Siirry suoraan sisältöön

Creative Coding for BeginnersLaajuus (2 op)

Tunnus: DT10081

Laajuus

2 op

Opetuskieli

  • englanti

Vastuuhenkilö

  • Radu Mariescu-Istodor
Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

15.09.2023 - 01.12.2023

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
  • Avoimen AMK:n opinnot
Opettaja
  • Radu Mariescu-Istodor
Vastuuopettaja

Radu Mariescu-Istodor

Ajoitusryhmät
  • Avoimen opiskelijat (Koko: 30. Avoin AMK: 30.)
  • Tutkinto-opiskelijat (Koko: 20. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TOP23_24
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2023-2024
  • KAKS23
    Karelia, avoin, kaikki, syksy, 2023
Pienryhmät
  • Avoimen opiskelijat
  • Tutkinto-opiskelijat

Aika ja paikka

Course is open from 15.9.2023-1.12.2023 on Discord
Project deadline is 15.11.2023.
Grading will follow soon afterwards.

Oppimateriaalit

Material is available on YouTube:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLB0Tybl0UNfb6BvBPePaiCNOFpzxeE86R

Opetusmenetelmät

Video lessons and personal feedback on project work.

Lisätietoja opiskelijoille

To pass, you must create a project similar to the one demonstrated in the videos. You can code anything you want, as long as it uses 70% of the topics covered by the course material. Here's an example project, divided into parts:
1. Implement a function to draw a leafy tree
2. Customize the function to accept parameters for the size of the tree and the color of the leaves.
3. Use loops and previously created functions to generate a forest.
4. Create a function to draw a pine tree
5. Mix in one pine tree with the others in the forest.
6. Add mouse event listeners to detect when someone clicks on the pine tree.
7. Transform the application into a game where the goal is to find and click on the pine tree as fast as possible. After doing so, it advances to the next level (bigger forest, pine tree harder to find).

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

A student must complete a project to pass the course.
The project must use a minimum of 50% of the topics covered by the course material.
50% = Grade 1
60% = Grade 2
70% = Grade 3
80% = Grade 4
90% = Grade 5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Student is able to build a simple working project.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Student is able to build a working project using many of the techniques presented in the video lessons.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Student is able to build a project using (nearly) all the techniques presented in the learning material.

Ilmoittautumisaika

11.04.2023 - 21.05.2023

Ajoitus

01.06.2023 - 15.08.2023

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 50

Koulutus
  • Avoimen AMK:n opinnot
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Radu Mariescu-Istodor
Vastuuopettaja

Radu Mariescu-Istodor

Ajoitusryhmät
  • Avoimen opiskelijat (Koko: 30. Avoin AMK: 30.)
  • Tutkinto-opiskelijat (Koko: 20. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • KAKK23KE
    Karelia, avoin, kaikki, kesä, 2023
  • TOP22_23
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2022-2023
Pienryhmät
  • Avoimen opiskelijat
  • Tutkinto-opiskelijat

Arviointiasteikko

H-5