Skip to main content

Client-Centred Counselling and Guidance (6 cr)

Code: SF10014-3004

General information


Enrollment
01.04.2023 - 15.04.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.08.2023 - 15.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
6 cr
Local portion
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Fysioterapeuttikoulutus (SF)
Campus
Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Tarja Pesonen-Sivonen
Maiju Issakainen
Juha Jalovaara
Anu Pukki
Noora Silvennoinen
Teacher in charge
Anu Pukki
Groups
SFAK23
Physiotherapist, Blended Learning, Spring, 2023
Course
SF10014

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso alkaa teoriaosuudella ja jatkuu lukukauden loppuun harjoitteluna.
Harjoittelu integroituu samanaikaisen Toimintakyvyn arviointi ja tukeminen opintojakson kanssa.

Objective

After completing the module you will be able to the course, you will
Physiotherapy Guidance and Counseling 5 ECTS
- You are able to interact in the different phases of the physiotherapy process.
- You are able to plan, implement, and evaluate an individual physiotherapy process.
- You are able to explain the principles of remote guidance.

Professional Growth 1 ECTS
- You will deepen your understanding of teamwork and team-based learning, as well as critical reflection on your own learning.
- You will understand the significance of career goal planning as part of professional growth.

Content

Physiotherapy guidance and counseling 5 ECTS
- The physiotherapy process
- Physiotherapeutic interaction
- Remote guidance

Professional growth 1 ECTS
- Beginning of the semester and the following semester: Start of the semester and the following semester
- Goal-oriented team work
- Reflection
- Updating career portfolio:
- Team development discussions
- Internships on the career path

Location and time

Ohjausosaaminen alkaa teoriaopinnoilla lukukauden ensimmäisellä jaksolla. Käytännön asiakastyöskentely alkaa lukukauden ensimmäisen jakson lopussa ja jatkuu x viikon ajan läpi toisen jakson.

Materials

Suomeksi
Jaakkola T, Liukkonen J & Sääkslahti A (toim) 2017. Liikuntapedagogiikka. PS-kustannus.

Kauranen K 2018 (tai uudempi). Fysioterapeutin käsikirja. Helsinki: Sanoma Pro Oy.

Vänskä K, Laitinen-Väänänen S, Kettunen T ja Mäkelä J 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita Prima.

Teaching methods

Professional growth;
You will deepen your expertise in teamwork and team learning as well as critically examining your own learning.
You understand the importance of planning career goals as part of professional growth.
You make a study plan for the semester.

Employer connections

Monimuoto-opinnoissa opiskelija hankkii itse asiakkaan 10 viikon työskentelyä varten.
Päivätoteutuksessa tehdään työelämä yhteistyötä toimeksiantajan asiakkaiden kanssa 10 viikon ajan.

Exam schedules

Teoriaosuuden päättävä tentti EXAM -järjestelmässä.

International connections

Ei kansainvälisiä yhteyksiä.

Completion alternatives

AHOT menettely.
Erityisen tuen päätöksen saaneen tuki ja ohjaus Pakissa olevan ohjeen mukaisesti.
Ei muita valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

Ammatillinen kasvu 1 op = 27 t opiskelijan työtä.

Ohjausosaaminen 5 op = 135 t opiskelijan työtä.
Näistä teoriaosuus 3 op ja kliininen harjoittelu 2 op.

Further information

Monimuoto-opiskelijat: Jokaisen tulee hankkia oma terveyden edistämisen asiakas.
Päivätoteutus: Asiakkaat tulevat toimeksiantajan kautta.

Asiakkaan kanssa tehdään terveyskuntotestit ensimmäisellä lukukaudella opittujen periaatteiden mukaisesti ja hänet haastatellaan fysioterapiaprosessin mukaisen etenemisen varmistamiseksi. Asiakastiedot kirjataan fysioterapeuttisen kirjaamisen periaatteita noudattaen koko fysioterapiaprosessin ajan. Asiakasta ohjataan yhteensä 10 kertaa.

Go back to top of page