Siirry suoraan sisältöön

Matkailupalvelujen tuotteistaminen ja markkinointi 3 (11 op)

Toteutuksen tunnus: LUT6030-LUA20L1

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2020 - 30.04.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.09.2020 - 18.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
11 op
Lähiosuus
11 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomikoulutus (PR)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Opettajat
Ekaterina Miettinen
Tuija Kainulainen
Mikko Lahti
Vastuuopettaja
Mikko Lahti
Ryhmät
LUTNS18
Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivä, syksy, 2018
Opintojakso
LUT6030

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija
- ymmärtää markkinoinnin osana yrityksen liiketoiminnan strategista kehittämistä
- osaa hankkia tietoa matkailun toimialasta ja matkailuyrityksen markkinoista
- osaa laatia verkkomarkkinoinnin menetelmiä ja keinoja hyödyntävän markkinointisuunnitelman matkailuyritykselle tai matkailutapahtumalle

Sisältö

Elämystalous, matkailijakäyttäytyminen, tuotekehityksen keskeisiä menetelmiä ja työkaluja, tuoteinnovaatioiden suojaaminen, immateriaaliset oikeudet. Markkinoinnin johtaminen osana matkailuyrityksen strategista kehittämistä, asiakkuuden hallinta, brändiarvon kehittäminen, verkkomarkkinointi, markkinointisuunnitelman laadinta matkailuyritykselle / matkailutapahtumalle.

Opetusmenetelmät

Keskeinen sisältö:
Tuotteistamisen ja tuotekehityksen keskeiset menetelmät ja työkalut. Menetelmien ja tiedon vieminen käytäntöön. Tuoteinnovaatioiden suojaaminen, immateriaaliset oikeudet.
Revenue Management-perusteet.
Markkinoinnin suunnittelu matkailuyrityksessä, asiakasarvon ja kilpailuedun määrittely, tuote- ja hintapäätökset, markkinointiin liittyvät strategiset päätökset, viestinnällisten toimenpiteiden suunnittelu ja budjetointi, tulosten seuranta.

Siirry alkuun