Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestintä (4 op)

Toteutuksen tunnus: LL10039-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2025 - 30.04.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.08.2025 - 10.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Martha Balerina
Lotta Lilja
Minna Sarola
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Ryhmät
LLNS23
Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2023
Opintojakso
LL10039

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Ymmärrät sisäisen- ja ulkoisen- sekä visuaalisen viestinnän merkityksen brändin rakentamisessa ja organisaation toiminnassa eri kanavissa. Osaat suunnitella ja toteuttaa viestintää, tuottaa markkinointimateriaalia sekä suunnitella markkinointiviestintäkampanjan.

Sisältö

Keskeiset käsitteet:
Markkinointikampanjan suunnittelu
Sisältömarkkinointi
Sisäinen ja ulkoinen viestintä
Markkinointikirjeen laatiminen, markkinoivat tekstilajit
Asiakastilaisuuden suunnittelu ja järjestäminen
Mediatiedote ja kutsu
Visuaalinen viestintä

Opetusmenetelmät

Suomeksi
Tavoitteet: Opintojakson aikana ymmärrät sisäisen ja ulkoisen viestinnän merkityksen liiketoiminnassa eri kanavissa ja osaat suunnitella ja toteuttaa sisäistä ja ulkoista viestintää. Osaa suunnitella markkinointiviestintäkampanjan ja tuottaa siihen tarkoituksenmukaista markkinointimateriaalia asiakkaan ja tavoitteet huomioiden. Tunnet graafisen ohjeistuksen merkityksen.

Opiskelijat laativat ryhmässä markkinointiviestintäsuunnitelman.

Keskeiset käsitteet:
Markkinointikampanjan suunnittelu
Sisältömarkkinointi
Sisäinen ja ulkoinen viestintä
Markkinointikirjeen laatiminen, markkinoivat tekstilajit
Asiakastilaisuuden suunnittelu ja järjestäminen
Mediatiedote ja kutsu
Graafinen ja visuaalinen viestintä

Markkinointiviestintäsuunnitelma on vahvasti kytköksissä lanseeraussuunnitelmaan ja opintojaksot suositellaan suoritettavaksi yhtä aikaa (Lanseerausmarkkinointi-opintojakso).

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

4 opintopistettä vastaan noin 108 tuntia opiskelijan työtä. Työskentely tapahtuu opetuskerroilla ja omalla ajalla.

Lisätiedot

Opintojaksolla tehdään kiinteää yhteistyötä Lanseerausmarkkinointi-opintojakson kanssa.

Siirry alkuun