Skip to main content

Business Communication in Finnish (5 cr)

Code: LTL6017-LTB20L1

General information


Timing
01.01.2020 - 31.05.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Business Economics
Teachers
Minna Hoffren
Juha Suomalainen
Anna Karttunen
Teacher in charge
Juha Suomalainen
Groups
LTLAS19
BBA, Business Economics, Blended learning, Fall, 2019
Course
LTL6017

Evaluation scale

H-5

Objective

Persuasive appearance, design and implementation of the sales speech or the foreboding. Impressive and convincing written expression, writing a marketing letter. Web communication, web writing (blog post), marketing communication in social media. Conference, meeting and meeting practices. Language planning.

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen oppitunneille ja valmisaineistoon perustuva lopputentti.

Content

-

Location and time

1.1. - 31.5. Wärtsilätalo.

Materials

Honkala, P., Kortetjärvi-Nurmi, S., Rosenström, A. & Siira-Jokinen, S. 2013. Linkki. Työyhteisön viestintä.

Teaching methods

Tavoitteet
Opiskelija
- osaa arvioida omaa viestintäosaamistaan ja osaa hyödyntää saamansa palautetta
- ymmärtää viestinnän prosessit ja viestintätaitojen merkityksen liike-elämässä
- ymmärtää, millaista on tarkoituksenmukainen viestintä
- haluaa kehittää suomen kielen ja viestinnän taitojaan osana tradenomin ammattitaitoa
- tuntee verkkoviestinnän erityisominaisuudet ja osaa tuottaa luontevasti ja asianmukaisesti erilaisia tekstejä verkkoympäristöissä
- osaa toimia tavoitteellisesti liike-elämän vuorovaikutustilanteissa ja ottaa huomioon muut osallistujat.
Sisältö
- vakuuttava esiintyminen
- myyntipuheen eli pitsauksen suunnittelu ja toteutus
- työhaun asiakirjat: hakemus ja Curriculum vitae
- markkinointikirjeen laatiminen
- verkkoviestintä ja verkkokirjoittaminen sekä blogitekstit
- kokous-, neuvottelu- ja palaverikäytänteet sekä muistio ja pöytäkirja.

Student workload

Monimuotoryhmän (= AMAS-ryhmät) lähiopetus 16 h, oppimistehtävät 30 h, itsenäinen työskentely 30 h, oppimateriaaliin tutustuminen 30 h.

Go back to top of page