Tapahtuman viestintä, markkinointiviestintä ja imagonhallintaLaajuus (3 op)
Tunnus: HM10025
Laajuus
3 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Ulla Kärnä
- Satu Saarinen
- Maria Iltola
Osaamistavoitteet
Tällä opintojaksolla saat tietoa toimivasta tapahtuman sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Perehdyt esimerkkien avulla viestinnän ja markkinoinnin käytännön toteutuksiin ja ymmärrät imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle. Opintojaksolla opit laatimaan viestintä- ja markkinointiviestintäsuunnitelman tapahtuman toteuttamisen tueksi.
Tämä opintojakso on osa Smart Event Managers (SME) Tapahtumatuotannon toteuttaminen -koulutuskokonaisuutta.
Sisältö
Lähtökohdat: Merkitys, strategia, arvot, tavoitteet ja kohderyhmät
Sisäinen viestintä
Viestintäsuunnitelma
Ydinviestit, viestintävastuut, viestintäkanavat, toteutus
Ulkoinen viestintä
Markkinointiviestintäsuunnitelma
7P (tuote, hinta, saatavuus, markkinointiviestintä, ihmiset ja asiakkaat, prosessit ja fyysinen ympäristö
Tapahtumaviestintä: tavoite, asiakaslupaus, markkinointikanavat, (myyntikanavat), markkinoinnin ajoittaminen (teaserit, ilmoittautuminen/lippujen myyminen, markkinointiviestintä tapahtuman aikana ja jälkimarkkinointi), elämyksellisyys (merkityksellisyys, tarinallisuus, muistot vs. hinnoittelu/kate), seuranta, analyysit, suunnitelmat
Tiedottaminen
Imagon hallinta
Imago, sen luominen ja hallinta
Maine ja maineriski
Lisätiedot
Opintojakso sisältää digitaalista lähdeaineistoa ja opetustallenteita tapahtuman viestinnästä, markkinointiviestinnästä ja imagosta. Osaamisnäyttönä laadit tehtävänannonmukaiset viestintä- ja markkinointiviestintäsuunnitelmat.
Ilmoittautumisaika
12.08.2024 - 22.09.2024
Ajoitus
23.09.2024 - 06.12.2024
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 70
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Ulla Kärnä
Vastuuopettaja
Ulla Kärnä
Ajoitusryhmät
- Avoin amk ja RIPA (Koko: 20. Avoin AMK: 20.)
- Tutkinto-opiskelijat (Koko: 20. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
KAKS24Karelia, avoin, kaikki, syksy, 2024
Pienryhmät
- Avoin amk ja RIPA
- Tutkinto-opiskelijat
Tavoitteet
Tällä opintojaksolla saat tietoa toimivasta tapahtuman sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Perehdyt esimerkkien avulla viestinnän ja markkinoinnin käytännön toteutuksiin ja ymmärrät imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle. Opintojaksolla opit laatimaan viestintä- ja markkinointiviestintäsuunnitelman tapahtuman toteuttamisen tueksi.
Tämä opintojakso on osa Smart Event Managers (SME) Tapahtumatuotannon toteuttaminen -koulutuskokonaisuutta.
Sisältö
Lähtökohdat: Merkitys, strategia, arvot, tavoitteet ja kohderyhmät
Sisäinen viestintä
Viestintäsuunnitelma
Ydinviestit, viestintävastuut, viestintäkanavat, toteutus
Ulkoinen viestintä
Markkinointiviestintäsuunnitelma
7P (tuote, hinta, saatavuus, markkinointiviestintä, ihmiset ja asiakkaat, prosessit ja fyysinen ympäristö
Tapahtumaviestintä: tavoite, asiakaslupaus, markkinointikanavat, (myyntikanavat), markkinoinnin ajoittaminen (teaserit, ilmoittautuminen/lippujen myyminen, markkinointiviestintä tapahtuman aikana ja jälkimarkkinointi), elämyksellisyys (merkityksellisyys, tarinallisuus, muistot vs. hinnoittelu/kate), seuranta, analyysit, suunnitelmat
Tiedottaminen
Imagon hallinta
Imago, sen luominen ja hallinta
Maine ja maineriski
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opintoina.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan Moodlessa
Opetusmenetelmät
Tällä opintojaksolla saat tietoa tapahtuman sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Perehdyt esimerkin avulla tapahtuman viestinnän ja markkinoinnin toteutuksiin ja ymmärrät imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle.
Opintojaksolla perehdyt digitaaliseen lähdeaineistoon ja opetustallenteisiin, joka käsittelevät viestintää, markkinointiviestintää ja imagoa.
Osaamisnäyttönä laadit tehtävänannonmukaiset markkinointiviestintäsuunnitelman sekä oivalluspäiväkirjan.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimateriaaleihin ja kirjallisuuteen tutustuminen 43 h, oppimistehtävien laatiminen 38 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso avautuu 19.2. ja samana päivänä osallistujille lähetetään kurssiavain ja alkuinfo sähköpostitse.
