LiiketoimintasuunnitelmaLaajuus (4 op)
Tunnus: LL10016
Laajuus
4 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Daniel Bågeberg
- Ulla Kärnä
Osaamistavoitteet
Ymmärrät liiketoimintasuunnitelman merkityksen yritystoiminnan alkuvaiheessa ja liiketoiminnan kehittämisvaiheissa. Hyödynnät liiketoimintasuunnitelman laatimisessa Yritystoiminnan ja Markkinoinnin perusteet -opintojakson aikana laadittua toimeksiantoportfoliota. Kehität liiketoimintasuunnitelman sisältöön kuuluvaa juridista ja taloudellista osaamistasi. Jatkojalostat liikeideasi yritystoiminnan liiketoimintasuunnitelmaksi.
Sisältö
Liiketoimintasuunnitelman sisältö:
1. Liikeidea, innovaatio
2. Liiketoimintamalli
3. Tuote tai palvelu, arvolupaus
4. Asiakkaat, markkinaselvitys
5. Markkinatilanne ja kilpailijat
6. Myynti ja markkinointi: asiakassuhde, kanavat, viestintä, hinnoittelu
7. Tuotanto: tuotantoprosessit, toimitilat, sijainti, tuotantovälineet, pääoman tarve, tuotekehitys
8. Työvoima, yritysmuoto, yrityksen organisaatio ja johto, osaamisen kehittäminen
9. Henkilöstön hyvinvointi.
10..Kumppanit ja sidosryhmät
11. Tuotot ja kustannukset: alustava taloussuunnitelma sekä alustavat kannattavuus-, maksuvalmius-, investointi- ja rahoituslaskelmat
12. Riskit ja rajaukset
13. Itsearviointi: Oma osaaminen, SWOT-analyysi itsestä ja yrityksestä, johtopäätökset liiketoimintasuunnitelmasta.
Draamaesityksen valmennus ja toteutus
Lisätiedot
Tarkemmat tiedot opintojakson sisällöstä löydät toteutustuunnitelmasta.
Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 31.10.2024
Ajoitus
13.01.2025 - 28.03.2025
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 90
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ulla Kärnä
- Teppo Tarnanen
Vastuuopettaja
Ulla Kärnä
Ryhmät
-
LLAS24Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2024
Tavoitteet
Ymmärrät liiketoimintasuunnitelman merkityksen yritystoiminnan alkuvaiheessa ja liiketoiminnan kehittämisvaiheissa. Hyödynnät liiketoimintasuunnitelman laatimisessa Yritystoiminnan ja Markkinoinnin perusteet -opintojakson aikana laadittua toimeksiantoportfoliota. Kehität liiketoimintasuunnitelman sisältöön kuuluvaa juridista ja taloudellista osaamistasi. Jatkojalostat liikeideasi yritystoiminnan liiketoimintasuunnitelmaksi.
Sisältö
Liiketoimintasuunnitelman sisältö:
1. Liikeidea, innovaatio
2. Liiketoimintamalli
3. Tuote tai palvelu, arvolupaus
4. Asiakkaat, markkinaselvitys
5. Markkinatilanne ja kilpailijat
6. Myynti ja markkinointi: asiakassuhde, kanavat, viestintä, hinnoittelu
7. Tuotanto: tuotantoprosessit, toimitilat, sijainti, tuotantovälineet, pääoman tarve, tuotekehitys
8. Työvoima, yritysmuoto, yrityksen organisaatio ja johto, osaamisen kehittäminen
9. Henkilöstön hyvinvointi.
10..Kumppanit ja sidosryhmät
11. Tuotot ja kustannukset: alustava taloussuunnitelma sekä alustavat kannattavuus-, maksuvalmius-, investointi- ja rahoituslaskelmat
12. Riskit ja rajaukset
13. Itsearviointi: Oma osaaminen, SWOT-analyysi itsestä ja yrityksestä, johtopäätökset liiketoimintasuunnitelmasta.
Draamaesityksen valmennus ja toteutus
Oppimateriaalit
Viitala, Riitta & Jylhä, Eila. 2019. Johtaminen: keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit. - On myös e-kirjana
Viitala, Riitta & Jylhä, Eila. 2014. Liiketoimintaosaaminen - menestyvän yritystoiminnan perusta. - Yllä olevan kirjan edeltäjä, on myös e-kirjana.
Bergström, Seija & Leppänen Arja. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. - On myös e-kirjana.
