Marketing Communication (4 cr)
Code: LL10039-3002
General information
- Enrollment
- 01.04.2025 - 30.04.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 25.08.2025 - 10.10.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
- Teachers
- Martha Balerina
- Lotta Lilja
- Minna Sarola
- Teacher in charge
- Lotta Lilja
- Groups
-
LLNS23BBA, Business Economics, Full-time studies, Fall, 2023
- Course
- LL10039
Evaluation scale
H-5
Objective
You will understand the importance of internal and external and visual communication in building a brand and operating an organization through different channels. You know how to plan and implement communication, produce marketing material and plan a marketing communication campaign.
Content
Key concepts:
Marketing campaign planning
Content Marketing
Internal and external communication
Writing a marketing letter, marketing text types
Planning and organizing a customer event
Media release and invitation
Visual communication
Teaching methods
Suomeksi
Tavoitteet: Opintojakson aikana ymmärrät sisäisen ja ulkoisen viestinnän merkityksen liiketoiminnassa eri kanavissa ja osaat suunnitella ja toteuttaa sisäistä ja ulkoista viestintää. Osaa suunnitella markkinointiviestintäkampanjan ja tuottaa siihen tarkoituksenmukaista markkinointimateriaalia asiakkaan ja tavoitteet huomioiden. Tunnet graafisen ohjeistuksen merkityksen.
Opiskelijat laativat ryhmässä markkinointiviestintäsuunnitelman.
Keskeiset käsitteet:
Markkinointikampanjan suunnittelu
Sisältömarkkinointi
Sisäinen ja ulkoinen viestintä
Markkinointikirjeen laatiminen, markkinoivat tekstilajit
Asiakastilaisuuden suunnittelu ja järjestäminen
Mediatiedote ja kutsu
Graafinen ja visuaalinen viestintä
Markkinointiviestintäsuunnitelma on vahvasti kytköksissä lanseeraussuunnitelmaan ja opintojaksot suositellaan suoritettavaksi yhtä aikaa (Lanseerausmarkkinointi-opintojakso).
Student workload
4 opintopistettä vastaan noin 108 tuntia opiskelijan työtä. Työskentely tapahtuu opetuskerroilla ja omalla ajalla.
Further information
Opintojaksolla tehdään kiinteää yhteistyötä Lanseerausmarkkinointi-opintojakson kanssa.