Digitaalinen markkinointiLaajuus (1 op)
Opintojakson tunnus: C-10065-XX00FX17
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 1 op
- Korkeakoulu
- Metropolia Ammattikorkeakoulu
Osaamistavoitteet
Tämä kurssi toteutetaan englanniksi. 100 % verkossa Kurssin lopussa opiskelija: • Ymmärtää digitaalisen markkinoinnin keskeiset teoriat ja menetelmät. • Työskentelee esimerkkibrändin parissa kurssitehtävien suorittamiseksi ja digitaalisen markkinoinnin menetelmien soveltamiseksi. • Saa perustiedot verkkosivun/laskeutumissivun suunnittelusta ja toteutuskäytännöistä. • Ymmärtää verkkosivuanalytiikan perusteet ja sen merkityksen digitaalisessa markkinoinnissa. • Soveltaa tekoälyä digitaaliseen markkinointiin.
Sisältö
Kurssin päätavoitteena on perehdyttää opiskelijat digitaalisen markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen teoreettisiin ja käytännön sovelluksiin, joiden avulla voidaan luoda kuluttajia osallistavia markkinointikokemuksia. Kurssi antaa opiskelijoille perustiedot ja -taidot digitaalisesta markkinoinnista, jotka toimivat pohjana syventävälle digitaalisen markkinoinnin kurssille. Kurssiesite: https://issuu.com/johngreenelecturer/docs/digital_marketing_top_course_brochure_1_ects
Esitietovaatimukset
ei esitietovaatimuksia
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Oppimateriaalit
Kaikki kurssilla tarvittavat oppimateriaalit tarjotaan opiskelijoille. Kurssin ydinmateriaali perustuu sekä painettuihin että sähköisiin kurssikirjoihin. Lisäksi materiaalia jaetaan verkkoluentodioina ja linkkeinä valikoituihin verkkoresursseihin. Kotler, P. and Armstrong, A., 2023. Principles of Marketing 18th ed. Harlow: Pearson Education Ltd. Dave Chaffey and F. Ellis-Chadwick. 2022. Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice 8th Edition, Pearson. Older edition available as an E-book via Metcat https://metropolia.finna.fi/ Hollensen, Svend 2020. Global Marketing 8th ed: Pearson Education Ltd. Godin, Seth 2018, This is Marketing 1st ed: Portfolio Ltd.
Lisätiedot
Kurssiesite: https://issuu.com/johngreenelecturer/docs/digital_marketing_top_course_brochure_1_ects
Toteutustavat
Tämä kurssi toteutetaan englanniksi. 100 % verkossa
Suoritustavat
Kurssitehtävät Moduuli ii: Aloitus: Aloitustehtävät – Lataa kuvakaappaus suoritetuista tehtävistä Tehtävien kokonaisosuus: 5 % Moduuli 2: Johdanto FINNBERRY-brändiin + asiakasprofiilitehtävä Asiakasprofiilisisällön tehtävä Tehtävien kokonaisosuus: 20 % Moduuli 3: Asiakaspolun kartoitus ja verkkosivun luonti Ei tehtäviä tässä moduulissa Tehtävien kokonaisosuus: 0 % Moduuli 4: Laskeutumissivu + toteutustehtävä Laskeutumissivun toteutustehtävä Tehtävien kokonaisosuus: 60 % Moduuli 5: BONUS – Google Analytics + Google Analytics -asennustehtävä Google Analytics -asennustehtävä (BONUS – EI PAKOLLINEN) Tehtävien kokonaisosuus: 0 %