Koulutus on tuotettu Smart Event Managers (SEM) -hankkeessa https://sem.karelia.fi.
Toiminnan mahdollistaa Euroopan Sosiaalirahastolta, Etelä-Savon ELY-keskukselta ja Karelia-ammattikorkeakoululta saatu rahoitus. Hankkeen kesto on 1.5.2021 - 31.12.2023.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Lisätiedot
Opintojakso sisältää digitaalista lähdeaineistoa ja opetustallenteita tapahtuman viestinnästä, markkinointiviestinnästä ja imagosta. Osaamisnäyttönä laadit tehtävänannonmukaiset viestintä- ja markkinointiviestintäsuunnitelmat.
Ilmoittautumisaika
20.01.2024 - 18.02.2024
Ajoitus
19.02.2024 - 17.05.2024
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 50
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Ulla Kärnä
- Satu Saarinen
Vastuuopettaja
Ulla Kärnä
Ajoitusryhmät
- Avoimen opiskelijat (Koko: 20. Avoin AMK: 20.)
Ryhmät
-
TOP23_24Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2023-2024
-
KAKK24Karelia, avoin, kaikki, kevät, 2024
Pienryhmät
- Avoimen opiskelijat
Tavoitteet
Tällä opintojaksolla saat tietoa toimivasta tapahtuman sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Perehdyt esimerkkien avulla viestinnän ja markkinoinnin käytännön toteutuksiin ja ymmärrät imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle. Opintojaksolla opit laatimaan viestintä- ja markkinointiviestintäsuunnitelman tapahtuman toteuttamisen tueksi.
Tämä opintojakso on osa Smart Event Managers (SME) Tapahtumatuotannon toteuttaminen -koulutuskokonaisuutta.
Sisältö
Lähtökohdat: Merkitys, strategia, arvot, tavoitteet ja kohderyhmät
Sisäinen viestintä
Viestintäsuunnitelma
Ydinviestit, viestintävastuut, viestintäkanavat, toteutus
Ulkoinen viestintä
Markkinointiviestintäsuunnitelma
7P (tuote, hinta, saatavuus, markkinointiviestintä, ihmiset ja asiakkaat, prosessit ja fyysinen ympäristö
Tapahtumaviestintä: tavoite, asiakaslupaus, markkinointikanavat, (myyntikanavat), markkinoinnin ajoittaminen (teaserit, ilmoittautuminen/lippujen myyminen, markkinointiviestintä tapahtuman aikana ja jälkimarkkinointi), elämyksellisyys (merkityksellisyys, tarinallisuus, muistot vs. hinnoittelu/kate), seuranta, analyysit, suunnitelmat
Tiedottaminen
Imagon hallinta
Imago, sen luominen ja hallinta
Maine ja maineriski
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opintoina.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan Moodlessa
Opetusmenetelmät
Tällä opintojaksolla saat tietoa tapahtuman sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Perehdyt esimerkin avulla tapahtuman viestinnän ja markkinoinnin toteutuksiin ja ymmärrät imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle.
Opintojaksolla perehdyt digitaaliseen lähdeaineistoon ja opetustallenteisiin, joka käsittelevät viestintää, markkinointiviestintää ja imagoa.
Osaamisnäyttönä laadit tehtävänannonmukaiset markkinointiviestintäsuunnitelman sekä oivalluspäiväkirjan.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimateriaaleihin ja kirjallisuuteen tutustuminen 43 h, oppimistehtävien laatiminen 38 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso avautuu 19.2. ja samana päivänä osallistujille lähetetään kurssiavain ja alkuinfo sähköpostitse.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Lisätiedot
Opintojakso sisältää digitaalista lähdeaineistoa ja opetustallenteita tapahtuman viestinnästä, markkinointiviestinnästä ja imagosta. Osaamisnäyttönä laadit tehtävänannonmukaiset viestintä- ja markkinointiviestintäsuunnitelmat.
Ilmoittautumisaika
01.10.2022 - 31.10.2022
Ajoitus
15.02.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 40
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Ulla Kärnä
- Maria Iltola
- Satu Saarinen
Vastuuopettaja
Maria Iltola
Ajoitusryhmät
- Avoimen opiskelijat (Koko: 100. Avoin AMK: 100.)
Ryhmät
-
KAKK23Karelia, avoin, kaikki, kevät, 2023
-
TOP22_23Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2022-2023
Pienryhmät
- Avoimen opiskelijat
Tavoitteet
Tällä opintojaksolla saat tietoa toimivasta tapahtuman sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Perehdyt esimerkkien avulla viestinnän ja markkinoinnin käytännön toteutuksiin ja ymmärrät imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle. Opintojaksolla opit laatimaan viestintä- ja markkinointiviestintäsuunnitelman tapahtuman toteuttamisen tueksi.
