Tapahtuman viestintä, markkinointiviestintä ja imagonhallinta (3 op)
Toteutuksen tunnus: HM10025-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
12.08.2024 - 22.09.2024
Ajoitus
23.09.2024 - 06.12.2024
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 70
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Ulla Kärnä
Vastuuopettaja
Ulla Kärnä
Ajoitusryhmät
- Avoin amk ja RIPA (Koko: 20. Avoin AMK: 20.)
- Tutkinto-opiskelijat (Koko: 20. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
KAKS24Karelia, avoin, kaikki, syksy, 2024
Pienryhmät
- Avoin amk ja RIPA
- Tutkinto-opiskelijat
Tavoitteet
Tällä opintojaksolla saat tietoa toimivasta tapahtuman sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Perehdyt esimerkkien avulla viestinnän ja markkinoinnin käytännön toteutuksiin ja ymmärrät imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle. Opintojaksolla opit laatimaan viestintä- ja markkinointiviestintäsuunnitelman tapahtuman toteuttamisen tueksi.
Tämä opintojakso on osa Smart Event Managers (SME) Tapahtumatuotannon toteuttaminen -koulutuskokonaisuutta.
Sisältö
Lähtökohdat: Merkitys, strategia, arvot, tavoitteet ja kohderyhmät
Sisäinen viestintä
Viestintäsuunnitelma
Ydinviestit, viestintävastuut, viestintäkanavat, toteutus
Ulkoinen viestintä
Markkinointiviestintäsuunnitelma
7P (tuote, hinta, saatavuus, markkinointiviestintä, ihmiset ja asiakkaat, prosessit ja fyysinen ympäristö
Tapahtumaviestintä: tavoite, asiakaslupaus, markkinointikanavat, (myyntikanavat), markkinoinnin ajoittaminen (teaserit, ilmoittautuminen/lippujen myyminen, markkinointiviestintä tapahtuman aikana ja jälkimarkkinointi), elämyksellisyys (merkityksellisyys, tarinallisuus, muistot vs. hinnoittelu/kate), seuranta, analyysit, suunnitelmat
Tiedottaminen
Imagon hallinta
Imago, sen luominen ja hallinta
Maine ja maineriski
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opintoina.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan Moodlessa
Opetusmenetelmät
Tällä opintojaksolla saat tietoa tapahtuman sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Perehdyt esimerkin avulla tapahtuman viestinnän ja markkinoinnin toteutuksiin ja ymmärrät imagon ja imagonhallinnan merkityksen tapahtumalle.
Opintojaksolla perehdyt digitaaliseen lähdeaineistoon ja opetustallenteisiin, joka käsittelevät viestintää, markkinointiviestintää ja imagoa.
Osaamisnäyttönä laadit tehtävänannonmukaiset markkinointiviestintäsuunnitelman sekä oivalluspäiväkirjan.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimateriaaleihin ja kirjallisuuteen tutustuminen 43 h, oppimistehtävien laatiminen 38 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso avautuu 19.2. ja samana päivänä osallistujille lähetetään kurssiavain ja alkuinfo sähköpostitse.
Koulutus on tuotettu Smart Event Managers (SEM) -hankkeessa https://sem.karelia.fi.
Toiminnan mahdollistaa Euroopan Sosiaalirahastolta, Etelä-Savon ELY-keskukselta ja Karelia-ammattikorkeakoululta saatu rahoitus. Hankkeen kesto on 1.5.2021 - 31.12.2023.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Lisätiedot
Opintojakso sisältää digitaalista lähdeaineistoa ja opetustallenteita tapahtuman viestinnästä, markkinointiviestinnästä ja imagosta. Osaamisnäyttönä laadit tehtävänannonmukaiset viestintä- ja markkinointiviestintäsuunnitelmat.