Siirry suoraan sisältöön

Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LTP7227-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2023 - 27.08.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
04.09.2023 - 15.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Avoimen AMK:n opinnot
Opettajat
Lotta Lilja
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Ajoitusryhmät
Avoimen opiskelijat (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
Tutkinto-opiskelijat (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
Avoimen opiskelijat
Tutkinto-opiskelijat
Opintojakso
LTP7227

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan verkkokauppa ja laaditaan sille markkinointisuunnitelma. Suunnitelman mukainen digitaalinen markkinointikampanja toteutetaan rinnakkaisopintojaksolla.

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää, mitä verkkokaupan perustamiseen ja markkinointiin tarvitaan ja harjoittelee tätä käytännössä.

Toteutustavat

Verkko-opinnot. Itsenäinen opiskelu ja tehtävät.

Sisältö

Verkkokaupan perustamisen vaiheet
Tutustuminen verkkokauppa-alustoihin ja kaupan perustaminen
Verkkokaupan markkinointisuunnitelman laatiminen
Hakusanojen määrittely ja analysointi

Aika ja paikka

Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena, johon kuuluu viikottaisia verkkoluentoja sekä omalla ajalla työstettävä ryhmätyö. Opintojakso toteutetaan yhdessä Digimarkkinoinnin kanavat b-to-b- ja b-to-c-liiketoiminnassa -opintojakson kanssa.

Ensimmäiset verkkoluennot:
05.09.2023 14.15 - 15.45
14.09.2023 12.00 - 13.30
29.09.2023 14.00 - 15.30
06.10.2023 10.15 - 11.45
Muut ajankohdat ilmoitetaan opintojakson aikana.

Opetusmenetelmät

Opiskelija ymmärtää mitä verkkokaupan perustamiseen ja markkinointiin tarvitaan ja harjoittelee tätä käytännössä.

Opintojaksolla käsitellään seuraavia aiheita:
Minkälainen on hyvä verkkokauppa
Verkon sähköiset kauppapaikat ja erilaiset verkkokauppa-alustat
Verkkokauppaan liittyvä lainsäädäntö
Maksunvälittäjät ja toimitustavat
Hyvä asiakaskokemus verkkokaupassa
Verkkokaupan markkinointi
Englanniksi

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan verkkokauppa toimeksiantajayrityksille ryhmätöinä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op vastaa n 133 h opiskelijan työtä.
Tämä koostuu luennoista, itseopiskeltavista materiaaleista sekä ryhmätyöstä.

Opintojakso kulkee rinnakkain Digimarkkinnin kanavat b-to-b- ja b-to-c-opintojakson kanssa. On suositeltavaa, että valitset nämä molemmat opintojaksot, jolloin kokonaisuus luo sinulle laajan ymmärryksen digimarkkinoinnista ja verkkokaupasta. Opintojaksot on kuitenkin mahdollista suorittaa myös erikseen.

Esitietovaatimukset

Lähtötasovaatimuksena Digimarkkinoinnin perusteet -opintojakso Karelia AMK:ssa tai vastaavat tiedot.

Lisätiedot

Lähtötasovaatimus: Digitaalisen markkinoinnin perusteet (Karelia) tai vastaava.

Siirry alkuun