Yrityksen perustamisopas 2024 (uusin). Suomen uusyrityskeskukset ry. Ladattavissa täältä: https://www.uusyrityskeskus.fi/tyokalupakki/perustamisopas-alkavalle-yrittajalle/
Sekä muu opettajien osoittama materiaali.
Opetusmenetelmät
Opintojakso valmentaa liiketoimintasuunnitelman laatimiseen ja sen kehittämiseen. Opintojaksolla opiskellaan liiketoiminnan eri osa-alueita ja syvennetään syksyn Liiketoiminnan ja markkinoinnin perusteet -opintojaksolla (6 op) opittuja asioita.
Opiskelijat tuottavat ryhmässä liikeideastaan liiketoimintasuunnitelman. Lisäksi opiskelijat esittelevät liiketoimintasuunnitelmansa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tarkemmat arviointikriteerit esitellään opintojaksolla.
Lisätiedot
Tarkemmat tiedot opintojakson sisällöstä löydät toteutustuunnitelmasta.
Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 31.10.2024
Ajoitus
07.01.2025 - 01.06.2025
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 90
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ulla Kärnä
- Daniel Bågeberg
Vastuuopettaja
Daniel Bågeberg
Ryhmät
-
LLNS24Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2024
Tavoitteet
Ymmärrät liiketoimintasuunnitelman merkityksen yritystoiminnan alkuvaiheessa ja liiketoiminnan kehittämisvaiheissa. Hyödynnät liiketoimintasuunnitelman laatimisessa Yritystoiminnan ja Markkinoinnin perusteet -opintojakson aikana laadittua toimeksiantoportfoliota. Kehität liiketoimintasuunnitelman sisältöön kuuluvaa juridista ja taloudellista osaamistasi. Jatkojalostat liikeideasi yritystoiminnan liiketoimintasuunnitelmaksi.
Sisältö
Liiketoimintasuunnitelman sisältö:
1. Liikeidea, innovaatio
2. Liiketoimintamalli
3. Tuote tai palvelu, arvolupaus
4. Asiakkaat, markkinaselvitys
5. Markkinatilanne ja kilpailijat
6. Myynti ja markkinointi: asiakassuhde, kanavat, viestintä, hinnoittelu
7. Tuotanto: tuotantoprosessit, toimitilat, sijainti, tuotantovälineet, pääoman tarve, tuotekehitys
8. Työvoima, yritysmuoto, yrityksen organisaatio ja johto, osaamisen kehittäminen
9. Henkilöstön hyvinvointi.
10..Kumppanit ja sidosryhmät
11. Tuotot ja kustannukset: alustava taloussuunnitelma sekä alustavat kannattavuus-, maksuvalmius-, investointi- ja rahoituslaskelmat
12. Riskit ja rajaukset
13. Itsearviointi: Oma osaaminen, SWOT-analyysi itsestä ja yrityksestä, johtopäätökset liiketoimintasuunnitelmasta.
Draamaesityksen valmennus ja toteutus
Aika ja paikka
Virikeluennot tiistaisin ja lähivalmennukset dialogeissa torstaisin.
Oppimateriaalit
Yrityksen asiakasmarkkinointi Bergström & Leppänen 2021.
Viitala-Jylhä: Liiketoimintaosaaminen 2014 tai uudempi painos.
Sekä muu opettajien antama materiaali
Eduhousen virtuaalinen oppimateriaali
Opetusmenetelmät
Opintojakso valmentaa liiketoimintasuunnitelman laatimiseen ja sen kehittämiseen. Opintojaksolla opiskellaan eri osa-alueita ja syvennetään syksyn Liiketoiminnan ja markkinoinnin perusteet -opintojaksolla (6 op) opittuja asioita.
Opintojaksolla hyödynnetään tiimipedagogiikkaa. Opiskelijat tuottavat liikeideastaan liiketoimintasuunnitelman. Lisäksi opiskelijat suunnittelevat ja esittävät liiketoimintasuunnitelmastaan kumpuavan idean/ongelman draaman keinoin.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
4 op eli opiskelijan työtä 107 h
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
liiketoimintasuunnitelma
itse- ja vertaisarviointi
jatkuvan osaamisen näyttö
tarkemmat arviointikriteerit esitellään opintojakson orientaatioluennoilla
Lisätiedot
Tarkemmat tiedot opintojakson sisällöstä löydät toteutustuunnitelmasta.
