Kaupan myynti ja digitaalisuus (5op)
Opintojakson tunnus: LL10113
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
- Vastuuhenkilö
- Daniel Bågeberg, Vastuuopettaja
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuasi ymmärrät, miten liikeidean pohjalle rakennetaan kaupan menestystekijät. Tutustut erilaisiin asiakassegmentteihin, valikoimaan, myynnin prosesseihin, monikanavaisuuteen sekä markkinointiin myynnin tukena. Opit kaupan digitaalisuuden sekä asiakaskokemuksen merkityksen
Sisältö
Opintojakson keskeinen sisältö:
- Kauppakohtainen liikeidea
- Erilaiset asiakassegmentit
- Tuotevalikoimat ja palvelut
- Myynnin johtaminen
- Markkinointi
Opintojaksossa esimerkkinä toimii K-ryhmä, mutta opintojakso tarjoaa paljon tietoa kaupan alasta myös yleisesti.
Lisätiedot
Tämä opintojakso kuuluu Kauppa- ja yrittäjyys -opintokokonaisuuteen, joka koostuu kolmesta viiden opintopisteen laajuisesta verkko-opintojaksosta:
1. Kaupan kannattavuuden johtaminen 5 op
2. Kaupan myynti ja digitaalisuus 5 op
3. Kaupan toimintaympäristö 5 op
Voit suorittaa opintojaksot itsenäisesti ajasta ja paikasta riippumatta. Opintojaksot sisältävät ajankohtaista tietoa kaupan alasta, ja esimerkkinä toimii K-ryhmä. Voit valita myös vain haluamasi opintojakson kolmesta opintojaksosta.
Opintokokonaisuuden tavoitteena on tuoda ajankohtaista kaupan alan tietoa myös yrittäjyyden näkökulmasta tulevaisuuden urapolkua varten.
Suoritettuasi Kauppa- ja yrittäjyys -opintokokonaisuuden (15 op) voit hakea stipendin Vähittäiskaupan Ammattikasvatussäätiöltä.