Skip to main content

Basics of Marketing (5cr)

Code: LTL6009-LTA19M1

General information


Timing
01.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Business Economics
Teachers
Ulla Kärnä
Teacher in charge
Ulla Kärnä
Groups
LTLAS19
BBA, Business Economics, Blended learning, Fall, 2019
Course
LTL6009

Evaluation scale

H-5

Objective

The student understands the customer-oriented and integrated marketing in the business. They master the basic concepts and know how to take advantage of them. They understand the consumer behavior and segmentation of the importance of business planning and execution.

Content

Marketing paradigms 4C and 4P. Consumer behavior concepts. Segmentation. Customer relationships.

Materials

Bergström & Leppänen. 2011 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita.Luennot ja luentomateriaaliOpiskelijoiden keskustelut, ryhmätyöt ym.

Teaching methods

Opintojakson suorituksiin kuuluu tentti ja ryhmässä suoritettava oppimistehtävä. Tämä oppimistehtävä toteutetaan yhdessä Liiketoiminta ja yrittäjyys-opintojakson ryhmätehtävän kanssa.

Student workload

Total 133 h

Further information

Opintojaksolla pidetään tentti noin jakson keskivaiheessa. Tentistä järjestetään kaksi uusintatenttiä.
Tentti: 18.11.2019
Uusintatentit: 10.12.2019 ja 10.2.2010

Go back to top of page