Näkökulmia varhaiskasvatukseenLaajuus (3 op)
Tunnus: STS6087
Laajuus
3 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Tiina Maaranen
Osaamistavoitteet
Tiedät varhaiskasvatusta ohjaavat asiakirjat, varhaiskasvatuksen tavoitteet ja toimijat.
Osaat tarkastella varhaiskasvatusta moniulotteisena yhteiskunnallisena ilmiönä ja tunnistat siihen liittyviä sosiaalisia ja pedagogisia haasteita.
Ymmärrät lapsen roolin varhaiskasvatuksen toimijana ja vertaissuhteiden merkityksen.
Ilmoittautumisaika
01.10.2022 - 31.10.2022
Ajoitus
20.02.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosionomikoulutus (SS)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 70
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Tiina Maaranen
Vastuuopettaja
Tiina Maaranen
Ryhmät
-
SSAK22Sosionomi (AMK), monimuoto, kevät, 2022
Tavoitteet
Tiedät varhaiskasvatusta ohjaavat asiakirjat, varhaiskasvatuksen tavoitteet ja toimijat.
Osaat tarkastella varhaiskasvatusta moniulotteisena yhteiskunnallisena ilmiönä ja tunnistat siihen liittyviä sosiaalisia ja pedagogisia haasteita.
Ymmärrät lapsen roolin varhaiskasvatuksen toimijana ja vertaissuhteiden merkityksen.
Opetusmenetelmät
Tämä opintojakso rakentuu neljästä aihekokonaisuuden/teeman luennoista, seminaaripäivästä, opiskelumateriaaleista ja oppimistehtävistä.
Suoritat opintojakson osallistuen luennoille ja seminaaripäivään sekä tehden opintojakson tehtävät.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla Hyväksytty- Hylätty.
Arviointi on osaamistavoitteisiin perustuvaa ja laadullista. Oppimisprosessin arvioinnin välineitä ovat tehtävät, itsearviointi sekä osallistuminen luennoilla ja seminaaripäivässä. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää osallistumista opetukseen ja seminaariin sekä opintojakson tehtävien suorittamista.
Ilmoittautumisaika
01.04.2022 - 30.04.2022
Ajoitus
15.08.2022 - 16.10.2022
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosionomikoulutus (SS)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 70
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Tiina Maaranen
- Päivi Putkuri
Vastuuopettaja
Tiina Maaranen
Ryhmät
-
SSNS21Sosionomi (AMK), päivä, syksy, 2021
Tavoitteet
Tiedät varhaiskasvatusta ohjaavat asiakirjat, varhaiskasvatuksen tavoitteet ja toimijat.
Osaat tarkastella varhaiskasvatusta moniulotteisena yhteiskunnallisena ilmiönä ja tunnistat siihen liittyviä sosiaalisia ja pedagogisia haasteita.
Ymmärrät lapsen roolin varhaiskasvatuksen toimijana ja vertaissuhteiden merkityksen.
Opetusmenetelmät
Tämä opintojakso rakentuu neljästä aihekokonaisuuden/teeman luennoista, seminaaripäivästä, opiskelumateriaaleista ja oppimistehtävistä.
Suoritat opintojakson osallistuen luennoille ja seminaaripäivään sekä tehden opintojakson tehtävät.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan asteikolla Hyväksytty- Hylätty.
Arviointi on osaamistavoitteisiin perustuvaa ja laadullista. Oppimisprosessin arvioinnin välineitä ovat tehtävät, itsearviointi sekä osallistuminen luennoilla ja seminaaripäivässä. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää osallistumista opetukseen ja seminaariin sekä opintojakson tehtävien suorittamista.
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 31.10.2021
Ajoitus
14.03.2022 - 31.05.2022
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosionomikoulutus (SS)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 70
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Tiina Maaranen
Vastuuopettaja
Tiina Maaranen
Ryhmät
-
STSAK21Sosionomi (AMK), monimuoto, kevät, 2021
Tavoitteet
Tiedät varhaiskasvatusta ohjaavat asiakirjat, varhaiskasvatuksen tavoitteet ja toimijat.
Osaat tarkastella varhaiskasvatusta moniulotteisena yhteiskunnallisena ilmiönä ja tunnistat siihen liittyviä sosiaalisia ja pedagogisia haasteita.
Ymmärrät lapsen roolin varhaiskasvatuksen toimijana ja vertaissuhteiden merkityksen.
Opetusmenetelmät
Opiskelija oppii hahmottamaan varhaiskasvatusta moniulotteisena yhteiskunnallisena ilmiönä. Hän tietää valtakunnalliset varhaiskasvatuksen tavoitteet ja niitä ohjaavat asiakirjat. Opiskelija tunnistaa varhaiskasvatukseen liittyviä sosiaalisia ja pedagogisia haasteita. Opiskelija osallistuu ja osallistaa toisia ajankohtaiseen varhaiskasvatuskeskusteluun
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luentoja 4x 4h
Pienryhmätehtävien purkupäivä 4h
itsenäiset tehtävät ja pienryhmätyöskentely
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty