Markkinoinnin suunnitteluLaajuus (4 op)
Tunnus: LL10018
Laajuus
4 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Olli Hatakka
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.
Opiskelija ymmärtää ja osaa opintojakson jälkeen:
- Markkinoinnin suunnittelun aseman yrityksen suunnitteluprosessissa.
- Markkinoinnin suunnitteluprosessin yleiset periaatteet.
- Markkinointisuunnitelman laatimiseen liittyvät perustiedot ja -taidot.
- Markkinoinnin peruskilpailukeinojen yhteyden käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluun.
Sisältö
Opintojakso koostuu luennoista ja harjoituksista. Sisältö keskittyy markkinoinnin suunnitteluun sekä strategisena osana (liike)toimintojen suunnittelua ja toteutusta, että operatiivisena käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluna. Opintojakson luennoilla käydään kattavasti läpi teoreettisia, menetelmällisiä ja teknisiä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä aihekokonaisuuksia. Lisäksi tutustutaan markkinoinnin käytännön toteutuksiin esimerkkien ja case-tapausten avulla.
Opintojakson aikana laaditaan laaja markkinointisuunnitelma pienryhmätyönä aidolle yritykselle tai muulle organisaatiolle. Valmiit markkinointisuunnitelmat esitellään opintojakson päätteeksi muille osallistujille. Tämän lisäksi osallistujat tuottava henkilökohtaiset oppimispäiväkirjat.
Opintojakson arviointi painottuu markkinointisuunnitelmaan ja henkilökohtaiseen oppimispäiväkirjaan. Opintojaksoon voi tarvittaessa liittyä myös tentti.
Opintojakso on mahdollista suorittaa AHOT-menettelyllä, tekemällä erillisen AHOT-näyttötehtävän. AHOT-menettely edellyttää aikaisempaa useamman vuoden työkokemusta vastuullisissa ja laaja-alaisissa markkinointitehtävissä.
Ilmoittautumisaika
01.04.2024 - 30.04.2024
Ajoitus
19.09.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Olli Hatakka
Vastuuopettaja
Olli Hatakka
Ryhmät
-
LLAS23Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2023
Tavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.
Opiskelija ymmärtää ja osaa opintojakson jälkeen:
- Markkinoinnin suunnittelun aseman yrityksen suunnitteluprosessissa.
- Markkinoinnin suunnitteluprosessin yleiset periaatteet.
- Markkinointisuunnitelman laatimiseen liittyvät perustiedot ja -taidot.
- Markkinoinnin peruskilpailukeinojen yhteyden käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluun.
Sisältö
Opintojakso koostuu luennoista ja harjoituksista. Sisältö keskittyy markkinoinnin suunnitteluun sekä strategisena osana (liike)toimintojen suunnittelua ja toteutusta, että operatiivisena käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluna. Opintojakson luennoilla käydään kattavasti läpi teoreettisia, menetelmällisiä ja teknisiä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä aihekokonaisuuksia. Lisäksi tutustutaan markkinoinnin käytännön toteutuksiin esimerkkien ja case-tapausten avulla.
Opintojakson aikana laaditaan laaja markkinointisuunnitelma pienryhmätyönä aidolle yritykselle tai muulle organisaatiolle. Valmiit markkinointisuunnitelmat esitellään opintojakson päätteeksi muille osallistujille. Tämän lisäksi osallistujat tuottava henkilökohtaiset oppimispäiväkirjat.
Opintojakson arviointi painottuu markkinointisuunnitelmaan ja henkilökohtaiseen oppimispäiväkirjaan. Opintojaksoon voi tarvittaessa liittyä myös tentti.
Opintojakso on mahdollista suorittaa AHOT-menettelyllä, tekemällä erillisen AHOT-näyttötehtävän. AHOT-menettely edellyttää aikaisempaa useamman vuoden työkokemusta vastuullisissa ja laaja-alaisissa markkinointitehtävissä.
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.04.2024 - 30.04.2024
Ajoitus
18.09.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 90
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Olli Hatakka
Vastuuopettaja
Olli Hatakka
Ryhmät
-
LLNS23Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2023
Tavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.
Opiskelija ymmärtää ja osaa opintojakson jälkeen:
- Markkinoinnin suunnittelun aseman yrityksen suunnitteluprosessissa.
- Markkinoinnin suunnitteluprosessin yleiset periaatteet.
- Markkinointisuunnitelman laatimiseen liittyvät perustiedot ja -taidot.
- Markkinoinnin peruskilpailukeinojen yhteyden käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluun.
Sisältö
Opintojakso koostuu luennoista ja harjoituksista. Sisältö keskittyy markkinoinnin suunnitteluun sekä strategisena osana (liike)toimintojen suunnittelua ja toteutusta, että operatiivisena käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluna. Opintojakson luennoilla käydään kattavasti läpi teoreettisia, menetelmällisiä ja teknisiä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä aihekokonaisuuksia. Lisäksi tutustutaan markkinoinnin käytännön toteutuksiin esimerkkien ja case-tapausten avulla.
