Skip to main content

The Occupational Therapy Models and Frameworks in the Assessment Phase (4 cr)

Code: SK10006-3002

General information


Enrollment
01.10.2024 - 31.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.03.2025 - 01.06.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Toimintaterapeuttikoulutus (SK)
Campus
Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
Teaching languages
Finnish
Seats
25 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Occupational Theraphy
Teachers
Johanna Åkerlund
Laura Järvinen
Teacher in charge
Sanna Tiainen
Groups
SKAS24
Bachelor of Health Care, Occupational Therapy, Blended Learning, Fall, 2024
Course
SK10006

Evaluation scale

H-5

Objective

1. You know the evaluation phase of the Occupational Therapy Intervention Process Model (OPTIM) and you are able to use multidisciplinary knowledge in the client evaluation process.
2. You are able to select a relevant model and framework to implement evaluation.
3. You are able to evaluate human occupation in their immediate environment.

Content

1. OTIPM mallissa arviointivaihe ja tavoitteen asettaminen. Moniammatillinen tieto valintojen taustalla (TOIMIA, RAI, GAS, ICF).
2. Toimintaterapiamallien hyödyntäminen toimintaterapia-arvioinnissa.
3. Toimintaterapia-arviointi: Harjoitusasiakas.

Materials

Kielhofner Gary 2008 (fourth edition tai uudempi)- Model of Human Occupation: Theory and Application.
Fisher G. Anne & Marteralla Abbey2019. Powerfull Practice. A model for Authentic Occupational Therapy. CIOTS, USA. OSA 2, kpl 6-8.
Autti-Rämö , Salminen, Rajavaara, Melkas 2023. Kuntoutuminen. Teorioiden ja viitekehysten kuntoutustyössä, s. 24-25.
Sekä muu opintojaksolla ilmoitettava materiaali.

Teaching methods

GOALS
1. You know the evaluation phase of the Occupational Therapy Intervention Process Model (OPTIM) and you are able to use multidisciplinary knowledge in the client evaluation process.
2. You are able to select a relevant model/framework to implement evaluation.
3. You are able to evaluate human occupation in their immediate environment.

Student workload

4 cr= 108 h
Including virtual meeting, livemeetings and self-studying

Further information

Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (Ahot-näyttö)

Aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen lähtökohtana on opetussuunnitelma. Opetussuunnitelmassa on nimetty opintojakson osaamistavoitteet ja sisällöt. Voit hakea osaamisen tunnistamista aiemmin hankitulla työ- tai opintokokemuksella, mikäli saavutat näytössäsi nämä osaamistavoitteet ja opintojakson sisällöt.

Huomioi, että näistä alla olevista kriteereistä vähintään toinen täyttyy:
- Aiempien opinten tulee olla korkeakoulutasoa (AMK/yliopisto)
- Työelämäkokemuksesta tulee käydä ilmi toimintakyvyn arviointia koskevat työtehtävät.

Selvittääksesi mahdollisuutesi osaamisen tunnistamiseen ja tunnustamiseen (ahot-näyttöön), ole yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan sähköpostitse sanna.tiainen@karelia.fi

Otsikoi sähköposti: Opintojakson nimixxx Ahot-näyttö/oma nimesi ja opiskelijanumero
Kerro viestissä: Millaiseen työ- tai opintokokonaisuuteen perustuen arvioit saavuttaneesi opintojakson tavoitteet.
Hakemuksen liitteet: Lisää työkokemustasi ja/tai koulutustasi vastaavat liitteet, joilla osoitat ahot-näyttösi aiemman kokemuksen.

Lähetä osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen viestisi opintojakson alkuun mennessä vastuuopettajalle.

Saat vastaavalta opettajalta paluuviestin, jossa saat tiedon, onko sinun mahdollista tehdä ahot-näyttö tästä opintojaksosta. Saat vastausviestissä ohjeet kirjallisen ahot-näytön suorittamista varten. Mikäli et voi osoittaa osaamistasi ahot-näytöllä, saat tästä vastauksen opettajalta ja tulet mukaan opintojaksolle sen toteutusajankohtana.

Tarvittaessa lisätiedot osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta voit tiedustella opintojakson vastuuopettajilta.

Go back to top of page