Skip to main content

Sociala kontakter (3 cr)

Code: LUT6021-LUA20L1

General information


Enrollment
01.04.2020 - 30.04.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2020 - 20.11.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Restonomikoulutus (PR)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Teachers
Marita Suomalainen
Merja Öhman
Teacher in charge
Merja Öhman
Groups
LUTNS19
Hospitality Management (BA), Tourism and Catering, Full-time Studies, Fall, 2019
Course
LUT6021

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso koostuu 3 kokonaisuudesta:
1) Itsestä, opinnoinnoista ja työkokemuksesta kertominen, työnhaku
2) Työympäristö, työtehtävät matkailualoilla
3) Työpaikan suulliset ja kirjalliset viestintätilanteet(asiakaspalvelu, yritysvierailu, tuotteiden ja palveluiden esittely ja markkinointi, pohjoismaisten kulttuurien välinen viestintä

Oman alan ammattiterminologia ja rakenteiden vahvistaminen on mukana jokaisessa osiossa.
Opintojakson lopussa kirjallinen ja suullinen koe.

Objective

You are able to work in Scandinavian tourist attractions. You understand the language skills to be an essential part of you professional know-how. You can communicate orally and in written language in core customer situations within tourism and negotiate in good manner. You strengthen your tourism related vocabulary.

Content

Customer service (hotel, restaurant, travel agency), negotiations/meetings, taking care of Scandinavian visitors, tasks and vocabulary in tourism, tourism vocabulary, correspondence, current Scandinavian phenomena in tourism, core tourist attractions, Scandinavian culture, intercultural Scandinavian communication.

Location and time

Wärtsilä-campus1.9-30.10.2020

Materials

Jokisalo Timo, Minni Ritva, Flexservice, Svenska för högskolor, Otava 2006.

Teaching methods

The student is able to work in Scandinavian tourist attractions. He/she understands the language skills to be an essential par of his/her professional know-how. The student can communicate orally and in written language in core customer situations within tourism and negotiate in good manner. The student strengthens his/her tourism related vocabulary.

Exam schedules

Kaikki opintojaksoon liittyvät harjoitustyöt on suoritettava hyväksystysti ennen kuin opiskelija voi osallistua tenttiin.
Kirjallinen Moodle-tentti on opintojakson lopussa. Kirjallisista tenttiä voi uusia kaksi kertaa. Uusinta tapahtuu Exam-tenttiakvaariossa.
Suullinen koe on kirjallisen tentin jälkeen. Mikäli tentti ei mene läpi ensimmäisellä kerralla, tenttiä voi uusia kahdesti. Tenttiin ilmoittaudutaan Moodlessa olevan valinnan kautta. Sekä kirjallisen että suullisen tentin ajankohdat löytyvät Moodle-oppimisympäristöstä.

Completion alternatives

Opintojakson voi suorittaa joko lähitoteutuksena tai monimuotototeutuksena verkossajolloin opiskeluun sisältyy enemmän itsenäistä opiskelua. Lähitoteutuksen opettajana toimii Marita Suomalainen ja monimuotototeutuksen opettajana Merja Öhman.

Student workload

contact lessons 30 h
group work 12 h
learning assignments 20 h
information acquistions 12 h
evaluation and feedback 6 h

Further information

Opintojaksolle tullessaan opiskelijan taitotason tulisi olla B1. Mikäli opiskelijan taitotaso on tätä alempi, on suositeltavaa suorittaa ruotsin kielen kertaavat opinnot ennen Sociala kontakter opintojaksoa.

Go back to top of page