Siirry suoraan sisältöön

LanseerausmarkkinointiLaajuus (5 op)

Tunnus: LL10040

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Ulla Kärnä

Osaamistavoitteet

Opit perusperiaatteet uuden tuote- tai palvelukonseptin tai liikeidean lanseeraamisesta markkinoille.

Sisältö

Innovointi, lanseerausprosessin vaiheet, uuden tuotteen, palvelun tai liikeidean lanseeraus

Ilmoittautumisaika

01.10.2023 - 31.10.2023

Ajoitus

11.03.2024 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Ulla Kärnä
Vastuuopettaja

Ulla Kärnä

Ryhmät
  • LLNS22
    Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2022

Tavoitteet

Opit perusperiaatteet uuden tuote- tai palvelukonseptin tai liikeidean lanseeraamisesta markkinoille.

Sisältö

Innovointi, lanseerausprosessin vaiheet, uuden tuotteen, palvelun tai liikeidean lanseeraus

Aika ja paikka

lähiopetus Wärtsilä-kampuksella
luennot ja ryhmätyöskentely

Opetusmenetelmät

Opit perusperiaatteet uuden tuote- tai palvelukonseptin tai liikeidean lanseeraamisesta markkinoille.

Opintojaksolla laaditaan lanseeraussuunnitelma toimeksiantajalle. Lanseeraussuunnitelmaan kuuluu markkinointiviestintäsuunnitelma, joten opiskelijan kannattaa suorittaa myös Markkinointiviestintä-opintojakso samassa jaksossa.

Osaamistavoitteet:
Ymmärrät lanseerausmarkkinoinnin merkityksen liiketoiminnalle.​
Tunnet luovuustekniikoita ja osaat hyödyntää niitä​.
Tunnet lanseerausprosessin vaiheet​.
Osaat laatia lanseeraussuunnitelman (ja siihen liittyvän markkinointiviestintäsuunnitelman).

Arviointiasteikko

H-5