Johtajuuden arvot ja johtajana kehittyminen (2 op)
Toteutuksen tunnus: YT10002-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.08.2024 - 13.09.2024
Ajoitus
29.08.2024 - 11.10.2024
Opintopistemäärä
2 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
YAMK / Teknologiaosaaminen ja johtaminen (YTJ)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 60
Koulutus
- Johtaminen ja liiketoimintaosaaminen
- Teknologiaosaamisen johtamisen koulutus
Opettaja
- Jyri Roihuvuo
Vastuuopettaja
Jyri Roihuvuo
Ryhmät
-
LJYS24Tradenomi (YAMK), johtaminen ja liiketoimintaosaaminen, syksy, 2024
-
ITYS24Insinööri (YAMK), Teknologiaosaamisen johtaminen, syksy, 2024
Tavoitteet
Ymmärrät yrityskulttuurin ja yrityksen arvoperustanmerkityksen asiakkuuksien, organisaation ja henkilöstön johtamisessa. Osaat arvioida näiden nykytilaa sekä kehittää niiden välistä vuorovaikutusta. Tunnistat erilaisia johtamistyylejä ja omat johtamiseen liittyvät uskomuksesi. Osaat eritellä eri johtamistyylien vahvuuksia erilaisissa toimintaympäristöissä.
Sisältö
Ihmisten, asioiden ja tiedon johtaminen
Johtajana kehittyminen.
Johtamiskäyttäytyminen ja vuorovaikutus
Johtamisen teoriat ja mallit
Johtamisympäristö ja johtajuus
Organisaatiokulttuuri ja johtamiskulttuuri
Aika ja paikka
6.9.2024 ja 13.9.2024, Zoom
Oppimateriaalit
Oppimateriaali on saatavilla Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Kaksi etäopetuspäivää ja niihin liittyvät oppimistehtävät.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opetukseen voi osallistua etänä Zoom-sovelluksessa tai paikan päällä tai opetuspäivien tallenteet voi kuunnella jälkikäteen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Etäopetus 16 h, oppimistehtävät 38 h
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytyssä tehtävässä on valittua työyhteisöä analysoitu kaikkien tehtäväkohtien kannalta. Organisaatiokulttuuria on kuvailtu Hofsteden käsitteillä. Johtamistilanteet on kuvattu riittävällä tarkkuudella ja niitä on analysoitu. Omakohtainen pohdinta välittyy lukijalle.
Täydennettäväksi arvioidussa vastauksessa on suuria puutteita jonkin analysointinäkökulman kohdalla. Analyysi on pinnallista tai yksipuolista, eikä omaa pohdintaa ilmene.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu oppimistehtäviin asteikolla hyväksytty/hylätty.