Siirry suoraan sisältöön

Kaupan myynti ja digitaalisuus (5op)

Opintojakson tunnus: LL10113

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi
Vastuuhenkilö
Daniel Bågeberg, Vastuuopettaja

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuasi ymmärrät, miten liikeidean pohjalle rakennetaan kaupan menestystekijät. Tutustut erilaisiin asiakassegmentteihin, valikoimaan, myynnin prosesseihin, monikanavaisuuteen sekä markkinointiin myynnin tukena. Opit kaupan digitaalisuuden sekä asiakaskokemuksen merkityksen

Sisältö

Opintojakson keskeinen sisältö:

- Kauppakohtainen liikeidea
- Erilaiset asiakassegmentit
- Tuotevalikoimat ja palvelut
- Myynnin johtaminen
- Markkinointi

Opintojaksossa esimerkkinä toimii K-ryhmä, mutta opintojakso tarjoaa paljon tietoa kaupan alasta myös yleisesti.

Lisätiedot

Tämä opintojakso kuuluu Kauppa- ja yrittäjyys -opintokokonaisuuteen, joka koostuu kolmesta viiden opintopisteen laajuisesta verkko-opintojaksosta:
1. Kaupan kannattavuuden johtaminen 5 op
2. Kaupan myynti ja digitaalisuus 5 op
3. Kaupan toimintaympäristö 5 op

Voit suorittaa opintojaksot itsenäisesti ajasta ja paikasta riippumatta. Opintojaksot sisältävät ajankohtaista tietoa kaupan alasta, ja esimerkkinä toimii K-ryhmä. Voit valita myös vain haluamasi opintojakson kolmesta opintojaksosta.

Opintokokonaisuuden tavoitteena on tuoda ajankohtaista kaupan alan tietoa myös yrittäjyyden näkökulmasta tulevaisuuden urapolkua varten.
Suoritettuasi Kauppa- ja yrittäjyys -opintokokonaisuuden (15 op) voit hakea stipendin Vähittäiskaupan Ammattikasvatussäätiöltä.

Siirry alkuun