Retail Sales and Digitalization (5cr)
Course unit code: LL10113
General information
- Credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
- Responsible person
- Daniel Bågeberg, Vastuuopettaja
Objective
You will understand how the success factors of retail are built on the basis of a business idea. You will learn about different customer segments, assortment, sales processes, multi-channel and marketing to support sales. You will learn the importance of retail digitalization and customer experience.
Content
Course structure:
- Store-specific business idea.
- Different customer segments.
- Product ranges and services.
- Sales management.
- Marketing.
The course uses the K-Group as an example, but the course also provides a lot of information about the retail sector in general.
Further information
Tämä opintojakso kuuluu Kauppa- ja yrittäjyys -opintokokonaisuuteen, joka koostuu kolmesta viiden opintopisteen laajuisesta verkko-opintojaksosta:
1. Kaupan kannattavuuden johtaminen 5 op
2. Kaupan myynti ja digitaalisuus 5 op
3. Kaupan toimintaympäristö 5 op
Voit suorittaa opintojaksot itsenäisesti ajasta ja paikasta riippumatta. Opintojaksot sisältävät ajankohtaista tietoa kaupan alasta, ja esimerkkinä toimii K-ryhmä. Voit valita myös vain haluamasi opintojakson kolmesta opintojaksosta.
Opintokokonaisuuden tavoitteena on tuoda ajankohtaista kaupan alan tietoa myös yrittäjyyden näkökulmasta tulevaisuuden urapolkua varten.
Suoritettuasi Kauppa- ja yrittäjyys -opintokokonaisuuden (15 op) voit hakea stipendin Vähittäiskaupan Ammattikasvatussäätiöltä.