Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LL10031-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2024 - 30.04.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.10.2024 - 15.11.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 40 - 90
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Anu Karreinen
- Lotta Lilja
- Vastuuopettaja
- Lotta Lilja
- Ryhmät
-
LLNS22Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2022
- Opintojakso
- LL10031
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan verkkokauppa ja laaditaan sille markkinointisuunnitelma. Suunnitelman mukainen digitaalinen markkinointikampanja toteutetaan rinnakkaisopintojaksolla.
Tavoitteet
Opintojakson jälkeen ymmärrät mitä verkkokaupan perustamiseen ja markkinointiin tarvitaan ja osaat soveltaa taitoja myös käytännössä.
Lähtötasovaatimuksena on opintojaksolle on digimarkkinoinnin perusteiden tunteminen. (Digitaalisen markkinoinnin perusteet -opintojakso tai vastaava osaaminen.)
Sisältö
Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan ryhmätyönä verkkokauppa työelämäyhteistyössä. Voit toteuttaa opintojaksolla myös oman verkkokaupan.
Opintojaksolla käsitellään seuraavia aiheita:
- Minkälainen on hyvä verkkokauppa
- Verkon sähköiset kauppapaikat ja erilaiset verkkokauppa-alustat
- Verkkokaupan markkinointi
- Hyvä asiakaskokemus verkkokaupassa
- Verkkokauppaan liittyvä lainsäädäntö
- Maksunvälittäjät ja toimitustavat
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan yhdistettynä lähi- ja verkkototeutuksena, johon kuuluu viikottaisia verkkoluentoja, lähiohjausta sekä omalla ajalla työstettävä ryhmätyö. Opintojakso toteutetaan yhdessä Digimarkkinoinnin kanavat -opintojakson kanssa ja nämä on suositeltavaa ottaa yhtä aikaa.
Opetusmenetelmät
Opiskelija ymmärtää mitä verkkokaupan perustamiseen ja markkinointiin tarvitaan ja harjoittelee tätä käytännössä.
Opintojaksolla käsitellään seuraavia aiheita:
Minkälainen on hyvä verkkokauppa
Verkon sähköiset kauppapaikat ja erilaiset verkkokauppa-alustat
Verkkokauppaan liittyvä lainsäädäntö
Maksunvälittäjät ja toimitustavat
Hyvä asiakaskokemus verkkokaupassa
Verkkokaupan markkinointi
Englanniksi
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan verkkokauppa toimeksiantajayrityksille ryhmätöinä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op vastaa n 133 h opiskelijan työtä.
Tämä koostuu luennoista, itseopiskeltavista materiaaleista sekä ryhmätyöstä.
Opintojakso kulkee rinnakkain Digimarkkinnin kanavat -opintojakson kanssa. On suositeltavaa, että valitset nämä molemmat opintojaksot, jolloin kokonaisuus luo sinulle laajan ymmärryksen digimarkkinoinnista ja verkkokaupasta. Opintojaksot on kuitenkin mahdollista suorittaa myös erikseen.
Lisätiedot
Lähtötasovaatimus: Digitaalisen markkinoinnin perusteet (Karelia) tai vastaava.