Media-alan tutkimus ja kehitys 2 (5 op)
Toteutuksen tunnus: LUV6042-LUA19L2
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 21.10.2019 - 31.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Medianomikoulutus (HM)
- Toimipiste
- Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Juha Linna
- Pilvi Dufva
- Opintojakso
- LUV6042
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
Opiskelija soveltaa aiempaa tietämystään ja osaamistaan erilaisissa mediatuotannon projekteissa ja hallitsee useita mediatuotannon erityistehtäviä.
Hän etsii, analysoi ja jakaa aktiivisesti uutta tietoa sisällön tuottamiseksi ja testaat teoriaa käytännössä.
Opiskelija kehitää osaamisprofiiliaan mukaisia taitoja edelleen ja opit hallitsemaan uusia työtehtäviä
Toteutustavat
Kontaktiopetus, itsenäiset- ja ryhmätehtävät
Suoritustavat
Osallistuminen kontaktiopetukseen, muualla suoritettu opinto tai vastaavat tiedot.
Sisältö
Opintojaksolla muodostetaan monipuolinen kuva projektiryhmän toiminnasta, sisältötuotannosta ja julkaisemisesta.
Keskeinen oppimistapa on tiimityöskentely ja mediatuotantoihin osallistuminen eri ammattirooleissa
Opinnossa opetellaan uusia mediatuotannon menetelmiä ja tutustutaan uudenlaiseen teknologiaan käytännössä.
Projekteja tehdään hankeyhteistyön ja erilaisten tutkimusprojektien viitekehyksessä. Lähtökohtana on asiakaslähtöisyys ja yhteistyö ympäristön kanssa. Opiskelija valitsee roolin projektiryhmässä omaa ammatillista identiteettiään ja profiloitumistaan tukevaksi.
Media-alan asiakastuotantoprosessi, tiimityöskentely, uudet teknologiat ja projektinhallinta ovat opintojakson keskeisiä teemoja.
Oppimateriaalit
Opiskelija etsii tarvitsemaansa tietoa useista eri lähteistä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijoilla ei ole lukujärjestystä tai annettua luentoaikataulua.Opintojaksoa rytmittävää kerran viikossa pidettävä tuotantopalaveriMuuten jokainen on vastuussa omasta ajankäytöstään ja opintojen suunnittelusta.Opintojaksolla oppiminenvaatii vahvaa sitoutumista ja läsnäoloa, joten tärkeässä roolissa on myös oma motivaatio itsensä kehittämiseen.Opiskelija suunnittelee ja kirjaa toteutuneen ajankäytön Teamwork TIME raportiksi