Sociala kontakter (3 cr)
Code: LUT6021-LUA20L1
General information
- Enrollment
- 01.04.2020 - 30.04.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.08.2020 - 20.11.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Restonomikoulutus (PR)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Teachers
- Marita Suomalainen
- Merja Öhman
- Teacher in charge
- Merja Öhman
- Groups
-
LUTNS19Hospitality Management (BA), Tourism and Catering, Full-time Studies, Fall, 2019
- Course
- LUT6021
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso koostuu 3 kokonaisuudesta:
1) Itsestä, opinnoinnoista ja työkokemuksesta kertominen, työnhaku
2) Työympäristö, työtehtävät matkailualoilla
3) Työpaikan suulliset ja kirjalliset viestintätilanteet(asiakaspalvelu, yritysvierailu, tuotteiden ja palveluiden esittely ja markkinointi, pohjoismaisten kulttuurien välinen viestintä
Oman alan ammattiterminologia ja rakenteiden vahvistaminen on mukana jokaisessa osiossa.
Opintojakson lopussa kirjallinen ja suullinen koe.
Objective
You are able to work in Scandinavian tourist attractions. You understand the language skills to be an essential part of you professional know-how. You can communicate orally and in written language in core customer situations within tourism and negotiate in good manner. You strengthen your tourism related vocabulary.
Content
Customer service (hotel, restaurant, travel agency), negotiations/meetings, taking care of Scandinavian visitors, tasks and vocabulary in tourism, tourism vocabulary, correspondence, current Scandinavian phenomena in tourism, core tourist attractions, Scandinavian culture, intercultural Scandinavian communication.
Location and time
Wärtsilä-campus1.9-30.10.2020
Materials
Jokisalo Timo, Minni Ritva, Flexservice, Svenska för högskolor, Otava 2006.
Teaching methods
The student is able to work in Scandinavian tourist attractions. He/she understands the language skills to be an essential par of his/her professional know-how. The student can communicate orally and in written language in core customer situations within tourism and negotiate in good manner. The student strengthens his/her tourism related vocabulary.
Exam schedules
Kaikki opintojaksoon liittyvät harjoitustyöt on suoritettava hyväksystysti ennen kuin opiskelija voi osallistua tenttiin.
Kirjallinen Moodle-tentti on opintojakson lopussa. Kirjallisista tenttiä voi uusia kaksi kertaa. Uusinta tapahtuu Exam-tenttiakvaariossa.
Suullinen koe on kirjallisen tentin jälkeen. Mikäli tentti ei mene läpi ensimmäisellä kerralla, tenttiä voi uusia kahdesti. Tenttiin ilmoittaudutaan Moodlessa olevan valinnan kautta. Sekä kirjallisen että suullisen tentin ajankohdat löytyvät Moodle-oppimisympäristöstä.
Completion alternatives
Opintojakson voi suorittaa joko lähitoteutuksena tai monimuotototeutuksena verkossajolloin opiskeluun sisältyy enemmän itsenäistä opiskelua. Lähitoteutuksen opettajana toimii Marita Suomalainen ja monimuotototeutuksen opettajana Merja Öhman.
Student workload
contact lessons 30 h
group work 12 h
learning assignments 20 h
information acquistions 12 h
evaluation and feedback 6 h
Further information
Opintojaksolle tullessaan opiskelijan taitotason tulisi olla B1. Mikäli opiskelijan taitotaso on tätä alempi, on suositeltavaa suorittaa ruotsin kielen kertaavat opinnot ennen Sociala kontakter opintojaksoa.