Basics of Marketing (5 cr)
Code: LTL6009-3002
General information
- Enrollment
- 01.04.2020 - 30.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.08.2020 - 31.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 90
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
- Teachers
- Ulla Kärnä
- Teacher in charge
- Ulla Kärnä
- Groups
-
LTLNS20BBA, Business Economics, Full-time studies, Fall, 2020
- Course
- LTL6009
Evaluation scale
H-5
Objective
The student understands the customer-oriented and integrated marketing in the business. They master the basic concepts and know how to take advantage of them. They understand the consumer behavior and segmentation of the importance of business planning and execution.
Content
Marketing paradigms 4C and 4P. Consumer behavior concepts. Segmentation. Customer relationships.
Materials
Bergström & Leppänen. 2011 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita.Luennot ja luentomateriaaliOpiskelijoiden keskustelut, ryhmätyöt ym.
Teaching methods
Opintojakson suorituksiin kuuluu tentti ja tiimissä laadittava liiketoimintasuunnitelma. Tämä oppimistehtävä on yhteinen Liiketoiminta ja yrittäjyys-opintojakson kanssa.
Student workload
Total 133 h
Further information
Opintojaksolla pidetään tentti jakson loppuvaiheessa. Tentistä järjestetään kaksi uusintatenttiä.