Ilmoittautumisaika
01.10.2023 - 31.10.2023
Ajoitus
16.01.2024 - 19.03.2024
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 90
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Daniel Bågeberg
- Ulla Kärnä
Vastuuopettaja
Daniel Bågeberg
Ryhmät
-
LLNS23Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2023
Tavoitteet
Ymmärrät liiketoimintasuunnitelman merkityksen yritystoiminnan alkuvaiheessa ja liiketoiminnan kehittämisvaiheissa. Hyödynnät liiketoimintasuunnitelman laatimisessa Yritystoiminnan ja Markkinoinnin perusteet -opintojakson aikana laadittua toimeksiantoportfoliota. Kehität liiketoimintasuunnitelman sisältöön kuuluvaa juridista ja taloudellista osaamistasi. Jatkojalostat liikeideasi yritystoiminnan liiketoimintasuunnitelmaksi.
Sisältö
Liiketoimintasuunnitelman sisältö:
1. Liikeidea, innovaatio
2. Liiketoimintamalli
3. Tuote tai palvelu, arvolupaus
4. Asiakkaat, markkinaselvitys
5. Markkinatilanne ja kilpailijat
6. Myynti ja markkinointi: asiakassuhde, kanavat, viestintä, hinnoittelu
7. Tuotanto: tuotantoprosessit, toimitilat, sijainti, tuotantovälineet, pääoman tarve, tuotekehitys
8. Työvoima, yritysmuoto, yrityksen organisaatio ja johto, osaamisen kehittäminen
9. Henkilöstön hyvinvointi.
10..Kumppanit ja sidosryhmät
11. Tuotot ja kustannukset: alustava taloussuunnitelma sekä alustavat kannattavuus-, maksuvalmius-, investointi- ja rahoituslaskelmat
12. Riskit ja rajaukset
13. Itsearviointi: Oma osaaminen, SWOT-analyysi itsestä ja yrityksestä, johtopäätökset liiketoimintasuunnitelmasta.
Draamaesityksen valmennus ja toteutus
Aika ja paikka
Virikeluennot tiistaisin ja lähivalmennukset dialogeissa torstaisin.
Oppimateriaalit
Yrityksen asiakasmarkkinointi Bergström & Leppänen 2021.
Viitala-Jylhä: Liiketoimintaosaaminen 2014 tai uudempi painos.
Sekä muu opettajien antama materiaali
Eduhousen virtuaalinen oppimateriaali
Opetusmenetelmät
Opintojakso valmentaa liiketoimintasuunnitelman laatimiseen ja sen kehittämiseen. Opintojaksolla opiskellaan eri osa-alueita ja syvennetään syksyn Liiketoiminnan ja markkinoinnin perusteet -opintojaksolla (6 op) opittuja asioita.
Opintojaksolla hyödynnetään tiimipedagogiikkaa. Opiskelijat tuottavat liikeideastaan liiketoimintasuunnitelman. Lisäksi opiskelijat suunnittelevat ja esittävät liiketoimintasuunnitelmastaan kumpuavan idean/ongelman draaman keinoin.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
4 op eli opiskelijan työtä 107 h
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
liiketoimintasuunnitelma
itse- ja vertaisarviointi
jatkuvan osaamisen näyttö
tarkemmat arviointikriteerit esitellään opintojakson orientaatioluennoilla
Lisätiedot
Tarkemmat tiedot opintojakson sisällöstä löydät toteutustuunnitelmasta.
Ilmoittautumisaika
01.10.2023 - 31.10.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 22.03.2024
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 90
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ulla Kärnä
- Teppo Tarnanen
Vastuuopettaja
Ulla Kärnä
Ryhmät
-
LLAS23Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2023
Tavoitteet
Ymmärrät liiketoimintasuunnitelman merkityksen yritystoiminnan alkuvaiheessa ja liiketoiminnan kehittämisvaiheissa. Hyödynnät liiketoimintasuunnitelman laatimisessa Yritystoiminnan ja Markkinoinnin perusteet -opintojakson aikana laadittua toimeksiantoportfoliota. Kehität liiketoimintasuunnitelman sisältöön kuuluvaa juridista ja taloudellista osaamistasi. Jatkojalostat liikeideasi yritystoiminnan liiketoimintasuunnitelmaksi.
