittyvät asiakas- ja palveluohjauksen kehittämiseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson työmäärän on 2 op x 27 tuntia, yhteensä 54 tuntia jakautuen opetukseen sekä itsenäiseen työskentelyyn.

Siirry alkuun