Skip to main content

Retail Sales and Digitalization (5cr)

Course unit code: LL10113

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish
Responsible person
Daniel Bågeberg, Vastuuopettaja

Objective

You will understand how the success factors of retail are built on the basis of a business idea. You will learn about different customer segments, assortment, sales processes, multi-channel and marketing to support sales. You will learn the importance of retail digitalization and customer experience.

Content

Course structure:

- Store-specific business idea.
- Different customer segments.
- Product ranges and services.
- Sales management.
- Marketing.

The course uses the K-Group as an example, but the course also provides a lot of information about the retail sector in general.

Further information

Tämä opintojakso kuuluu Kauppa- ja yrittäjyys -opintokokonaisuuteen, joka koostuu kolmesta viiden opintopisteen laajuisesta verkko-opintojaksosta:
1. Kaupan kannattavuuden johtaminen 5 op
2. Kaupan myynti ja digitaalisuus 5 op
3. Kaupan toimintaympäristö 5 op

Voit suorittaa opintojaksot itsenäisesti ajasta ja paikasta riippumatta. Opintojaksot sisältävät ajankohtaista tietoa kaupan alasta, ja esimerkkinä toimii K-ryhmä. Voit valita myös vain haluamasi opintojakson kolmesta opintojaksosta.

Opintokokonaisuuden tavoitteena on tuoda ajankohtaista kaupan alan tietoa myös yrittäjyyden näkökulmasta tulevaisuuden urapolkua varten.
Suoritettuasi Kauppa- ja yrittäjyys -opintokokonaisuuden (15 op) voit hakea stipendin Vähittäiskaupan Ammattikasvatussäätiöltä.

Go back to top of page