Johtajuuden arvot ja johtajana kehittyminen (2 op)
Toteutuksen tunnus: YT10002-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.08.2023 - 30.09.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
YAMK / Teknologiaosaaminen ja johtaminen (YTJ)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 60
Koulutus
- Teknologiaosaamisen johtamisen koulutus
- Johtaminen ja liiketoimintaosaaminen
Opettaja
- Jyri Roihuvuo
Vastuuopettaja
Jyri Roihuvuo
Ryhmät
-
LJYS23Tradenomi (YAMK), johtaminen ja liiketoimintaosaaminen, syksy, 2023
-
ITYS23Insinööri (YAMK), Teknologiaosaamisen johtaminen, syksy, 2023
Tavoitteet
Ymmärrät yrityskulttuurin ja yrityksen arvoperustanmerkityksen asiakkuuksien, organisaation ja henkilöstön johtamisessa. Osaat arvioida näiden nykytilaa sekä kehittää niiden välistä vuorovaikutusta. Tunnistat erilaisia johtamistyylejä ja omat johtamiseen liittyvät uskomuksesi. Osaat eritellä eri johtamistyylien vahvuuksia erilaisissa toimintaympäristöissä.
Sisältö
Ihmisten, asioiden ja tiedon johtaminen
Johtajana kehittyminen.
Johtamiskäyttäytyminen ja vuorovaikutus
Johtamisen teoriat ja mallit
Johtamisympäristö ja johtajuus
Organisaatiokulttuuri ja johtamiskulttuuri
Aika ja paikka
21.9.2023 ja 22.9.2023, Karelia-amk Wärtsilä-talo.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali on saatavilla Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Kaksi lähiopetuspäivää ja niihin liittyvä oppimistehtävä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opetuspäiviin osallistuminen on pakollista. Poissaolon voi korvata aihepiiriin perehdyttävällä oppimistehtävällä, joka on saatavilla Moodlessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 16 h, oppimistehtävä 38 h
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytyssä tehtävässä on valittua työyhteisöä analysoitu kaikkien tehtäväkohtien kannalta. Organisaatiokulttuuria on kuvailtu Hofsteden käsitteillä. Johtamistilanteet on kuvattu riittävällä tarkkuudella ja niitä on analysoitu. Omakohtainen pohdinta välittyy lukijalle.
Täydennettäväksi arvioidussa vastauksessa on suuria puutteita jonkin analysointinäkökulman kohdalla. Analyysi on pinnallista tai yksipuolista, eikä omaa pohdintaa ilmene.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu oppimistehtävään asteikolla hyväksytty/hylätty. Läsnäolo opetukseen on pakollinen, mutta korvattavissa erillisillä oppimistehtävillä.