Skip to main content

Marketing Communication (4 cr)

Code: LL10039-3002

General information


Enrollment
01.04.2025 - 30.04.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.08.2025 - 10.10.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Business Economics
Teachers
Martha Balerina
Lotta Lilja
Minna Sarola
Teacher in charge
Lotta Lilja
Groups
LLNS23
BBA, Business Economics, Full-time studies, Fall, 2023
Course
LL10039

Evaluation scale

H-5

Objective

You will understand the importance of internal and external and visual communication in building a brand and operating an organization through different channels. You know how to plan and implement communication, produce marketing material and plan a marketing communication campaign.

Content

Key concepts:
Marketing campaign planning
Content Marketing
Internal and external communication
Writing a marketing letter, marketing text types
Planning and organizing a customer event
Media release and invitation
Visual communication

Teaching methods

Suomeksi
Tavoitteet: Opintojakson aikana ymmärrät sisäisen ja ulkoisen viestinnän merkityksen liiketoiminnassa eri kanavissa ja osaat suunnitella ja toteuttaa sisäistä ja ulkoista viestintää. Osaa suunnitella markkinointiviestintäkampanjan ja tuottaa siihen tarkoituksenmukaista markkinointimateriaalia asiakkaan ja tavoitteet huomioiden. Tunnet graafisen ohjeistuksen merkityksen.

Opiskelijat laativat ryhmässä markkinointiviestintäsuunnitelman.

Keskeiset käsitteet:
Markkinointikampanjan suunnittelu
Sisältömarkkinointi
Sisäinen ja ulkoinen viestintä
Markkinointikirjeen laatiminen, markkinoivat tekstilajit
Asiakastilaisuuden suunnittelu ja järjestäminen
Mediatiedote ja kutsu
Graafinen ja visuaalinen viestintä

Markkinointiviestintäsuunnitelma on vahvasti kytköksissä lanseeraussuunnitelmaan ja opintojaksot suositellaan suoritettavaksi yhtä aikaa (Lanseerausmarkkinointi-opintojakso).

Student workload

4 opintopistettä vastaan noin 108 tuntia opiskelijan työtä. Työskentely tapahtuu opetuskerroilla ja omalla ajalla.

Further information

Opintojaksolla tehdään kiinteää yhteistyötä Lanseerausmarkkinointi-opintojakson kanssa.

Go back to top of page