Siirry suoraan sisältöön

MarkkinointitutkimusLaajuus (5 op)

Tunnus: LTP7046

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Kim Wrange

Osaamistavoitteet

Opiskelijat ymmärtävät markkinointitutkimuksen merkityksen uuden liikeidean, tuotteen tai palvelun lanseerauksessa sekä olemassa olevien markkinoiden, tuotteiden, palveluiden ja asiakkuuksien tutkimisessa. Opiskelijat osaavat suunnitella ja suorittaa markkinointitutkimuksen annetun lähtötilanteen pohjalta sekä analysoida ja tehdä johtopäätöksiä saatujen tutkimustulosten perusteella. Opiskelijat osaavat ostaa ja tulkita valmiita markkinointitutkimuksia silloin kun tutkimuksen tekeminen omin voimin ei ole perusteltua.

Sisältö

Markkinointitutkimus yrityksen ja liikkeenjohdon työkaluna, tutkimuksen tekemisen perusteet, määrälliset ja laadulliset markkinointitutkimusmenetelmät, tutkimusaineiston hankkiminen, aineiston esittäminen, aineiston analysointi ja johtopäätösten teko.

Ilmoittautumisaika

01.04.2023 - 15.04.2023

Ajoitus

29.08.2023 - 22.10.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Olli Hatakka
Vastuuopettaja

Olli Hatakka

Ryhmät
  • TOP23_24
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2023-2024
  • LLNS21
    Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2021

Tavoitteet

Opiskelijat ymmärtävät markkinointitutkimuksen merkityksen uuden liikeidean, tuotteen tai palvelun lanseerauksessa sekä olemassa olevien markkinoiden, tuotteiden, palveluiden ja asiakkuuksien tutkimisessa. Opiskelijat osaavat suunnitella ja suorittaa markkinointitutkimuksen annetun lähtötilanteen pohjalta sekä analysoida ja tehdä johtopäätöksiä saatujen tutkimustulosten perusteella. Opiskelijat osaavat ostaa ja tulkita valmiita markkinointitutkimuksia silloin kun tutkimuksen tekeminen omin voimin ei ole perusteltua.

Sisältö

Markkinointitutkimus yrityksen ja liikkeenjohdon työkaluna, tutkimuksen tekemisen perusteet, määrälliset ja laadulliset markkinointitutkimusmenetelmät, tutkimusaineiston hankkiminen, aineiston esittäminen, aineiston analysointi ja johtopäätösten teko.

Aika ja paikka

Syksyn 1. jaksp. Karelia-amk Wärtsilä kampus.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja tentit.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 133h. Luennot, harjoitukset ja tentit.

Sisällön jaksotus

Erillisen toteutussuunnitelman mukaan, joka jaetaan opintojakson alussa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Karelian yleiset arviointikriteerit käytössä.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole osallistunut opintojaksolle riittävän aktiivisesti ja vaadittuja suorituksia ei ole tehty.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on osoittanut kiitettävää aktiivisuutta ja suorittanut kaikki vaadittavat osasuoritukset sekä tenttien keskiarvo ylittää kiitettävän rajan.

Ilmoittautumisaika

01.04.2022 - 30.04.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 23.10.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Ulla Kärnä
  • Kim Wrange
Vastuuopettaja

Ulla Kärnä

Ryhmät
  • LTLNS20
    Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2020
  • TOP22_23
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2022-2023

Tavoitteet

Opiskelijat ymmärtävät markkinointitutkimuksen merkityksen uuden liikeidean, tuotteen tai palvelun lanseerauksessa sekä olemassa olevien markkinoiden, tuotteiden, palveluiden ja asiakkuuksien tutkimisessa. Opiskelijat osaavat suunnitella ja suorittaa markkinointitutkimuksen annetun lähtötilanteen pohjalta sekä analysoida ja tehdä johtopäätöksiä saatujen tutkimustulosten perusteella. Opiskelijat osaavat ostaa ja tulkita valmiita markkinointitutkimuksia silloin kun tutkimuksen tekeminen omin voimin ei ole perusteltua.

Sisältö

Markkinointitutkimus yrityksen ja liikkeenjohdon työkaluna, tutkimuksen tekemisen perusteet, määrälliset ja laadulliset markkinointitutkimusmenetelmät, tutkimusaineiston hankkiminen, aineiston esittäminen, aineiston analysointi ja johtopäätösten teko.

Aika ja paikka

Syksyn 1. jakso, lähiopetus Wärtsilä-kampuksella

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja tentti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 133h, luennot, harjoitukset ja tentti

Sisällön jaksotus

Erillisen toteutussuunnitelman mukaan

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Karelian yleiset arviointikriteerit

Hylätty (0)

Opiskelija ei osallistu riittävän aktiivisesti opetukseen ja vaadittuja suorituksia ei ole tehty.