Skip to main content

Basics of Marketing (5 cr)

Code: LTL6009-3002

General information


Enrollment
01.04.2020 - 30.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 90
Degree programmes
Degree Programme in Business Economics
Teachers
Ulla Kärnä
Teacher in charge
Ulla Kärnä
Groups
LTLNS20
BBA, Business Economics, Full-time studies, Fall, 2020
Course
LTL6009

Evaluation scale

H-5

Objective

The student understands the customer-oriented and integrated marketing in the business. They master the basic concepts and know how to take advantage of them. They understand the consumer behavior and segmentation of the importance of business planning and execution.

Content

Marketing paradigms 4C and 4P. Consumer behavior concepts. Segmentation. Customer relationships.

Materials

Bergström & Leppänen. 2011 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita.Luennot ja luentomateriaaliOpiskelijoiden keskustelut, ryhmätyöt ym.

Teaching methods

Opintojakson suorituksiin kuuluu tentti ja tiimissä laadittava liiketoimintasuunnitelma. Tämä oppimistehtävä on yhteinen Liiketoiminta ja yrittäjyys-opintojakson kanssa.

Student workload

Total 133 h

Further information

Opintojaksolla pidetään tentti jakson loppuvaiheessa. Tentistä järjestetään kaksi uusintatenttiä.

Go back to top of page