Yrityksen asiakkuudenhallinta (9op)
Opintojakson tunnus: BL2101
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 9 op
- Opetuskieli
- suomi
- Vastuuhenkilö
- Kim Wrange, Vastuuopettaja
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää henkilökohtaisen myyntityön merkityksen niin palveluiden markkinoinnissa kuin yritysten välisessä kaupankäynnissä. Opiskelija ymmärtää palvelujen markkinoinnin erityispiirteet verrattuna tuotteiden markkinointiin ja hän hallitsee asiakastyytyväisyyteen pohjautuvan johtamisen periaatteet. Opiskelija tuntee asiakkuusajattelun peruskäsitteet ja saa valmiuksia luoda ja ylläpitää yrityksen asiakassuhteita
Sisältö
Henkilökohtainen myyntityö, palvelujen laatuperusteinen markkinointi, asiakastyytyväisyyden kuunteleminen, asiakastyytyväisyysjohtaminen. Asiakkuusajattelun viitekehys, asiakkuuden elinkaari, asiakkuuden talous, asiakkuusstrategiat, kanta-asiakasohjelmat.