Siirry suoraan sisältöön

Pelikehityksen perusteetLaajuus (5 op)

Tunnus: LTD7012

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Seppo Nevalainen

Osaamistavoitteet

- Osaat hyödyntää pelimoottoria peliprojektin toteuttamisessa.
- Tunnet pelien keskeiset GUI-elementit ja osaat toteuttaa niitä pelimoottorin avulla.
- Tunnistat erilaiset pelikehityksessä käytettävät assetit..
- Osaat toteuttaa 2D-pelihahmon pelimoottorin avulla.
- Osaat ohjelmoida visuaalisen skriptauksen avulla toiminnallisuuden yksinkertaiselle 2D-pelille.
- Tunnistat eri pääpeligenret ja niiden keskeiset alagenret.
- Tunnistat peliohjelmoijan rooliin kuuluvat tarkemmat alaroolit.
- Osaat käsitellä ääniassetteja pelimoottorin avulla.
- Tunnistat erilaiset pelin kohdealustat.
- Tiedät mitä pelillistäminen tarkoittaa.
- Tunnistat pelisuunnittelun eri menetelmiä.
- Osaat luoda pelikenttiä pelimoottorin avulla.
- Tiedät, kuinka eri pelikehitysprosessin vaiheet ajoittuvat suhteessa toisiinsa.
- Pystyt hyödyntämään versionhallintaa peliprojektisi säilyttämiseen ja varmuuskopiointiin.
- Osaat luoda peliobjekteja valmiista ja tuoduista asseteista pelimoottorissa.

Sisältö

- Pelisuunnittelu
- 2D-pelin toteuttaminen
- Visuaalinen skriptaus
- Pelimoottorin käyttö

Ilmoittautumisaika

01.04.2022 - 30.04.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 23.10.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 70

Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Seppo Nevalainen
Vastuuopettaja

Seppo Nevalainen

Ryhmät
  • DTNS21
    Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2021

Tavoitteet

- Osaat hyödyntää pelimoottoria peliprojektin toteuttamisessa.
- Tunnet pelien keskeiset GUI-elementit ja osaat toteuttaa niitä pelimoottorin avulla.
- Tunnistat erilaiset pelikehityksessä käytettävät assetit..
- Osaat toteuttaa 2D-pelihahmon pelimoottorin avulla.
- Osaat ohjelmoida visuaalisen skriptauksen avulla toiminnallisuuden yksinkertaiselle 2D-pelille.
- Tunnistat eri pääpeligenret ja niiden keskeiset alagenret.
- Tunnistat peliohjelmoijan rooliin kuuluvat tarkemmat alaroolit.
- Osaat käsitellä ääniassetteja pelimoottorin avulla.
- Tunnistat erilaiset pelin kohdealustat.
- Tiedät mitä pelillistäminen tarkoittaa.
- Tunnistat pelisuunnittelun eri menetelmiä.
- Osaat luoda pelikenttiä pelimoottorin avulla.
- Tiedät, kuinka eri pelikehitysprosessin vaiheet ajoittuvat suhteessa toisiinsa.
- Pystyt hyödyntämään versionhallintaa peliprojektisi säilyttämiseen ja varmuuskopiointiin.
- Osaat luoda peliobjekteja valmiista ja tuoduista asseteista pelimoottorissa.

Sisältö

- Pelisuunnittelu
- 2D-pelin toteuttaminen
- Visuaalinen skriptaus
- Pelimoottorin käyttö

Arviointiasteikko

H-5