Markkinoinnin suunnitteluLaajuus (5 op)
Tunnus: LTL6028
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Olli Hatakka
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.
Sisältö
Markkinoinnin suunnittelun asema yrityksen suunnitteluprosessissa. Markkinoinnin suunnitteluprosessi. Markkinointisuunnitelman laatiminen. Markkinoinnin peruskilpailukeinojen syventäminen.
Ilmoittautumisaika
01.04.2022 - 30.04.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 90
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Olli Hatakka
Vastuuopettaja
Olli Hatakka
Ryhmät
-
LLNS21Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2021
Tavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.
Sisältö
Markkinoinnin suunnittelun asema yrityksen suunnitteluprosessissa. Markkinoinnin suunnitteluprosessi. Markkinointisuunnitelman laatiminen. Markkinoinnin peruskilpailukeinojen syventäminen.
Aika ja paikka
Syyslukukausi, Karelia-ammattikorkeakoulu, Wärtsilä-kampus
Oppimateriaalit
Luennot, harjoitukset (jaettava oppimateriaali), sekä mahdollinen muu sähköinen materiaali ja kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.
Opiskelija ymmärtää ja osaa hyödyntää seuraavia:
- Markkinoinnin suunnittelun asema yrityksen suunnitteluprosessissa.
- Markkinoinnin suunnitteluprosessin keskeiset periaatteet.
- Markkinointisuunnitelman laatiminen ja siihen liittyvät keskeiset periaatteet.
- Markkinoinnin peruskilpailukeinojen ja markkinoinnin suunnittelun välinen yhteys.
Luennot ja harjoitukset ja omaehtoinen pienryhmätyöskentely. Ei tenttiä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Sisältää työelämäyhteistyötä (markkinointisuunnitelman laadinta toimivalle yritykselle / tms. organisaatiolle).
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolsta ei järjestetä tenttiä, mutta opintojakson aikana toteutetaan ja esitetään laaja markkinointisuunnitelma (pienryhmätyönä). Markkinointisuunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5
Kansainvälisyys
Voi sisältää KV-yhteyksiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT-menettely (sovitaan tapauskohtaisesti vastuuopettajan kanssa).
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijalta edellytetään osallistumista luennoille ja muuhun lähiopetukseen, sekä omaehtoiseen markkinointisuunnitelman suunnitteluun, laadintaan ja esittämiseen.
Ajankäyttö ja kuormitus kohtuullisia.
Sisällön jaksotus
Opintojakson alkupäässä lähinnä luentoja, loppupäässä luentoja ja harjoitusryhmätapaamisia.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Markkinointisuunnitelman raportin ja esityksen arviointi (pienryhmä). Oppimispäiväkirjan arviointi (henkilökohtainen), sekä lisäksi muu aktiivisuus ja osallistuminen opintojaksolle.
Koko opintojakson arviointi asteikollla H-5
Hylätty (0)
Katso Karelia-ammattikorkeakoulun arviointikriteerit.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Katso Karelia-ammattikorkeakoulun arviointikriteerit.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Katso Karelia-ammattikorkeakoulun arviointikriteerit.
Ilmoittautumisaika
01.04.2022 - 30.04.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Olli Hatakka
Vastuuopettaja
Olli Hatakka
Ryhmät
-
LLAS21Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2021
Tavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.
Sisältö
Markkinoinnin suunnittelun asema yrityksen suunnitteluprosessissa. Markkinoinnin suunnitteluprosessi. Markkinointisuunnitelman laatiminen. Markkinoinnin peruskilpailukeinojen syventäminen.
Aika ja paikka
Syyslukukausi, Karelia-ammattikorkeakoulu, Wärtsilä-kampus
Oppimateriaalit
Luennot, harjoitukset (jaettava oppimateriaali), sekä mahdollinen muu sähköinen materiaali ja kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun eri vaiheet. Opiskelija osaa laatia palvelun, tuotteen tai tapahtuman markkinointisuunnitelman.
Opiskelija ymmärtää ja osaa hyödyntää seuraavia:
- Markkinoinnin suunnittelun asema yrityksen suunnitteluprosessissa.
- Markkinoinnin suunnitteluprosessin keskeiset periaatteet.
- Markkinointisuunnitelman laatiminen ja siihen liittyvät keskeiset periaatteet.
- Markkinoinnin peruskilpailukeinojen ja markkinoinnin suunnittelun välinen yhteys.
Luennot (erillinen ohjelma lähipäivistä) ja omaehtoinen pienryhmätyöskentely. Ei tenttiä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Sisältää työelämäyhteistyötä (markkinointisuunnitelman laadinta toimivalle yritykselle / tms. organisaatiolle).
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksosta ei järjestetä tenttiä, mutta opintojakson aikana toteutetaan ja esitetään laaja markkinointisuunnitelma (pienryhmätyönä). Markkinointisuunnitelma arvioidaan asteikolla 0-5
Kansainvälisyys
Voi sisältää KV-yhteyksiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT-menettely (sovitaan tapauskohtaisesti vastuuopettajan kanssa).
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijalta edellytetään osallistumista luennoille ja muuhun lähiopetukseen, sekä erityisesti monimuotototeutuksessa omaehtoiseen markkinointisuunnitelman suunnitteluun, laadintaan ja esittämiseen.
Ajankäyttö ja kuormitus kohtuullisia.
Sisällön jaksotus
Opintojakson alkupäässä lähinnä luentoja, loppupäässä luentoja ja aktiivista omaehtoista työskentelyä ja päätteeksi toteutetun markkinointisuunnitelman esittely muille osallistujille
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Markkinointisuunnitelman raportin ja esityksen arviointi (pienryhmä). Oppimispäiväkirjan arviointi (henkilökohtainen), sekä lisäksi muu aktiivisuus ja osallistuminen opintojaksolle.
Hylätty (0)
Katso Karelia-ammattikorkeakoulun arviointikriteerit.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Katso Karelia-ammattikorkeakoulun arviointikriteerit.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Katso Karelia-ammattikorkeakoulun arviointikriteerit.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Katso Karelia-ammattikorkeakoulun arviointikriteerit.