Basics of Marketing (5 cr)
Code: LTL6009-3004
General information
- Enrollment
- 01.04.2021 - 30.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 25.08.2021 - 18.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 45
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
- Teachers
- Ulla Kärnä
- Teacher in charge
- Ulla Kärnä
- Groups
-
LLAS21BBA, Business Economics, Blended learning, Fall, 2021
- Course
- LTL6009
Evaluation scale
H-5
Objective
The student understands the customer-oriented and integrated marketing in the business. They master the basic concepts and know how to take advantage of them. They understand the consumer behavior and segmentation of the importance of business planning and execution.
Content
Marketing paradigms 4C and 4P. Consumer behavior concepts. Segmentation. Customer relationships.
Location and time
opintojakso kestää S1- ja S2-jaksojen ajan
Materials
Bergström & Leppänen. 2011 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita.Luennot ja luentomateriaalit Moodlessa sekä muu opettajan osoittama materiaali
Teaching methods
Opintojakson suorituksiin kuuluu tentti ja ryhmässä suoritettava oppimistehtävä. Tämä oppimistehtävä on yhteinen Liiketoiminta ja yrittäjyys-opintojakson kanssa.
Exam schedules
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Completion alternatives
Ryhmätyönä laadittava LTS ja tentti
Student workload
Total 133 h
Further information
Opintojaksolla pidetään tentti. Tentistä järjestetään kaksi uusintatenttiä.