KuluttajakäyttäytyminenLaajuus (5 op)
Tunnus: LTP7041
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Tuija Kainulainen
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa tunnistaa valittujen asiakassegmenttien tai markkina-alueiden kuluttajien kuluttajakäyttäytymiseen ja ostopäätöksiin vaikuttavia asioita
- osaa löytää näiden joukosta mahdollisuuksia uusille tuotteille ja palveluille tai olemassa olevien tuotteiden tai palveluiden kehittämiselle.
Sisältö
Kuluttajakäyttäytyminen
Kuluttajatyypit
Kuluttajan ostopäätöksiin vaikuttavat asiat
Trendit ja hiljaiset signaalit
Uusien asiakkaiden tunnistaminen
Työelämäläheisen projektin työstäminen
Ilmoittautumisaika
01.10.2022 - 31.10.2022
Ajoitus
20.03.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Tuija Kainulainen
- Riikka Räsänen
Vastuuopettaja
Tuija Kainulainen
Ryhmät
-
TOP22_23Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2022-2023
-
LLAS21Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2021
-
LLNS21MTradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2021, markkinointi
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa tunnistaa valittujen asiakassegmenttien tai markkina-alueiden kuluttajien kuluttajakäyttäytymiseen ja ostopäätöksiin vaikuttavia asioita
- osaa löytää näiden joukosta mahdollisuuksia uusille tuotteille ja palveluille tai olemassa olevien tuotteiden tai palveluiden kehittämiselle.
Sisältö
Kuluttajakäyttäytyminen
Kuluttajatyypit
Kuluttajan ostopäätöksiin vaikuttavat asiat
Trendit ja hiljaiset signaalit
Uusien asiakkaiden tunnistaminen
Työelämäläheisen projektin työstäminen
Aika ja paikka
Wärtsilä-kampus, Karjalankatu 3
Oppimateriaalit
Opintojakson aikana ilmoitettava materiaali
Opetusmenetelmät
Opiskelija
- osaa tunnistaa valittujen asiakassegmenttien tai markkina-alueiden kuluttajien kuluttajakäyttäytymiseen ja ostopäätöksiin vaikuttavia asioita
- osaa löytää näiden joukosta mahdollisuuksia uusille tuotteille ja palveluille tai olemassa olevien tuotteiden tai palveluiden kehittämiselle.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämäläheisen projektin työstäminen opintojakson aikana.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 133 h
Sisällön jaksotus
Kuluttajakäyttäytyminen
Kuluttajatyypit
Kuluttajan ostopäätöksiin vaikuttavat asiat
Trendit ja hiljaiset signaalit
Uusien asiakkaiden tunnistaminen
Työelämäläheisen projektin työstäminen.
Arviointiasteikko
H-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole tehnyt annettuja oppimistehtäviä. Hän ei osaa arvioida ryhmän tuottamaa materiaalia eikä toimintaa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on perehtynyt kuluttajakäyttäytymisen teoriaan ja tuntee keskeisiä käsitteitä. Hän osaa laatia oppimistehtäviä ja hyödyntää kuluttajakäyttäytymisen tietopohjaa perustasolla. Hän esittää töissään erilaisia markkinoinnillisia ratkaisuja. Hän osaa arvioida omaa ja ryhmän tuottamaa materiaalia sekä työskentelyä. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa määritellä kuluttajakäyttäytymisen ja siihen liittyvät keskeiset käsitteet ja teoriat hyvin. Hän osaa oppimistehtävissään toteuttaa ja soveltaa kuluttajakäyttäytymisen tietopohjaa. Hän osaa arvioida melko kriittisesti ja perustellusti erilaisia esittämiään ratkaisuja markkinoinnin suunnitteluun ja niiden soveltuvuutta käytäntöön. Hän osaa arvioida omaa ja ryhmän tuottamaa materiaalia sekä työskentelyä perustellusti. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa sekä osallistunut aktiivisesti tunneille.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa määritellä kuluttajakäyttäytymisen ja siihen liittyvät keskeiset käsitteet ja teoriat kiitettävästi. Hän osaa oppimistehtävissään toteuttaa ja soveltaa kokonaisvaltaisesti kuluttajakäyttäytymisen tietopohjaa. Hän osaa arvioida omaa ja ryhmän tuottamaa materiaalia sekä työskentelyä kriittisesti sekä perustellusti. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa sekä osallistunut aktiivisesti tunneille.
