Digital Counselling and Support in Social and Health Care and Employment Services (3 cr)
Code: SS10063-3002
General information
- Enrollment
- 01.11.2023 - 15.04.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 15.01.2024 - 31.05.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Open UAS
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 180
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Jaana Kurki
- Teacher in charge
- Katja Sorjonen
- Scheduling groups
- Avoimen opiskelijat (Size: 100 . Open UAS : 100.)
- Tutkinto-opiskelijat (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Open UAS students
- Degree students
- Course
- SS10063
Evaluation scale
Approved/Rejected
Objective
After having completed the course:
You know the most central strategies of digitalization ja understand what they mean in social and health care and employment services
You can explain the concepts of digitalization ja know what digital support means in customer work.
You can estimate clients digital skills and recognise the factors which affect to skill development.
You can identify the most relevant digital services and environments and can guide and support clients to use them.
You can plan and implement customer oriented counselling situation.
Content
Society and services are digitalizing at a rapid pace. Digitalization is an opportunity but also a challenge, especially for those who do not have sufficient skills or devices to operate in a digital society.
In this course, you will gain the tools to assess clients' digital skills and support them in using digital services. The course topics include:
- Guidelines directing digitalization in social, health, and employment services
- Key digital services in social, health, and employment services
- Digital skills and their assessment
- Digital guidance for clients
This course is intended for you who want to work or are working in client guidance roles in social, health, or employment services, encountering people with varying levels of digital skills.
Keywords: digitalization, digital inclusion, digital skills, digital guidance, open university of applied sciences, nonstop
Location and time
Verkkokurssi, jonka voit toteuttaa oman aikataulusi mukaisesti suoritusajanakohdan aikana (15.1.-31.5.2024) Oppimisympäristönä toimii Karelia ammattikorkeakoulun Moodle-oppimisympäristö.
Materials
Monipuolinen materiaali ja luentotallenteet ovat saatavilla opintojakson verkkoalustalla.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, jotka opiskelija voi suorittaa itsenäisesti oman aikataulunsa mukaan.
Employer connections
Opintojakson suorittamisen jälkeen voi ilmoittautua SS10062 Digiohjaus ja -tuki käytännön asiakastyössä sote- ja työllisyysalan kentillä -opintojaksolle, jossa opintojakson aikana opiskeltua teoriaa pääsee soveltamaan aitoihin toimintaympäristöihin (vain TOP-opiskelijat).
Student workload
Kolmen opintopisteen laajuinen opintojakso vastaa laskennallisesti noin 81 tunnin työmäärää.
Qualifications
Opintojakso muodostaa teoreettisen perustan opintojaksolle SS10062 Digiohjaus ja -tuki käytännön asiakastyössä sote- ja työllisyysalan kentillä, 2op
Further information
Opintojakson suorittamiseen tarvitset tietokoneen ja verkkoyhteyden. Opintojaksolla käytetään Moodle -oppimisympäristöä, jonka ohjeet löydät opintojaksolta. Hyödynnä myös Karelian avoimen amk:n verkkosivuilta löytyvää tukea verkko-opintoihin.
Alkuvuoden opintojakso sulkeutuu 31.5.2024. Jos suorittaminen on tuolloin kesken, ota yhteyttä opintojakson opettajaan