Tämä opintojakso on osa Smart Event Managers (SME) Tapahtumatuotannon toteuttaminen -koulutuskokonaisuutta.
Sisältö
Lähtökohdat: Merkitys, strategia, arvot, tavoitteet ja kohderyhmät
Sisäinen viestintä
Viestintäsuunnitelma
Ydinviestit, viestintävastuut, viestintäkanavat, toteutus
Ulkoinen viestintä
Markkinointiviestintäsuunnitelma
7P (tuote, hinta, saatavuus, markkinointiviestintä, ihmiset ja asiakkaat, prosessit ja fyysinen ympäristö
Tapahtumaviestintä: tavoite, asiakaslupaus, markkinointikanavat, (myyntikanavat), markkinoinnin ajoittaminen (teaserit, ilmoittautuminen/lippujen myyminen, markkinointiviestintä tapahtuman aikana ja jälkimarkkinointi), elämyksellisyys (merkityksellisyys, tarinallisuus, muistot vs. hinnoittelu/kate), seuranta, analyysit, suunnitelmat
Tiedottaminen
Imagon hallinta
Imago, sen luominen ja hallinta
Maine ja maineriski
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opintoina.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan Moodlessa
Opetusmenetelmät
Tällä opintojaksolla saat tietoa tapahtuman sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Perehdyt esimerkin avulla tapahtuman viestinnän ja markkinoinnin toteutuksiin ja ymmärrät imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle.
Opintojaksolla perehdyt digitaaliseen lähdeaineistoon ja opetustallenteisiin, joka käsittelevät viestintää, markkinointiviestintää ja imagoa.
Osaamisnäyttönä laadit tehtävänannonmukaiset markkinointiviestintäsuunnitelman sekä oivalluspäiväkirjan.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimateriaaleihin ja kirjallisuuteen tutustuminen 43 h, oppimistehtävien laatiminen 38 h
Lisätietoja opiskelijoille
Koulutus on tuotettu Smart Event Managers (SEM) -hankkeessa https://sem.karelia.fi. Toiminnan mahdollistaa Euroopan Sosiaalirahastolta, Etelä-Savon ELY- keskukselta ja Karelia ammattikorkeakoululta saatu rahoitus. Hankkeen kesto on 1.5.2021-31.10.2023.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty / Hylätty
Lisätiedot
Opintojakso sisältää digitaalista lähdeaineistoa ja opetustallenteita tapahtuman viestinnästä, markkinointiviestinnästä ja imagosta. Osaamisnäyttönä laadit tehtävänannonmukaiset viestintä- ja markkinointiviestintäsuunnitelmat.
Ilmoittautumisaika
30.01.2022 - 28.02.2022
Ajoitus
01.03.2022 - 11.06.2022
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
12 - 80
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Ulla Kärnä
- Maria Iltola
- Satu Saarinen
Vastuuopettaja
Ulla Kärnä
Ryhmät
-
KAKK22Karelia, avoin, kaikki, kevät, 2022
Tavoitteet
Tällä opintojaksolla saat tietoa toimivasta tapahtuman sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Perehdyt esimerkkien avulla viestinnän ja markkinoinnin käytännön toteutuksiin ja ymmärrät imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle. Opintojaksolla opit laatimaan viestintä- ja markkinointiviestintäsuunnitelman tapahtuman toteuttamisen tueksi.
Tämä opintojakso on osa Smart Event Managers (SME) Tapahtumatuotannon toteuttaminen -koulutuskokonaisuutta.
Sisältö
Lähtökohdat: Merkitys, strategia, arvot, tavoitteet ja kohderyhmät
Sisäinen viestintä
Viestintäsuunnitelma
Ydinviestit, viestintävastuut, viestintäkanavat, toteutus
Ulkoinen viestintä
Markkinointiviestintäsuunnitelma
7P (tuote, hinta, saatavuus, markkinointiviestintä, ihmiset ja asiakkaat, prosessit ja fyysinen ympäristö
Tapahtumaviestintä: tavoite, asiakaslupaus, markkinointikanavat, (myyntikanavat), markkinoinnin ajoittaminen (teaserit, ilmoittautuminen/lippujen myyminen, markkinointiviestintä tapahtuman aikana ja jälkimarkkinointi), elämyksellisyys (merkityksellisyys, tarinallisuus, muistot vs. hinnoittelu/kate), seuranta, analyysit, suunnitelmat
Tiedottaminen
Imagon hallinta
Imago, sen luominen ja hallinta
Maine ja maineriski
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Opintojakso sisältää digitaalista lähdeaineistoa ja opetustallenteita tapahtuman viestinnästä, markkinointiviestinnästä ja imagosta. Osaamisnäyttönä laadit tehtävänannonmukaiset viestintä- ja markkinointiviestintäsuunnitelmat.