Siirry suoraan sisältöön

Verkkokaupan perustaminen ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LL10031-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2024 - 30.04.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.10.2024 - 15.11.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
40 - 90
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Anu Karreinen
Lotta Lilja
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Ryhmät
LLNS22
Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2022
Opintojakso
LL10031

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan verkkokauppa ja laaditaan sille markkinointisuunnitelma. Suunnitelman mukainen digitaalinen markkinointikampanja toteutetaan rinnakkaisopintojaksolla.

Tavoitteet

Opintojakson jälkeen ymmärrät mitä verkkokaupan perustamiseen ja markkinointiin tarvitaan ja osaat soveltaa taitoja myös käytännössä.

Lähtötasovaatimuksena on opintojaksolle on digimarkkinoinnin perusteiden tunteminen. (Digitaalisen markkinoinnin perusteet -opintojakso tai vastaava osaaminen.)

Sisältö

Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan ryhmätyönä verkkokauppa työelämäyhteistyössä. Voit toteuttaa opintojaksolla myös oman verkkokaupan.

Opintojaksolla käsitellään seuraavia aiheita:
- Minkälainen on hyvä verkkokauppa
- Verkon sähköiset kauppapaikat ja erilaiset verkkokauppa-alustat
- Verkkokaupan markkinointi
- Hyvä asiakaskokemus verkkokaupassa
- Verkkokauppaan liittyvä lainsäädäntö
- Maksunvälittäjät ja toimitustavat

Aika ja paikka

Opintojakso toteutetaan yhdistettynä lähi- ja verkkototeutuksena, johon kuuluu viikottaisia verkkoluentoja, lähiohjausta sekä omalla ajalla työstettävä ryhmätyö. Opintojakso toteutetaan yhdessä Digimarkkinoinnin kanavat -opintojakson kanssa ja nämä on suositeltavaa ottaa yhtä aikaa.

Opetusmenetelmät

Opiskelija ymmärtää mitä verkkokaupan perustamiseen ja markkinointiin tarvitaan ja harjoittelee tätä käytännössä.

Opintojaksolla käsitellään seuraavia aiheita:
Minkälainen on hyvä verkkokauppa
Verkon sähköiset kauppapaikat ja erilaiset verkkokauppa-alustat
Verkkokauppaan liittyvä lainsäädäntö
Maksunvälittäjät ja toimitustavat
Hyvä asiakaskokemus verkkokaupassa
Verkkokaupan markkinointi
Englanniksi

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan verkkokauppa toimeksiantajayrityksille ryhmätöinä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op vastaa n 133 h opiskelijan työtä.
Tämä koostuu luennoista, itseopiskeltavista materiaaleista sekä ryhmätyöstä.

Opintojakso kulkee rinnakkain Digimarkkinnin kanavat -opintojakson kanssa. On suositeltavaa, että valitset nämä molemmat opintojaksot, jolloin kokonaisuus luo sinulle laajan ymmärryksen digimarkkinoinnista ja verkkokaupasta. Opintojaksot on kuitenkin mahdollista suorittaa myös erikseen.

Lisätiedot

Lähtötasovaatimus: Digitaalisen markkinoinnin perusteet (Karelia) tai vastaava.

Siirry alkuun