Siirry suoraan sisältöön

MarkkinointiviestintäLaajuus (4 op)

Tunnus: LL10039

Laajuus

4 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Ulla Kärnä
  • Lotta Lilja

Osaamistavoitteet

Ymmärrät sisäisen- ja ulkoisen- sekä visuaalisen viestinnän merkityksen brändin rakentamisessa ja organisaation toiminnassa eri kanavissa. Osaat suunnitella ja toteuttaa viestintää, tuottaa markkinointimateriaalia sekä suunnitella markkinointiviestintäkampanjan.

Sisältö

Keskeiset käsitteet:
Markkinointikampanjan suunnittelu
Sisältömarkkinointi
Sisäinen ja ulkoinen viestintä
Markkinointikirjeen laatiminen, markkinoivat tekstilajit
Asiakastilaisuuden suunnittelu ja järjestäminen
Mediatiedote ja kutsu
Visuaalinen viestintä

Ilmoittautumisaika

01.10.2023 - 31.10.2023

Ajoitus

11.03.2024 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Martha Balerina
  • Lotta Lilja
  • Minna Sarola
Vastuuopettaja

Lotta Lilja

Ryhmät
  • LLNS22
    Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2022

Tavoitteet

Ymmärrät sisäisen- ja ulkoisen- sekä visuaalisen viestinnän merkityksen brändin rakentamisessa ja organisaation toiminnassa eri kanavissa. Osaat suunnitella ja toteuttaa viestintää, tuottaa markkinointimateriaalia sekä suunnitella markkinointiviestintäkampanjan.

Sisältö

Keskeiset käsitteet:
Markkinointikampanjan suunnittelu
Sisältömarkkinointi
Sisäinen ja ulkoinen viestintä
Markkinointikirjeen laatiminen, markkinoivat tekstilajit
Asiakastilaisuuden suunnittelu ja järjestäminen
Mediatiedote ja kutsu
Visuaalinen viestintä

Opetusmenetelmät

Suomeksi
Tavoitteet: Opiskeliija ymmärtää sisäisen ja ulkoisen viestinnän merkityksen liiketoiminnassa eri kanavissa ja osaa suunnitella ja toteuttaa sisäistä ja ulkoista viestintää. Hän osaa tuottaa markkinointimateriaalia ja tuntee graafisen ohjeistuksen merkityksen. Lisäksi hän osaa suunnitella markkinointiviestintäkampanjan.

Opiskelijat laativat ryhmässä markkinointiviestintäsuunnitelman.

Keskeiset käsitteet:
Markkinointikampanjan suunnittelu
Sisältömarkkinointi
Sisäinen ja ulkoinen viestintä
Markkinointikirjeen laatiminen, markkinoivat tekstilajit
Asiakastilaisuuden suunnittelu ja järjestäminen
Mediatiedote ja kutsu
Graafinen ja visuaalinen viestintä

Markkinointiviestintäsuunnitelma on vahvasti kytköksissä lanseeraussuunnitelmaan (Lanseerausmarkkinointi-opintojakso).

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksolla tehdään kiinteää yhteistyötä Lanseerausmarkkinointi-opintojakson kanssa.

Arviointiasteikko

H-5