Siirry suoraan sisältöön

Yrityksen asiakkuudenhallinta (9op)

Opintojakson tunnus: BL2101

Opintojakson perustiedot


Laajuus
9 op
Opetuskieli
suomi
Vastuuhenkilö
Kim Wrange, Vastuuopettaja

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää henkilökohtaisen myyntityön merkityksen niin palveluiden markkinoinnissa kuin yritysten välisessä kaupankäynnissä. Opiskelija ymmärtää palvelujen markkinoinnin erityispiirteet verrattuna tuotteiden markkinointiin ja hän hallitsee asiakastyytyväisyyteen pohjautuvan johtamisen periaatteet. Opiskelija tuntee asiakkuusajattelun peruskäsitteet ja saa valmiuksia luoda ja ylläpitää yrityksen asiakassuhteita

Sisältö

Henkilökohtainen myyntityö, palvelujen laatuperusteinen markkinointi, asiakastyytyväisyyden kuunteleminen, asiakastyytyväisyysjohtaminen. Asiakkuusajattelun viitekehys, asiakkuuden elinkaari, asiakkuuden talous, asiakkuusstrategiat, kanta-asiakasohjelmat.

Siirry alkuun