Managerial Communication (3 cr)
Code: LTP7187-3007
General information
- Enrollment
- 01.04.2022 - 09.10.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.10.2022 - 30.12.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Kielten ja viestinnän opetus (KVO)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
Evaluation scale
Approved/Rejected
Objective
Tällä opintojaksolla oivallat viestinnän ja vuorovaikutustaitojen merkityksen esimiestyön olennaisena osana. Osaat hahmottaa esimiesviestintään vaikuttavia tekijöitä esimiehen, työyhteisön ja organisaation tasoilla. Opit sellaisia viestintä- ja vuorovaikutustapoja, joilla hyvän esimiehen tulisi viestiä työyhteisössään.
Materials
Oppimistehtävien lähdekirjallisuusvinkkejä:
-Isotalus, Pekka ja Rajalahti, Hanna 2017. Vuorovaikutus johtajan työssä.
-Kuusela, Sari 2013. Esimiehen vuorovaikutustaidot.
-Roth, Pia-Christina & Saarenpää, Jari 2020. Sudenpentujen käsikirja esimiehille - Vuorovaikutustaidot ja sosiaaliset tunteet työelämässä.
-Ahonen, Risto & Lohtaja-Ahonen, Sirke 2011. Palaute kuuluu kaikille.
-Kupias, P. Peltola, R. & Saloranta, P. 2011. Onnistu palautteessa.
-Järvinen, Pekka 2014. Esimies ongelmatilanteissa.
Teaching methods
The aim of the course is to understand the importance of good communication and functional interaction in successful supervisory and management work. The course provides information on the factors that affect supervisor interaction and communication from the perspectives of both the employee and the work community. The course provides information on how a supervisor can make their own team succeed and get excited about their work.
Themes to be covered in the course:
- Encounters in the workplace: What makes a very communicative supervisor? How should a supervisor act and behave in different interaction situations?
- Appreciation and trust in the work community: respectful leadership, promotion of cooperation, fairness
- Good feedback culture as a success factor in the work community
- The supervisor solves challenging situations in the work community
The course includes online lessons and independent study, as well as making four essay-type texts. The course is suitable, for example, for students who aim to become supervisors and managers in the future, or for those who work as supervisors to help develop their own skills.
Further information
Opintojakson Moodle-ympäristö avautuu 24.10. tutustumista varten. Osallistujille lähetetään kurssiavain sähköpostitse samana päivänä.
Opintoihin sisältyy neljä verkko-oppituntia
1.11. klo 14-15.30
3.11. klo 14-15.30
8.11. klo 14-15.30
10.11. klo 14-15.30
Moodlen Collaborate-tilassa. Muuna aikana opiskellaan itsenäisesti annettujen tavoitteiden ja ohjeiden mukaisesti.
Kaikki oppitunnit tallennetaan ja linkitetään Moodleen. Reaaliaikaisilla oppitunneilla ei ole läsnäolopakkoa.