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 31.10.2021
Ajoitus
14.03.2022 - 29.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Tuija Kainulainen
- Riikka Räsänen
Vastuuopettaja
Tuija Kainulainen
Ryhmät
-
TOP21_22Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2021-2022
-
LTLNS20MTradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2020, markkinointi
-
LTLAS20Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2020
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa tunnistaa valittujen asiakassegmenttien tai markkina-alueiden kuluttajien kuluttajakäyttäytymiseen ja ostopäätöksiin vaikuttavia asioita
- osaa löytää näiden joukosta mahdollisuuksia uusille tuotteille ja palveluille tai olemassa olevien tuotteiden tai palveluiden kehittämiselle.
Sisältö
Kuluttajakäyttäytyminen
Kuluttajatyypit
Kuluttajan ostopäätöksiin vaikuttavat asiat
Trendit ja hiljaiset signaalit
Uusien asiakkaiden tunnistaminen
Työelämäläheisen projektin työstäminen
Aika ja paikka
Wärtsilä-kampus, Karjalankatu 3
Opetusmenetelmät
Opiskelija
- osaa tunnistaa valittujen asiakassegmenttien tai markkina-alueiden kuluttajien kuluttajakäyttäytymiseen ja ostopäätöksiin vaikuttavia asioita
- osaa löytää näiden joukosta mahdollisuuksia uusille tuotteille ja palveluille tai olemassa olevien tuotteiden tai palveluiden kehittämiselle.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yhteensä 133 h.
Sisällön jaksotus
Kuluttajakäyttäytyminen
Kuluttajatyypit
Kuluttajan ostopäätöksiin vaikuttavat asiat
Trendit ja hiljaiset signaalit
Uusien asiakkaiden tunnistaminen
Työelämäläheisen projektin työstäminen.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kirjalliset raportit ja työelämäläheisen projektin eteneminen.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole tehnyt annettuja oppimistehtäviä. Hän ei osaa arvioida ryhmän tuottamaa materiaalia eikä toimintaa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on perehtynyt kuluttajakäyttäytymisen teoriaan ja tuntee keskeisiä käsitteitä. Hän osaa laatia oppimistehtäviä ja hyödyntää kuluttajakäyttäytymisen tietopohjaa perustasolla. Hän esittää töissään erilaisia markkinoinnillisia ratkaisuja. Hän osaa arvioida omaa ja ryhmän tuottamaa materiaalia sekä työskentelyä. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa määritellä kuluttajakäyttäytymisen ja siihen liittyvät keskeiset käsitteet ja teoriat hyvin. Hän osaa oppimistehtävissään toteuttaa ja soveltaa kuluttajakäyttäytymisen tietopohjaa. Hän osaa arvioida melko kriittisesti ja perustellusti erilaisia esittämiään ratkaisuja markkinoinnin suunnitteluun ja niiden soveltuvuutta käytäntöön. Hän osaa arvioida omaa ja ryhmän tuottamaa materiaalia sekä työskentelyä perustellusti. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa sekä osallistunut aktiivisesti tunneille.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa määritellä kuluttajakäyttäytymisen ja siihen liittyvät keskeiset käsitteet ja teoriat kiitettävästi. Hän osaa oppimistehtävissään toteuttaa ja soveltaa kokonaisvaltaisesti kuluttajakäyttäytymisen tietopohjaa. Hän osaa arvioida omaa ja ryhmän tuottamaa materiaalia sekä työskentelyä kriittisesti sekä perustellusti. Hän on palauttanut kaikki tehtävät ajoissa sekä osallistunut aktiivisesti tunneille.