Matkailupalvelujen tuotteistaminen ja markkinointi 3Laajuus (11 op)
Tunnus: LUT6030
Laajuus
11 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Mikko Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää markkinoinnin osana yrityksen liiketoiminnan strategista kehittämistä
- osaa hankkia tietoa matkailun toimialasta ja matkailuyrityksen markkinoista
- osaa laatia verkkomarkkinoinnin menetelmiä ja keinoja hyödyntävän markkinointisuunnitelman matkailuyritykselle tai matkailutapahtumalle
Sisältö
Elämystalous, matkailijakäyttäytyminen, tuotekehityksen keskeisiä menetelmiä ja työkaluja, tuoteinnovaatioiden suojaaminen, immateriaaliset oikeudet. Markkinoinnin johtaminen osana matkailuyrityksen strategista kehittämistä, asiakkuuden hallinta, brändiarvon kehittäminen, verkkomarkkinointi, markkinointisuunnitelman laadinta matkailuyritykselle / matkailutapahtumalle.
Ilmoittautumisaika
01.04.2023 - 15.04.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
11 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomikoulutus (PR)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Matkailun koulutus
Opettaja
- Hanna Vienonen
- Tuija Kainulainen
- Mikko Lahti
Vastuuopettaja
Mikko Lahti
Ryhmät
-
PRNS21Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivä, syksy, 2021
Tavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää markkinoinnin osana yrityksen liiketoiminnan strategista kehittämistä
- osaa hankkia tietoa matkailun toimialasta ja matkailuyrityksen markkinoista
- osaa laatia verkkomarkkinoinnin menetelmiä ja keinoja hyödyntävän markkinointisuunnitelman matkailuyritykselle tai matkailutapahtumalle
Sisältö
Elämystalous, matkailijakäyttäytyminen, tuotekehityksen keskeisiä menetelmiä ja työkaluja, tuoteinnovaatioiden suojaaminen, immateriaaliset oikeudet. Markkinoinnin johtaminen osana matkailuyrityksen strategista kehittämistä, asiakkuuden hallinta, brändiarvon kehittäminen, verkkomarkkinointi, markkinointisuunnitelman laadinta matkailuyritykselle / matkailutapahtumalle.
Aika ja paikka
Wärtsilä-kampus, Karjalankatu 3, Syksy 2023
Opetusmenetelmät
Keskeinen sisältö:
Tuotteistamisen ja tuotekehityksen keskeiset menetelmät ja työkalut. Menetelmien ja tiedon vieminen käytäntöön. Tuoteinnovaatioiden suojaaminen, immateriaaliset oikeudet.
Revenue Management-perusteet.
Markkinoinnin suunnittelu matkailuyrityksessä, asiakasarvon ja kilpailuedun määrittely, tuote- ja hintapäätökset, markkinointiin liittyvät strategiset päätökset, viestinnällisten toimenpiteiden suunnittelu ja budjetointi, tulosten seuranta.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla toteutetaan oppilaitoksen ulkopuoliselta toimeksiantajalta saatu oppimistehtävä /opiskelijaprojekti.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi: 0-5. Arvioinnin perusteet: Oppimistehtävät, jatkuva näyttö eli opiskelijan aktiivisuus opetustilanteissa, vastuuntunto, huolellisuus ja järjestelmällisyys annettujen tehtävien suorittamisessa. Toimiminen osana työryhmää.
Ilmoittautumisaika
01.04.2022 - 30.04.2022
Ajoitus
19.09.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
11 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomikoulutus (PR)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
12 - 60
Koulutus
- Matkailun koulutus
Opettaja
- Hanna Vienonen
- Tuija Kainulainen
- Mikko Lahti
Vastuuopettaja
Mikko Lahti
Ryhmät
-
LUTNS20Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivä, syksy, 2020
Tavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää markkinoinnin osana yrityksen liiketoiminnan strategista kehittämistä
- osaa hankkia tietoa matkailun toimialasta ja matkailuyrityksen markkinoista
- osaa laatia verkkomarkkinoinnin menetelmiä ja keinoja hyödyntävän markkinointisuunnitelman matkailuyritykselle tai matkailutapahtumalle
Sisältö
Elämystalous, matkailijakäyttäytyminen, tuotekehityksen keskeisiä menetelmiä ja työkaluja, tuoteinnovaatioiden suojaaminen, immateriaaliset oikeudet. Markkinoinnin johtaminen osana matkailuyrityksen strategista kehittämistä, asiakkuuden hallinta, brändiarvon kehittäminen, verkkomarkkinointi, markkinointisuunnitelman laadinta matkailuyritykselle / matkailutapahtumalle.
Aika ja paikka
Wärtsilä-kampus, Karjalankatu 3
Opetusmenetelmät
Keskeinen sisältö:
Tuotteistamisen ja tuotekehityksen keskeiset menetelmät ja työkalut. Menetelmien ja tiedon vieminen käytäntöön. Tuoteinnovaatioiden suojaaminen, immateriaaliset oikeudet.
Revenue Management-perusteet.
Markkinoinnin suunnittelu matkailuyrityksessä, asiakasarvon ja kilpailuedun määrittely, tuote- ja hintapäätökset, markkinointiin liittyvät strategiset päätökset, viestinnällisten toimenpiteiden suunnittelu ja budjetointi, tulosten seuranta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
11 op
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi: 0-5. Arvioinnin perusteet: Oppimistehtävät, jatkuva näyttö eli opiskelijan aktiivisuus opetustilanteissa, vastuuntunto, huolellisuus ja järjestelmällisyys annettujen tehtävien suorittamisessa. Toimiminen osana työryhmää.