Opintojakson aikana laaditaan laaja markkinointisuunnitelma pienryhmätyönä aidolle yritykselle tai muulle organisaatiolle. Valmiit markkinointisuunnitelmat esitellään opintojakson päätteeksi muille osallistujille. Tämän lisäksi osallistujat tuottava henkilökohtaiset oppimispäiväkirjat.
Opintojakson arviointi painottuu markkinointisuunnitelmaan ja henkilökohtaiseen oppimispäiväkirjaan. Opintojaksoon voi tarvittaessa liittyä myös tentti.
Opintojakso on mahdollista suorittaa AHOT-menettelyllä, tekemällä erillisen AHOT-näyttötehtävän. AHOT-menettely edellyttää aikaisempaa useamman vuoden työkokemusta vastuullisissa ja laaja-alaisissa markkinointitehtävissä.
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.04.2023 - 15.04.2023
Ajoitus
21.09.2023 - 22.12.2023
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Olli Hatakka
Vastuuopettaja
Olli Hatakka
Ryhmät
-
LLAS22Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2022
Tavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.
Opiskelija ymmärtää ja osaa opintojakson jälkeen:
- Markkinoinnin suunnittelun aseman yrityksen suunnitteluprosessissa.
- Markkinoinnin suunnitteluprosessin yleiset periaatteet.
- Markkinointisuunnitelman laatimiseen liittyvät perustiedot ja -taidot.
- Markkinoinnin peruskilpailukeinojen yhteyden käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluun.
Sisältö
Opintojakso koostuu luennoista ja harjoituksista. Sisältö keskittyy markkinoinnin suunnitteluun sekä strategisena osana (liike)toimintojen suunnittelua ja toteutusta, että operatiivisena käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluna. Opintojakson luennoilla käydään kattavasti läpi teoreettisia, menetelmällisiä ja teknisiä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä aihekokonaisuuksia. Lisäksi tutustutaan markkinoinnin käytännön toteutuksiin esimerkkien ja case-tapausten avulla.
Opintojakson aikana laaditaan laaja markkinointisuunnitelma pienryhmätyönä aidolle yritykselle tai muulle organisaatiolle. Valmiit markkinointisuunnitelmat esitellään opintojakson päätteeksi muille osallistujille. Tämän lisäksi osallistujat tuottava henkilökohtaiset oppimispäiväkirjat.
Opintojakson arviointi painottuu markkinointisuunnitelmaan ja henkilökohtaiseen oppimispäiväkirjaan. Opintojaksoon voi tarvittaessa liittyä myös tentti.
Opintojakso on mahdollista suorittaa AHOT-menettelyllä, tekemällä erillisen AHOT-näyttötehtävän. AHOT-menettely edellyttää aikaisempaa useamman vuoden työkokemusta vastuullisissa ja laaja-alaisissa markkinointitehtävissä.
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.04.2023 - 15.04.2023
Ajoitus
11.09.2023 - 22.12.2023
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 90
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Olli Hatakka
Vastuuopettaja
Olli Hatakka
Ryhmät
-
LLNS22Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2022
Tavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.
Opiskelija ymmärtää ja osaa opintojakson jälkeen:
- Markkinoinnin suunnittelun aseman yrityksen suunnitteluprosessissa.
- Markkinoinnin suunnitteluprosessin yleiset periaatteet.
- Markkinointisuunnitelman laatimiseen liittyvät perustiedot ja -taidot.
- Markkinoinnin peruskilpailukeinojen yhteyden käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluun.
Sisältö
Opintojakso koostuu luennoista ja harjoituksista. Sisältö keskittyy markkinoinnin suunnitteluun sekä strategisena osana (liike)toimintojen suunnittelua ja toteutusta, että operatiivisena käytännön markkinointitoimenpiteiden suunnitteluna. Opintojakson luennoilla käydään kattavasti läpi teoreettisia, menetelmällisiä ja teknisiä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä aihekokonaisuuksia. Lisäksi tutustutaan markkinoinnin käytännön toteutuksiin esimerkkien ja case-tapausten avulla.
Opintojakson aikana laaditaan laaja markkinointisuunnitelma pienryhmätyönä aidolle yritykselle tai muulle organisaatiolle. Valmiit markkinointisuunnitelmat esitellään opintojakson päätteeksi muille osallistujille. Tämän lisäksi osallistujat tuottava henkilökohtaiset oppimispäiväkirjat.
Opintojakson arviointi painottuu markkinointisuunnitelmaan ja henkilökohtaiseen oppimispäiväkirjaan. Opintojaksoon voi tarvittaessa liittyä myös tentti.
Opintojakso on mahdollista suorittaa AHOT-menettelyllä, tekemällä erillisen AHOT-näyttötehtävän. AHOT-menettely edellyttää aikaisempaa useamman vuoden työkokemusta vastuullisissa ja laaja-alaisissa markkinointitehtävissä.
Arviointiasteikko
H-5