Skip to main content

Thesis (30 cr)

Code: STJY5004-3001

General information


Enrollment
01.04.2021 - 30.04.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2021 - 31.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
30 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
29 cr
RDI portion
30 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
YAMK / Ikäosaaminen (YIO)
Campus
Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Active Ageing, Development and Management
Teachers
Päivi Franssila
Tuula Kukkonen
Marjut Arola
Raija Kuisma
Terhi Myller
Jonna Puustinen
Kaisa Peuhkurinen
Teacher in charge
Terhi Myller
Course
STJY5004

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Ideavaihe 1. syyslukukausi
Suunnitelmavaihe 1. kevätlukukausi
Toteutusvaihe 2. syyslukukausi
Julkistamis- ja valmistumisvaihe 2. kevälukukausi

Objective

-

Content

-

Location and time

Itsenäisesti, verkossa.

Materials

Omaan aiheeseen liittyvä ajankohtainen kotimainen ja kansainvälinen tutkimus- ja muu relevantti kirjallisuus sekä tutkimukselliseen kehittämistoimintaan ja menetelmällisiin valintoihin liittyvä kirjallisuus.

Teaching methods

Ideavaihe:Itsenäinen työskentely ja osallistuminen ideavaiheen verkko-ohjauksiin sekä ideapaperin työstäminen 80 tuntia. Suunnitelmavaihe:Itsenäinen työskentely ja osallistuminen ryhmäohjaukseen sekä suunnitelman esittäminen ryhmäohjauksessa 190 tuntia.Toteutus- ja raportointivaihe: Itsenäinen työskentely ja osallistuminen ryhmäohjaukseen 540h.

YAMK-opinnäytetyön tekemisessäkulminoituu tiedon hallinta ja sen prosessointi ja näihin liittyvät menetelmät sekä niiden soveltaminen työelämän kehittämiseen. Yamk-opinnäytetyö muodostaa YAMK-opintojen ytimen, jota muut opinnot tukevat. Yamk-opinnäytetyö on rakenteeltaan ja sisällöltään AMK-opinnäytetyötä laajempi ja syvempi näyttö opiskelijan kyvystä ratkaista työelämälähtöisiä käytännön kehittämishaasteita ja ongelmia.

Opinnäytetyössä opiskelija kykenee tekemään parityönä /itsenäisesti sosiaali- ja terveysalan kehittämistyötä. Opiskelija kykenee soveltamaan tutkimustietoutta ja menetelmäosaamista kriittisesti ja analyyttisesti. Opiskelija hallitsee valittujen kehittämis- ja tutkimusmenetelmien käytön työelämän ongelmien ja kehittämiskohteiden erittelyssä ja ratkaisussa.

Employer connections

Työelämälähtöinen kehittämisprosessi. Toimeksiantaja tai sidosryhmät oltava mukana prosessissa. Siun soten kanssa tehtävissä toimeksiannoissa käytävä aina kolmikantaneuvottelu suunnitelmavaiheen alussa. Muissa toimeksiannoista kolmikantaneuvottelu mahdollinen, muttei välttämätön.

Go back to top of page