Thesis (30 cr)
Code: STJY5004-3001
General information
- Enrollment
- 01.04.2021 - 30.04.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 31.05.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 30 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 29 cr
- RDI portion
- 30 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- YAMK / Ikäosaaminen (YIO)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Active Ageing, Development and Management
- Teachers
- Päivi Franssila
- Tuula Kukkonen
- Marjut Arola
- Raija Kuisma
- Terhi Myller
- Jonna Puustinen
- Kaisa Peuhkurinen
- Teacher in charge
- Terhi Myller
- Course
- STJY5004
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Ideavaihe 1. syyslukukausi
Suunnitelmavaihe 1. kevätlukukausi
Toteutusvaihe 2. syyslukukausi
Julkistamis- ja valmistumisvaihe 2. kevälukukausi
Objective
-
Content
-
Location and time
Itsenäisesti, verkossa.
Materials
Omaan aiheeseen liittyvä ajankohtainen kotimainen ja kansainvälinen tutkimus- ja muu relevantti kirjallisuus sekä tutkimukselliseen kehittämistoimintaan ja menetelmällisiin valintoihin liittyvä kirjallisuus.
Teaching methods
Ideavaihe:Itsenäinen työskentely ja osallistuminen ideavaiheen verkko-ohjauksiin sekä ideapaperin työstäminen 80 tuntia. Suunnitelmavaihe:Itsenäinen työskentely ja osallistuminen ryhmäohjaukseen sekä suunnitelman esittäminen ryhmäohjauksessa 190 tuntia.Toteutus- ja raportointivaihe: Itsenäinen työskentely ja osallistuminen ryhmäohjaukseen 540h.
YAMK-opinnäytetyön tekemisessäkulminoituu tiedon hallinta ja sen prosessointi ja näihin liittyvät menetelmät sekä niiden soveltaminen työelämän kehittämiseen. Yamk-opinnäytetyö muodostaa YAMK-opintojen ytimen, jota muut opinnot tukevat. Yamk-opinnäytetyö on rakenteeltaan ja sisällöltään AMK-opinnäytetyötä laajempi ja syvempi näyttö opiskelijan kyvystä ratkaista työelämälähtöisiä käytännön kehittämishaasteita ja ongelmia.
Opinnäytetyössä opiskelija kykenee tekemään parityönä /itsenäisesti sosiaali- ja terveysalan kehittämistyötä. Opiskelija kykenee soveltamaan tutkimustietoutta ja menetelmäosaamista kriittisesti ja analyyttisesti. Opiskelija hallitsee valittujen kehittämis- ja tutkimusmenetelmien käytön työelämän ongelmien ja kehittämiskohteiden erittelyssä ja ratkaisussa.
Employer connections
Työelämälähtöinen kehittämisprosessi. Toimeksiantaja tai sidosryhmät oltava mukana prosessissa. Siun soten kanssa tehtävissä toimeksiannoissa käytävä aina kolmikantaneuvottelu suunnitelmavaiheen alussa. Muissa toimeksiannoista kolmikantaneuvottelu mahdollinen, muttei välttämätön.