Sisältö
Liiketoimintasuunnitelman sisältö:
1. Liikeidea, innovaatio
2. Liiketoimintamalli
3. Tuote tai palvelu, arvolupaus
4. Asiakkaat, markkinaselvitys
5. Markkinatilanne ja kilpailijat
6. Myynti ja markkinointi: asiakassuhde, kanavat, viestintä, hinnoittelu
7. Tuotanto: tuotantoprosessit, toimitilat, sijainti, tuotantovälineet, pääoman tarve, tuotekehitys
8. Työvoima, yritysmuoto, yrityksen organisaatio ja johto, osaamisen kehittäminen
9. Henkilöstön hyvinvointi.
10..Kumppanit ja sidosryhmät
11. Tuotot ja kustannukset: alustava taloussuunnitelma sekä alustavat kannattavuus-, maksuvalmius-, investointi- ja rahoituslaskelmat
12. Riskit ja rajaukset
13. Itsearviointi: Oma osaaminen, SWOT-analyysi itsestä ja yrityksestä, johtopäätökset liiketoimintasuunnitelmasta.
Draamaesityksen valmennus ja toteutus
Oppimateriaalit
Viitala, Riitta & Jylhä, Eila. 2019. Johtaminen: keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit. - On myös e-kirjana
Viitala, Riitta & Jylhä, Eila. 2014. Liiketoimintaosaaminen - menestyvän yritystoiminnan perusta. - Yllä olevan kirjan edeltäjä, on myös e-kirjana.
Bergström, Seija & Leppänen Arja. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. - On myös e-kirjana.
Yrityksen perustamisopas 2022 (uusin). Suomen uusyrityskeskukset ry. Ladattavissa täältä: https://www.uusyrityskeskus.fi/tyokalupakki/perustamisopas-alkavalle-yrittajalle/
Sekä muu opettajien osoittama materiaali.
Opetusmenetelmät
Opintojakso valmentaa liiketoimintasuunnitelman laatimiseen ja sen kehittämiseen. Opintojaksolla opiskellaan liiketoiminnan eri osa-alueita ja syvennetään syksyn Liiketoiminnan ja markkinoinnin perusteet -opintojaksolla (6 op) opittuja asioita.
Opiskelijat tuottavat ryhmässä liikeideastaan liiketoimintasuunnitelman. Lisäksi opiskelijat esittelevät liiketoimintasuunnitelmansa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tarkemmat arviointikriteerit esitellään opintojaksolla.
Lisätiedot
Tarkemmat tiedot opintojakson sisällöstä löydät toteutustuunnitelmasta.
Ilmoittautumisaika
01.10.2022 - 31.10.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 28.05.2023
Opintopistemäärä
4 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 90
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ulla Kärnä
- Daniel Bågeberg
- Jani Kettunen
Vastuuopettaja
Daniel Bågeberg
Ryhmät
-
LLNS22Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2022
Tavoitteet
Ymmärrät liiketoimintasuunnitelman merkityksen yritystoiminnan alkuvaiheessa ja liiketoiminnan kehittämisvaiheissa. Hyödynnät liiketoimintasuunnitelman laatimisessa Yritystoiminnan ja Markkinoinnin perusteet -opintojakson aikana laadittua toimeksiantoportfoliota. Kehität liiketoimintasuunnitelman sisältöön kuuluvaa juridista ja taloudellista osaamistasi. Jatkojalostat liikeideasi yritystoiminnan liiketoimintasuunnitelmaksi.
Sisältö
Liiketoimintasuunnitelman sisältö:
1. Liikeidea, innovaatio
2. Liiketoimintamalli
3. Tuote tai palvelu, arvolupaus
4. Asiakkaat, markkinaselvitys
5. Markkinatilanne ja kilpailijat
6. Myynti ja markkinointi: asiakassuhde, kanavat, viestintä, hinnoittelu
7. Tuotanto: tuotantoprosessit, toimitilat, sijainti, tuotantovälineet, pääoman tarve, tuotekehitys
8. Työvoima, yritysmuoto, yrityksen organisaatio ja johto, osaamisen kehittäminen
9. Henkilöstön hyvinvointi.
10..Kumppanit ja sidosryhmät
11. Tuotot ja kustannukset: alustava taloussuunnitelma sekä alustavat kannattavuus-, maksuvalmius-, investointi- ja rahoituslaskelmat
12. Riskit ja rajaukset
13. Itsearviointi: Oma osaaminen, SWOT-analyysi itsestä ja yrityksestä, johtopäätökset liiketoimintasuunnitelmasta.
Draamaesityksen valmennus ja toteutus
Aika ja paikka
Virikeluennot tiistaisin ja lähivalmennukset dialogeissa torstaisin.
Oppimateriaalit
Yrityksen asiakasmarkkinointi Bergström & Leppänen 2021.
Viitala-Jylhä: Liiketoimintaosaaminen 2014 tai uudempi painos.
