Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LTP7227-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2023 - 27.08.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 04.09.2023 - 15.12.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Avoimen AMK:n opinnot
- Opettajat
- Lotta Lilja
- Vastuuopettaja
- Lotta Lilja
- Ajoitusryhmät
- Avoimen opiskelijat (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
- Tutkinto-opiskelijat (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- Avoimen opiskelijat
- Tutkinto-opiskelijat
- Opintojakso
- LTP7227
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan verkkokauppa ja laaditaan sille markkinointisuunnitelma. Suunnitelman mukainen digitaalinen markkinointikampanja toteutetaan rinnakkaisopintojaksolla.
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää, mitä verkkokaupan perustamiseen ja markkinointiin tarvitaan ja harjoittelee tätä käytännössä.
Toteutustavat
Verkko-opinnot. Itsenäinen opiskelu ja tehtävät.
Sisältö
Verkkokaupan perustamisen vaiheet
Tutustuminen verkkokauppa-alustoihin ja kaupan perustaminen
Verkkokaupan markkinointisuunnitelman laatiminen
Hakusanojen määrittely ja analysointi
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena, johon kuuluu viikottaisia verkkoluentoja sekä omalla ajalla työstettävä ryhmätyö. Opintojakso toteutetaan yhdessä Digimarkkinoinnin kanavat b-to-b- ja b-to-c-liiketoiminnassa -opintojakson kanssa.
Ensimmäiset verkkoluennot:
05.09.2023 14.15 - 15.45
14.09.2023 12.00 - 13.30
29.09.2023 14.00 - 15.30
06.10.2023 10.15 - 11.45
Muut ajankohdat ilmoitetaan opintojakson aikana.
Opetusmenetelmät
Opiskelija ymmärtää mitä verkkokaupan perustamiseen ja markkinointiin tarvitaan ja harjoittelee tätä käytännössä.
Opintojaksolla käsitellään seuraavia aiheita:
Minkälainen on hyvä verkkokauppa
Verkon sähköiset kauppapaikat ja erilaiset verkkokauppa-alustat
Verkkokauppaan liittyvä lainsäädäntö
Maksunvälittäjät ja toimitustavat
Hyvä asiakaskokemus verkkokaupassa
Verkkokaupan markkinointi
Englanniksi
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan verkkokauppa toimeksiantajayrityksille ryhmätöinä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op vastaa n 133 h opiskelijan työtä.
Tämä koostuu luennoista, itseopiskeltavista materiaaleista sekä ryhmätyöstä.
Opintojakso kulkee rinnakkain Digimarkkinnin kanavat b-to-b- ja b-to-c-opintojakson kanssa. On suositeltavaa, että valitset nämä molemmat opintojaksot, jolloin kokonaisuus luo sinulle laajan ymmärryksen digimarkkinoinnista ja verkkokaupasta. Opintojaksot on kuitenkin mahdollista suorittaa myös erikseen.
Esitietovaatimukset
Lähtötasovaatimuksena Digimarkkinoinnin perusteet -opintojakso Karelia AMK:ssa tai vastaavat tiedot.
Lisätiedot
Lähtötasovaatimus: Digitaalisen markkinoinnin perusteet (Karelia) tai vastaava.