Comprehensive Gerontological Assessment (3 cr)
Code: SG10012-3004
General information
- Enrollment
- 01.10.2024 - 31.10.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.01.2025 - 11.04.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Geronomikoulutus (SG)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Applied Gerontology
- Teachers
- Katri Palpatzis
- Karoliina Keinänen
- Teacher in charge
- Katri Palpatzis
- Groups
-
SGAK24Degree Programme in Applied Gerontology, Blended Learning, Spring, 2024
- Course
- SG10012
Evaluation scale
H-5
Objective
- You can describe the principles of comprehensive gerontological and multidisciplinary assessment
- You are able to comprehensively assess and anticipate the health, well-being and functional capacity of older people, as well as the need for services in relation to the individual's resources, life and coping in their own environment.
- You are able to utilize various methods of assessing functional capacity and service needs
- You are able to use reliable information in a comprehensive assessment, taking into account the effectiveness of activities that promote the well-being of older people.
- You can communicate information about factors related to the health and well-being of older people
- You are able to use assessment data to support older people.
Content
- Comprehensive gerontological assessment
- Methods of assessing functional capacity and service needs
- Utilisation of evidence-based knowledge and assessment data
- Multidisciplinary collaboration
Materials
Opintojakson Moodlen materiaalit, lisäksi:
Autti-Rämö I, Salminen A-L, Rajavaara M & Melkas S. 2022. Kuntoutuminen. 2. uudistettu painos. Duodecim, Helsinki.
Rantanen, T., Kokko, K., Sipilä, S. & Viljanen, A. (Toim.) 2022. Gerontologia. Tallinna: Kustannus Oy. DUODECIM.
Soveltuvat Käypä hoito-, HOTUS- ja TOIMIA-suositukset.
Haavisto, M., Kakko, K., Mäkimartti, P., Pikkarainen, L., Ahosola, P., & Ripatti-Toledo, T. (2023). Vanhuksen hoidon hyvät käytännöt (1. painos.). Duodecim. Saatavilla myös e-kirjana.
Duodecim Terveysportin tietokanta: Vanhusten hoito ja hoiva.
Teaching methods
Flipped-learning, opiskelu Moodle -verkko-oppimisympäristössä, etukäteisvalmistautuminen ohjauksiin ja työpajapäivään.
Itsenäinen- ja tiimityöskentely.
Lähiopetus Tikkarinne-kampuksella: (info +) työpajapäivä.
Etäohjaus Moodle-oppimisympäristössä.
Student workload
Opintojakson suoritus 3 op = 3 x 27 h = 81 h opiskelijan työtä, se sisältää:
Lähiopetus (info 2h ja työpajapäivä 6h) = 8 h.
Etäohjaus (2 x 2h ohjaukset + palautetunti 1h) = 5 h
Itsenäinen (48h, sis. oppimistehtävän ja tentin) ja tiimityöskentely (20h, sis. tiimitehtävän) = 68 h.