Sekä muu opettajien antama materiaali
Eduhousen virtuaalinen oppimateriaali
Opetusmenetelmät
Opintojakso valmentaa liiketoimintasuunnitelman laatimiseen ja sen kehittämiseen. Opintojaksolla opiskellaan eri osa-alueita ja syvennetään syksyn Liiketoiminnan ja markkinoinnin perusteet -opintojaksolla (6 op) opittuja asioita.
Opintojaksolla hyödynnetään tiimipedagogiikkaa. Opiskelijat tuottavat liikeideastaan liiketoimintasuunnitelman. Lisäksi opiskelijat suunnittelevat ja esittävät liiketoimintasuunnitelmastaan kumpuavan idean/ongelman draaman keinoin.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
4 op eli opiskelijan työtä 107 h
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
liiketoimintasuunnitelma
itse- ja vertaisarviointi
jatkuvan osaamisen näyttö
tarkemmat arviointikriteerit esitellään opintojakson orientaatioluennoilla
Lisätiedot
Tarkemmat tiedot opintojakson sisällöstä löydät toteutustuunnitelmasta.
Ilmoittautumisaika
01.10.2022 - 31.10.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 31.03.2023
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ulla Kärnä
- Teppo Tarnanen
Vastuuopettaja
Ulla Kärnä
Ryhmät
-
LLAS22Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2022
Tavoitteet
Ymmärrät liiketoimintasuunnitelman merkityksen yritystoiminnan alkuvaiheessa ja liiketoiminnan kehittämisvaiheissa. Hyödynnät liiketoimintasuunnitelman laatimisessa Yritystoiminnan ja Markkinoinnin perusteet -opintojakson aikana laadittua toimeksiantoportfoliota. Kehität liiketoimintasuunnitelman sisältöön kuuluvaa juridista ja taloudellista osaamistasi. Jatkojalostat liikeideasi yritystoiminnan liiketoimintasuunnitelmaksi.
Sisältö
Liiketoimintasuunnitelman sisältö:
1. Liikeidea, innovaatio
2. Liiketoimintamalli
3. Tuote tai palvelu, arvolupaus
4. Asiakkaat, markkinaselvitys
5. Markkinatilanne ja kilpailijat
6. Myynti ja markkinointi: asiakassuhde, kanavat, viestintä, hinnoittelu
7. Tuotanto: tuotantoprosessit, toimitilat, sijainti, tuotantovälineet, pääoman tarve, tuotekehitys
8. Työvoima, yritysmuoto, yrityksen organisaatio ja johto, osaamisen kehittäminen
9. Henkilöstön hyvinvointi.
10..Kumppanit ja sidosryhmät
11. Tuotot ja kustannukset: alustava taloussuunnitelma sekä alustavat kannattavuus-, maksuvalmius-, investointi- ja rahoituslaskelmat
12. Riskit ja rajaukset
13. Itsearviointi: Oma osaaminen, SWOT-analyysi itsestä ja yrityksestä, johtopäätökset liiketoimintasuunnitelmasta.
Draamaesityksen valmennus ja toteutus
Oppimateriaalit
Viitala, Riitta & Jylhä, Eila. 2019. Johtaminen: keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit. - On myös e-kirjana
Viitala, Riitta & Jylhä, Eila. 2014. Liiketoimintaosaaminen - menestyvän yritystoiminnan perusta. - Yllä olevan kirjan edeltäjä, on myös e-kirjana.
Bergström, Seija & Leppänen Arja. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. - On myös e-kirjana.
Yrityksen perustamisopas 2022 (uusin). Suomen uusyrityskeskukset ry. Ladattavissa täältä: https://www.uusyrityskeskus.fi/tyokalupakki/perustamisopas-alkavalle-yrittajalle/
Sekä muu opettajien osoittama materiaali.
Opetusmenetelmät
Opintojakso valmentaa liiketoimintasuunnitelman laatimiseen ja sen kehittämiseen. Opintojaksolla opiskellaan liiketoiminnan eri osa-alueita ja syvennetään syksyn Liiketoiminnan ja markkinoinnin perusteet -opintojaksolla (6 op) opittuja asioita.
Opiskelijat tuottavat ryhmässä liikeideastaan liiketoimintasuunnitelman. Lisäksi opiskelijat esittelevät liiketoimintasuunnitelmansa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tarkemmat arviointikriteerit esitellään opintojaksolla.
Lisätiedot
Tarkemmat tiedot opintojakson sisällöstä löydät toteutustuunnitelmasta.