Skip to main content

Basics of Interdisciplinary Case Management in Social and Health CareLaajuus (3 cr)

Course unit code: SS10008

General information


Credits
3 cr
Teaching language
Finnish
Responsible person
Katja Sorjonen, Vastuuopettaja

Objective

Opintojakson jälkeen:
• Tiedät asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohdat, lainsäädännön ja erilaiset toimintamallit.
• Osaat selittää keskeiset asiakas- ja palveluohjaukseen liittyvät käsitteet ja tiedät niiden merkitykset.
• Tunnistat monitoimijaisen ja moniammatillisen työskentelyn merkityksen asiakas- ja palveluohjauksessa.
• Osaat arvioida palvelujen soveltuvuutta, käytettävyyttä, oikea-aikaisuutta, saatavuutta ja saavutettavuutta asiakkaan näkökulmasta.

Content

Tule vahvistamaan osaamistasi asiakas – ja palveluohjauksen ajankohtaisessa teemassa. Opintokokonaisuus antaa tietoa ja ymmärrystä työskennellä tavoitteellisesti sosiaali – ja terveydenhuollon toimintaympäristöissä yhteistyössä asiakkaan kanssa.

Koulutuksen sisältö:
• Palveluohjauksen perusteet ja lähtökohdat
• Palveluohjausprosessi, hoito- ja palvelupolut sekä palvelukokonaisuudet
• Moniammatillisuus palveluohjauksessa
• Hoidon/palvelutarpeen arviointi: palvelujen toimivuus, oikea-aikaisuus, käytettävyys ja saatavuus
• Digitaalinen palveluohjaus

Go back to top of page