Digimarkkinoinnin kanavat (5 op)
Toteutuksen tunnus: LL10048-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.04.2024 - 30.04.2024
Ajoitus
21.10.2024 - 15.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
40 - 90
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Anu Karreinen
- Lotta Lilja
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Ryhmät
-
LLNS22Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2022
Tavoitteet
Tutustut eri sosiaalisten medioiden ja Googlen mahdollisuuksiin markkinoinnin näkökulmasta. Opit asettamaan digitaaliselle markkinointikampanjalle tavoitteet ja valitsemaan oikeat kanavat tavoitteiden mukaisesti. Lähtötasovaatimuksena on opintojaksolle on digimarkkinoinnin perusteiden tunteminen. (Digitaalisen markkinoinnin perusteet -opintojakso tai vastaava osaaminen.)
Sisältö
Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan työelämälähtöinen digimarkkinointikampanja ryhmätyönä. Opintojakson aikana käydään läpi seuraavia asioita:
- Digitaalisen markkinointikampanjan suunnittelu ja tavoitteet
- Hakukonemarkkinointi (Google, SEO, GoogleAd)
- Markkinointi sosiaalisessa mediassa (Facebook, LinkedIn, Instagram, Tiktok, Youtube, muut?)
- Kampanjan toteuttaminen
- Tulosten analysointi
Aika ja paikka
Verkko- ja lähiopetuksen yhdistelmä.
Opetusmenetelmät
Tunnet Metan sosiaalisen median alustojen ja Googlen mahdollisuudet markkinoinnin näkökulmasta.
Osaat asettaa kampanjalleen tavoitteet ja valita kanavat tavoitteiden mukaisesti.
Osaat toteuttaa markkinointikampanjan valituissa kanavissa ja mitata sen tuloksia.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään käytännön työelämäyhteistyötä (ryhmätyö)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso kulkee rinnakkain Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi kanssa. On suositeltavaa, että valitset nämä molemmat opintojaksot, jolloin kokonaisuus luo sinulle laajan ymmärryksen digimarkkinoinnista ja verkkokaupasta. Opintojaksot on kuitenkin mahdollista suorittaa myös erikseen.
Lisätietoja opiskelijoille
Lähtötasovaatimus: Digitaalisen markkinoinnin perusteet (Karelia) tai vastaava. (voit suorittaa samaan aikaan)
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arvosana koostuu projektisuunnitelmasta, projektin aikaisesta toiminnasta (suunnitelman toteuttaminen), projektin raportista sekä itse- ja vertaisarvioinnista.
Projektisuunnitelmassa arvioidaan suunnitelman tarkoituksenmukaisuutta ja realistisuutta.
Projektityön aikasessa toiminnassa arvioidaan projektin suunnitelmallista toteutusta, kommunikaatiota ja työnjakoa.
Raportissa arvioidaan sisältöä ja huolellista ja jäsenneltyä rakennetta ja kieliasua.
Itse- ja vertaisarviossa huomimoidaan asenne, osallistumisaktiivisuus, ryhmätyöskentely, yhteisen aikataulun noudattaminen, vastuun kantaminen omasta sekä ryhmätyöstä.
Arviointi asteikolla H (hylätty) - 5 (erinomainen)
Lisätiedot
Opintojakso toteutetaan samaan aikaan Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi -opintojakson kanssa. Ihanteellista on, että osallistut yhtä aikaa molemmille opintojaksoille.