Marketing of Services (3 cr)
Code: LTL6042-3002
General information
- Enrollment
- 01.10.2021 - 31.10.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2022 - 18.03.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
- Teachers
- Ulla Kärnä
- Teacher in charge
- Ulla Kärnä
- Groups
-
LTLAS20BBA, Business Economics, Blended Learning, Fall, 2020
- Course
- LTL6042
Evaluation scale
H-5
Objective
-
Content
-
Location and time
Monimuoto-opetus, lähiopetus Wärtsilä-kampuksella
Materials
Kurssikirjallisuus:
Lämsä A-M & Uusitalo O.(2012): Palvelujen markkinointi esimiestyön haasteena, Edita Prima Oy, Helsinki.
Grönroos C. (2010): Palvelujen johtaminen ja markkinointi, WS Bookwell Oy, Juva.
Lisämateriaali: Kaikki luennoitsijan materiaali Moodle- oppimisympäristössä
Teaching methods
Tavoitteet:
Opintojakso antaa valmiuksia kokonaisvaltaisen palvelujen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Opintojaksolla tarkastellaan palvelujen markkinointia asiakkaan, prosessin- ja henkilöstön näkökulmista. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan palvelujen ja asiakassuhteen laatua ja palvelun laadun johtamista.
Keskeinen sisältö:
Palvelujen erityispiirteet
Palvelujen tuotteistaminen ja palvelut organisaation keskeisenä strategisena tekijänä.
Palvelumuotoilu ja tarinallistaminen
Palvelujen markkinointi eri näkökulmista
Palvelujen laatu ja laadun johtaminen
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole tenttiä. Opintojakso suoritetaan oppimistehtävillä ja niihin liittyvillä suullisilla ryhmäesityksillä.
Student workload
yhteensä noin 80 h